2 days in a row - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu 2 days in a row - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

2 days in a row

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

23 November 2018 | Verenigde Staten, Tampa

Gisteren dagje Clearwater beach, zon, zand en zee, klein half uurtje rijden vanaf ons hotel, hmmm volgende keer mssn toch meer aan of op het strand eens zoeken voor een overnachtingsstek, Clearwater Beach, een prachtige locatie, hier zou ik wel als pensionada iets kunnen vinden, of!! mocht ik ooit eens ergens een leuke loterij winnen, ik heb aardige opties gezien deze vakantie.

Via google maps bij een erg leuk ontbijtrestaurantje uitgekomen "Clear Sky" wow, wat een heerlijke dingen op de kaart, soms ook blij mee dat er geen calorieën worden vermeld, bepaalt toch ook wel vaak mijn keuze.
French brioche toast met glazed pecans with cinnamon, strawberries en blueberries, mocht je ooit in de buurt komen, eveneens een toppertje. Wijze raad: ook geleerd dat je keuze als je zondigt de moeite van het zondigen waard moet zijn, nou vanochtend was dat er 1tje.

Temperatuur was prima, maar wat een wind, handdoeken waren in no time niet meer te zien op het strand, Thoom en ik toch een duik genomen in het redelijk frisse water, maar het verraste me dat het toch minder koud was dan de eerste stappen in het water deden vermoeden. Met deze wind ook snel weer opgedroogd.

Baywatch/rescue huisje op het strand gaf uiteindelijk wat minder wind, maar toch wat later op de middag de beach bar verderop opgezocht, met een pilsje en een lemonade voor het juiste vakantiegevoel.

Einde van de dag doorgereden naar John’s Pass Village, Madeira Beach, een boulevard met een aantal leuke shops, geprobeerd daar ook een foto van een prachtige zonsondergang te maken, maar dat viel tegen, de zonsondergang dan, ik heb mooiere gezien.
Terwijl de mannen zich ondertussen tegoed deden aan een handmade cigar heb ik wat winkeltjes gekeken, wat kleine dingetjes gekocht en zijn we na de opgerookte sigaar terug naar hotel gereden, al met al nog een redelijke lange dag achter de rug. Tampa blijkt erg bekend t staan om de sigren industrie.
Gedurende de eerste decennia van de twintigste eeuw werden in de fabrieken van Tampa elk jaar honderden miljoenen sigaren gemaakt, wat de stad de bijnaam 'Cigar City' heeft opgeleverd.

Bahama Breeze stond voor de avond op het menu, voor ons alle 3 de 1e x. Leuk restaurant, lekkere dingen zowel op de menu- als op de drankkaart. Grilled chickenbreast with broccoli and mashed sweet potatoes, gezonde keuze toch?! Ook niet meer zo’n honger, zelfs een lighter portion genomen, maar zelfs die zijn meer dan voldoende.
Zou het door de zee lucht komen? We zijn alle3 redelijk kapot aan het einde van de dag en om de beurt valt wel iemand met de ab in zijn handen in slaap, hihi, maaaar ook nog steeds vroeg wakker, zo rond de klok half 7, veel later is het nog steeds niet en ligt het daaraan, het nachtleven is even niet aan ons besteed..

Vandaag de 22e, Thanksgiving in de VS en de dag dat 55 jr geleden JFK is doodgeschoten, vorig jaar in Dallas heeft veel indruk gemaakt op mij het bezoek aan het 6th floor museum en alles wat er mee te maken heeft. Intrigeert mij nog steeds (maar dat even terzijde)

Voor vandaag kaarten besteld voor Busch Gardens, in de 80-er jaren daar in mijn aller1ste Amerika vakantie geweest, de vakantie waar ik het A-virus heb opgelopen.  Super leuke dag gehad, de mannen hebben alle achtbanen gedaan, zelfs meerdere malen, het was een niet zo drukke dag (Thanksgiving =goedgekozen rustige dag gebleken) en ik heb op de spullekus gelet, mijn evenwichtsorgaan vind al dat gedraai en geschommel en het over de kop gaan niet meer zoooo. Blijf liever voortaan met beide benen op de grond.

Heerlijke dag ook wat weer betreft, zonder jas, gewoon in een T-shirt en met volop kerstliedjes, toch een bijzondere gewaarwording.
Mooi aangelegd park, maar heel eerlijk (vind ik) het kan niet tippen aan de Disney parken in Orlando (ofschoon we die dit jaar toch niet gedaan hebben), afgesloten met een mooie X-mas show on ice.

De bedoeling om opnieuw bij de cheesecake factory te gaan eten viel in duigen, ook Bahama Breeze en Olive Garden , etc. etc . allemaal dicht vanwege de Thanksgiving, tja das de andere kant dan van het verhaal, ons diner bestond dus helaas niet uit een turkey maar uit een burgertje. :-) :-(

Even langs de walmart om nog wat drinken in te slaan en zie: Volop politie al aanwezig bij oa. Best Buy in aanloop naar morgen Black Friday

En nu op tijd en heerlijk voor pampus op de bank of op bed. XX

• 23 November 2018 - 03:34

Mieke :

Leuk verhaal weer! CB is ook een heerlijke plek! Hoe heet dat ontbijt restaurant?

Have fun!

Mieke

• 23 November 2018 - 20:02

Helen:

BB lekkerrrrrr aruba-red biertje roept er hier dan meteen een!!

Mooi he, schôn waoter beetsj...... en das wat ik bedoelde met Bisch.....leuk om beestjes te zien.....klaar en nu ga je vergelijkken met THE place on eaeth, nog niet in de verste verte maar......leuk om weer eens ouderwets in zo'n kabelbaantke te zitten net als veoeger in de beekse bergen toch?

Black Friday nou we wilden even naar n tv gaan kijken bij media maekt je wilt het niet weten.....heel t p,ein stond al vol fietsen en eenmaal binnen......en door......ik wil die o zet wel van bandaag, waar trappen ze hier toch in, echt, volgende week down ze er die 20 % weer gewoon op en zag gisteren op tv dat de prijs dus nu al hoger was dan normaal maar in de usa zijn jef echte koopjes blijkbaar.

Geniet ze nog want voor je het weet, zit je weer in ons kikkerlandje.

Byebye