#Hurricane Michael - Reisverslag uit Chiefland, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu #Hurricane Michael - Reisverslag uit Chiefland, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

#Hurricane Michael

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 November 2018 | Verenigde Staten, Chiefland

Destin verlaten, droog zowaar, maar door hurricane Michael is het zeker in deze tijd never zo slecht geweest, ondanks de voorspellingen van 100% regen :-( toch maar de wekker gezet voor de Sunrise, misschien….. you’ll never know?

Nu dus om 5 uur met hulp uit de veren, snelle douche, sunrise check op 6.11 dus voor 6-en al in de auto, tip gekregen voor een locatie, uitgestorven dat ook zo vroeg nog in de morgen. EN het was droog, dus een paar mooie foto’s kunnen maken, met blote voeten in het witte zand en in het water. Toch een klein meevallertje.

Met recht een Emerald Coast, prachtige kleuren, van alle kleuren groen tot blauw, prachtige huizen en prachtige plaatsjes, singing if I were a richman!! So I will keep dreaming.

Nu nog een keertje terug met prachtig weer, dan is alles compleet.
Gisteren nog bedacht om in 1x naar Walkulla springs te rijden vanwege de weersvoorspellingen , maar het was droog, ik was al een eind op weg op de 98, dus waarom niet toch deze route blijven volgen, die zo langs de kust, toch stukken mooier leek, geen idee wat ik aan zou treffen!

Tuurlijk had ik over hurricane Michael gehoord en voor zover mogelijk gevolgd, echter niet zo veel op het NL nieuws geweest en dat terwijl het voor de eerste keer in historie een hurricane met een kracht van 4 was. Wij vinden een windkracht van 100 mph al flink, hier , dus waar ik nu ben in de Panhandle , kwam deze desastreuze Michael met 240 mph aan land .

Ik krijg vast niet overgebracht hoe ik het heb beleefd, maar het zag er verschrikkelijk uit.
De 98 volgend passeerde ik als eerste Panama Beach City, veel omgewaaide bomen, stukken daken van de huizen, veel afval/troep aan de kant van de weg en volop werkers, ook een groep vrijwilligers gezien die op instructie stonden te wachten, nu ook nog volop bezig, had het idee dat het langer geleden was dan een maand, maar verder door, steeds meer omgewaaide bomen, omgeklapt als lucifers, bij Tyndall Air Force Base, (filmpjes gezien van allemaal omgewaaide vliegtuigen) hele straten lang met geknapte bomen en het werd alleen maar erger en erger, het was zeker in Mexico Beach een echte “war zone”. Daar kwam hij nl als eerste aan land.

Daar woont geen mens op t moment, het lijkt op een moderne “ghost-town”, je ziet alleen maar mensen die aan het werk zijn, geen restaurantjes die open zijn, geen benzinestations, geen één bewoonbare woning, letterlijk alles met de grond gelijk gemaakt of de storm is er gewoon door heen geblazen. Vaak hoor je dan: ja maar in de VS is alles van hout gebouwd, geen wonder dat dat wegwaait, maar serieus, veel geraamtes van huizen, gebouwen, scholen staan, de rest is er tussenuit geblazen, volledige muur van een huis weg terwijl de rest er nog staat, een supermarkt waar alle ramen uit zijn gewaaid.

Eerlijk: ik voelde me een echte ramptoerist, echt bizar om dit te zien, ik had gehoopt hier wat te kunnen eten en te tanken, alle verdiensten zijn meegenomen toch? Donaties worden ook nog volop gevraagd op de reclame-borden.Maar er was gewoon niks, de 2 tankstations waren beiden out of order, bovenkant vd pompen was gewoon weg, er was geen restaurant te vinden, alleen een supermarkt die open was, echt wel met goosebumbs rond gereden daar. Zo veel ellende.

Ik sprak nog een echtpaar die in Mexico Beach een huis hebben/hadden, dit was hun eerste bezoek sinds 10-10/18 en ze hadden geen idee hoe ze het aan zouden treffen. Ik heb ze maar veel sterkte gewenst, ik denk ook dat wij, iig ik geen idee hebben wat voor een natuurkracht dit moet zijn geweest. Gelezen dat het opknappen van deze ramp/destructie geen maanden maar jaren gaat duren voor alles weer is zoals het was. Bizar.

Weg verder vervolgd langs de kust en ondanks dat het belovend begon was daar ook weer de regen: tons of rain, ik hoop dat ik nu alles opgevangen heb voor als Thoom en Martijn komen, dubbele snelheid ruitenwissers was er niks bij, dus mijn Walkulla Springs geskipt om 2 redenen, de 2e omdat ik het niet kon vinden, ik zat in een stuk niemandsland waar dus ook 4G het af liet weten en ik ouderwets de kaart moest lezen, dat kan ik best, maar ik kwam er niet aan uit, achteraf gezien dat ik toch een afslag heb gemist?!?!

Geëindigd in Chiefland, Quality Inn, zelfde soort motel als in Jacksonville, prima kamer, netjes en op de begane grond, nog steeds handig en met een dubbel slot op de kamerdeur :-)
Morgen naar (zoals het er nu uitziet) naar The 3 sisters, natural springs. Tell you 2m. Nu echt netflixen, ik val steeds in slaap en is de aflevering al weer afgelopen, grrr.

Note: ik was nooit eerder bij Olive Garden geweest kende de extra optie soup or salad niet, the salad incl garlic breadstick was huge!! Dat was voor mij al een complete maaltijd en de bestelde Stuffed chicken marsala met mashed garlic potatoes, :-) s kwam daar nog eens bij. Wel heerlijk gegeten.

Beste mensen : now some coffee and I’ll be back later xx


  • 15 November 2018 - 03:32

    Elly:

    Jeetje Ingrid, dat klinkt heel heftig. Ik denk dat wij ons dat idd niet kunnen voorstellen (gelukkig). Ondanks dat het weer niet meezit beleef je toch mooie dingen zo te horen. Geniet ervan en ik lees je verslag iedere ochtend met een glimlach. Have fun!

  • 15 November 2018 - 18:45

    Wendy:

    Jeetje wat een verhaal.
    Toch benieuwd naar de foto's .....

  • 15 November 2018 - 20:09

    Helen:

    Hi Ingrid, tja wij hebben Michael semilive meegemaa,t. Tijdens onze cruise kwam hij aan land en zoals je misschien wel weet ks er 24/7weatherchannel dus vol afschuw zitten kijken, ondanks dat wij uiteraard met 35 gr op t deck konden zijn......geen woorden voor ook toen

    Jeuh je hebt de kleuren gezien, prachtig he en de omgeving is ook tof om eens een week, bij goed weer, te vertoeven....

    Enfin, je hent er weer heel wat miles opzitten en wij heebben toen ook een hele lange dag gereden om voor ij the big bend te komen, langs praxhrige strandstukken, hele forrests waar we een echt plaatselijk buitje hadden, je zag t hangen, ging erin en.....meteen ook weer over.

    Een dubbel slot. Hihihi toch een beetje creepy ondanks dat je niet dat soort filmpjes kijkt, onee, je valt toch steeds in slaap!!

    Be save en tot morgen dan maar weer. Xx

  • 16 November 2018 - 05:53

    Gerry:

    Ingrid, wat moet dat verschrikkelijk zijn om te zien, zo'n ravage. Ik snap dat je er akelig van wordt.
    Maar vol goede moed weer verder!

    Geniet ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chiefland

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 90986

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: