Brrrr, it's cold up here - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Brrrr, it's cold up here - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Brrrr, it's cold up here

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

26 November 2018 | Nederland, Nederland

En grauw en grijs en saai, daar kun je toch niet aan wennen als je uit het warme Florida komt, ik wil teruuuuug.

De dag dat we naar huis vlogen tikte de temp meter nog heel even de 90 F aan, met converter dus mooi toch 32 gr C. Het leek wel steeds beter te worden, wat we zelf ook gemerkt hadden op de vrijdag, de wind was weg, het zonnetje scheen en het strand dat ons toen riep.

We hoefden pas om 12 uur uit te checken maar al met al waren we met 10 uur al op pad, why waiting?
Plannen heroverwogen, de Sunshine Skybridge die als grotere plaatsen St Petersburg en Bradenton met elkaar verbind daar wilden we iig nog overheen en kostte niet zoveel tijd extra, prachtige brug om te zien en bij de rest area gestopt om natuurlijk wat foto’s te maken.

Het Myakka SP stond hoog op mijn lijstje en het staat er nog steeds op :-( vrijdag met incheck-email lezen zouden we nog een uur vroeger vertrekken, uiteindelijke werd 21-45 --> 20.45 --> 19.45, goed dat we gekeken hadden, dus het park zou niet meer lukken, dat geeft veel te veel stress op, stresskip die ik soms ben, doemscenario´s in my head.
De navi hebben we voor de lunch onderweg op een Applebee´s gezet, die hadden we nog niet gedaan deze vakantie, laatste optie, van een geplande eenvoudige lunch werd het een behoorlijke brunchmaaltijd, veel te kiezen en erg lekker waren dan ook onze keuzes, ofschoon ik heb deze vakantie gevoelsmatig zo veel gegeten dat ik het maar bij een uiensoepje en een caesar salad heb gehouden. Verzadigd!!

En sorry San, opnieuw nog langs een outlet , lees Levi´s, is niet meer gelukt, onderweg was het druk op de weg, met een ongeval wat de nodige filevorming oplevert, (google weet ook alles) bizar soms, maar ook wel handig want dan weet je iig waarom je stilstaat. Die T-shirts voor J, I’ll make it up to you @ my next visit.

De tijd werd de spelbreker en net op tijd bij de incheck en natuurlijk gaat dat niet bij alle 3 goed. Stress slaat dan toch een beetje toe zeker als je 3 kwartier bij de incheckbalies staat te wachten en het bij de security mega druk is. Is heel Orlando hier op het vliegveld?? Het lijkt er wel op.

Best bijzonder daar op MCO, om de inkom of ontvangsthal is het Hyatt Hotel gebouwd, balkonnetjes kijken dus op al die vertrekkende mensen, je moet er maar zin in hebben, weet ondertussen wel mooiere uitzichten, maar eerlijk is eerlijk wel blij mee geweest met de valet parking van dit hotel maar dat staat in een eerdere blog.

Eenmaal door de security, niks bijzonders meer te melden, de mannen gingen om de sigaretten en onze tijd uitgezeten tot boarden en in een direct flight to AMS. Zodag ochtend 10.45 stonden we aan de gate. Rustige prettige vlucht eveneens met Delta.

Het zit er weer op: die heerlijke vakantie, veel gezien en veel gedaan maar ook minder dan ik van mezelf gewend ben, meer gerelaxt en het niet allemaal vast hebben gelegd van de hotels/motels/slaapplaatsen heeft mij fijn ruimte gegeven in het reisschema. En dat is ook goed bevallen. Prima optie zo, tevens erg leuk de combi van alleen vertrekken, mijn ding doen en de laatste week met mannengedoe.

Flinke tour nog gemaakt in mijn uppie, zo’n beetje 1750 miles alleen gereden en de laatste week voornamelijk relax dingetjes gedaan, al met al weer super genoten, kan het iedereen aanraden: zo in november naar de zon en zo ook eens in je 1tje een (combi)reis(je) maken.

Heb ik slecht weer gehad? Zeker wel, deels in de 1e 10 dagen was het weer minder dan gedacht, maar eerlijkheidshalve en er op terugkijkend is het zo prima geweest, ik had anders nooit het getroffen gebied van #Hurricane gezien, wat bij mij echt heel veel indruk gemaakt heeft, bijzondere ervaring was het zeker. Wil niet zeggen dat ik blij was met alle zegen van boven. De dagen met Thoom en Martijn waren goed, ik heb van te voren al het water verzameld :-)

Heb helaas ook om het weer wat dingetjes moeten laten, wandelen in een stromende regen in een State Park heeft voor mij geen toegevoegde waarde, het positieve ervan is dat ik gewoon nog eens terug moet.
De boodschappen in de supermarkten, fruit/de appels voor 6.50 $, yoghurt voor $ 5,50 en 24 flesjes water voor $ 2,39, de goedkope happy meals, de grootverpakkingen, big-bigger-biggest, nog steeds, de jumbo zakken M&M’s, de pringles met smaken als honey mustard en jalapeños, die moet je toch proeven!

Ik heb in een shabby hotel geslapen maar ook in een super de luxe MGM hotel en van alles daar tussen in. Ik heb plaatsjes/stadjes gezien waar ik zeker wel maar ook absoluut nooit zou willen wonen, veel luxe en veel armoede, het blijft een land van extremen, maar nog steeds: I love it.

Ik heb genoten van de reacties en het feit dat de blog zoveel gelezen wordt, super leuk, dus dank hiervoor allemaal, mijn volgende reis/stedentrip staat al weer geboekt, dus voor wie het leuk vindt/blijft vinden, be my guest.

Next year: next may: next city: Boston here I come……

Thnkx everybody xx






  • 26 November 2018 - 17:26

    Elly:

    Welkom thuis!

  • 26 November 2018 - 17:31

    Helen:

    Hallootjes

    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en nogmaals retestoer hoe je dat toch maar doet, r e s p e c t.

    Dan nu snel maar eens de agenda's checken om live bij te beppen.....

    C u

    Helen

  • 26 November 2018 - 18:07

    Ad:

    Ik blijf zeker je verhalen lezen.

  • 27 November 2018 - 17:59

    Wendy:

    Wrijf het nog maar een keer in! ;-)
    Het is je van harte gegund hoor!
    Ik reis wel weer mee......

  • 29 November 2018 - 16:32

    Tamara:

    Welcome home!

  • 29 November 2018 - 19:09

    Marjolein:

    Welkom thuis! Jammer dat het er weer op zit voor jullie. Het was leuk mee td lezen.
    Wij zitten nu op de helft. Blog had je inmiddels gevonden zag ik.

    Groetjes,
    Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 1079
Totaal aantal bezoekers 91423

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: