Homosassa the home of the manatees - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Homosassa the home of the manatees - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Homosassa the home of the manatees

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 November 2018 | Verenigde Staten, Orlando

Vanochtend even een heartattack momentje, kleintje maar, maar wel 1 die me nu nog steeds een big smile oplevert als ik er aan denk. Vroeg in de ochtend en in het schemerdonker, ik doe meestal geen licht aan, moest ik naar het toilet en zie ik ineens iemand in de deuropening staan !!, Ik zet van schrik een stap terug uit, ben ik het zelf!!, hahaha, een spiegel op de deur, gewoon overdag niet opgemerkt, wie denkt daar nu aan of wie doet nu zo iets……, wel hilarisch als ik er aan terugdenk.

Na een uitgebreid ontbijtje met o.a. zelf gebakken wafels en maple syrup koffer wederom in de auto geladen en op naar the Three Sisters, daar werd ik echter door verwezen naar Homosassa, een kleine 10 miles verder.
Daar kon ik mee op een boot die de aanwezigen naar de ingang van het State park zou brengen. Van daaruit dus een bezoek gebracht aan de Springs, the home of the manatees (een soort zeekoeien) related to the elephants and will be called the gentle giants, hebben geen natuurlijke vijanden dus hebben zich ook nooit skills aan hoeven leren om zich te verdedigen. Nu waren er nog maar 4 (gezien) maar later in de winter, als de temperatuur in de Golf van Mexico te koud wordt dan komen ze naar de Springs, met honderden, ze kunnen niet tegen de kou, dus trekken zelf naar warmere oorden, er zijn ook plaatsen in Orlando waar je met de manatees kan zwemmen, flinke beesten hoor, kunnen tot 900 pounds wegen, zo zien ze er trouwens ook wel uit. Het zijn zoogdieren en bestaan al 15 miljoen jaren. Verder door het park gewandeld en wat “wild” animals gespot, voor zover je nu van wild kan spreken als je in een park zit opgesloten.

De weg vervolgd en Kate de weg laten wijzen naar Orlando Avanti Palms I-Drive, een uurtje nog maar, hèhè, het auto rijden zit er voor mij grotendeels op, dat ga ik nu aan de boys overlaten, toen ik de afslag naar Wintergarden zag, dat moest ook de moeite zijn, ja zal ik? Ach nu toch in de buurt en tijd zat: afslag genomen en met wat moeite uiteindelijk in het centrum uitgekomen, Zeker een leuk stadje, waren al volop met de kerstversieringen bezig en bij Axxum (coffeeshop) een kop charcoal mocca op, (houtskool mokka??) what the hell?? Toch geprobeerd, ik poets tenslotte ook mijn tanden met charcoal en het is gezond, dus … weird and awesome, pretty sweet also. Leuk om te proberen, geloof niet dat ze dat bij ons al serveren?
In het Nederlands dus: “Vreemd maar wel lekker”!

Avanti Palms resort, aankomst, alles vlot ingecheckt en dan komt weer het puzzelen hoe het allemaal in elkaar steekt, welke bus/trolley etc. waar, wat en hoe, maar gelukkig blijf ik hier 5 nachtjes dus alle tijd ook en samen komen we er later wel uit, er staat nog niks vast op een programma voor de komende dagen. Heb wel wat tips maar alles kan en/of mag , niks moet, tenslotte vakantie. Ook een beetje afhankelijk van het weer, ziet er hier wel veelbelovender uit als wat ik gehad heb, maar beter zo dan andersom.

Zo meteen eens checken of de mannen op tijd vertrekken/ vliegen morgenvroeg. Ik kijk er zeker naar uit om ze weer te zien om er samen nog een onwijs leuke week van te maken. Voor mij zo een erg leuke combi .

Zo meteen nog met de trolley naar de Universal citywalk, eens kijken wat daar te doen is, ik ga me hier wel vermaken en anders hoop ik dat er een leuk tentje is waar ik wat kan drinken en pak ik mijn boek er gewoon bij. Having fun






  • 16 November 2018 - 03:39

    Mieke :

    Hi Ingrid,
    Ik lees al dagen elke ochtend in bed met veel plezier jouw blog. Maar omdat ik dan gelijk door moet naar het werk had ik geen tijd om te reageren.
    Wat maak jij veel mee en wat zie je veel. En super stoer dat je dit zo in je eentje doet! Het is ook heerlijk rijden in Amerika.
    En nu dus nog in het gave Orlando.
    Heel veel plezier met hopelijk éindelijk mooi weer!

  • 16 November 2018 - 05:23

    Wendy:

    Jij laat mij schrikken bij het lezen van je eerste zin!!!
    Gelukkig is je hart niet meer op hol geslagen haha!
    Arme jongens....je hebt heel wat te vertellen!
    Tetter tetter tetter.....
    Toeterende oren......

  • 16 November 2018 - 05:35

    Ri Anne Riff:

    Wat leuk om te lezen Ingrid. Geniet er maar van! Weet hoeveel je van America houdt. Veel plezier nog!

  • 16 November 2018 - 19:30

    Marjolein:

    Je reist en ziet een hoop zeg, ik vind je ook echt stoer!
    Zou toch lullig zijn als je een hartaanval zou krijgen van je eigen spiegelbeeld. Ik moest er erg om lachen, had mij ook kunnen gebeuren...

  • 16 November 2018 - 19:45

    Helen:

    Whahaha l o l
    Als ik dit eerder gelezen had juffrouw.....toch wel n beetje eng he zo'n creepy begane grond kamertje....gelukkig met 2 sloten.....geintje wat n toestand.

    Als jij dit leest zit je te wachten op the guys of zijn jullie dan al reunited. Hendig die trolley he,ff geen autorijden heerlijk, goeie plek dus he Avanti.......me of zonder kleine ruitjeskamer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 91008

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: