DESTINation - Reisverslag uit Destin, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu DESTINation - Reisverslag uit Destin, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

DESTINation

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 November 2018 | Verenigde Staten, Destin

DESTINation
Vandaag weer in de auto voor de volgende stop: Destin, op aanraden van vriendinnen deze destination gekozen vanwege de pracht van dit deel Florida, The Emerald coast, de naam zegt het toch al. Ik heb echter de pech dat het hier in dit deel al een aantal dagen slecht is, grauw, grijs, chilly en troosteloos,(komt natuurlijk nooit voor) dus super jammer en dus ook super balen, voor wat ik er nu van gezien heb ziet het er erg gezellig uit, maar morgen ook nog geen beter weer op komst, dat komt weer als ik hier weer vertrokken ben.

Je kan niet alles hebben, ik denk dat we de hitte en de zon in NYC opgesnoept te hebben , daar was het in aug 95-98 F ﹾ , gevoelstemp 42, had beter verdeeld mogen worden, gelukkig kunnen we aan het weer niks veranderen, zou ook niet wenselijk zijn.

Na de uitcheck eerst richting Pensacola, het Naval Aviation Museum en de thuisbasis van de blue Angels, zoals ik al schreef, de home coming flight was op 31-10, maar hoorde vandaag dat ze vanaf maart de hele zomer op didag en wo-dag oefenen, dat is allemaal gratis bij te wonen, zo ook weer dit museum, echter voor je binnen bent als niet zijnde US citizen doen ze/de bewaking aan sstrenge screening.

Het museum is voor de liefhebbers denk ik fantastisch, veel oude gebruikte vlieg toestellen en replica’s van de USS-boten staan opgesteld, er worden films gedraaid en je kan in een simulator, tevens met een trammetje over het terrein (a restricted area), daar staan ook nog een hoop vlietuigen en heli's opgesteld. Ook die van Nixon staat in de hangar en kun je ook van binnen zien. Zeker de moeite van een bezoek waard, hier wordt de jeugd die gekozen heeft om bij de Marine te gaan ook nog echt opgeleid, strenge eisen uiteraard, maar, als ik het zo zie en gelezen heb, een job om met recht trots op te zijn.

Hier toch te lang blijven hangen, maw een bezoek aan Fort Pickens zat er niet meer in, ook niet zoveel moeite meer voor gedaan, van een vriendin ooit eens te horen gekregen dat ik toch niet alles in 1x kan zien en moet willen doen, beetje in strijd met de aard van dit beestje en bovendien het regende nog steeds en dan buiten bij zo’n fort rond te struinen, ik struin google wel ff af, zie ik ook wat er is en bedoeld werd.
Reis verder voortgezet naar zoals al gezegd: Destin, aan de Emerald coast, het water moet blauw groen van kleur zijn, ik heb nog geen zand/strand en zee gezien, al veel te snel donker en nat, dus wat boodschappen gedaan bij de Wal-Mart en gaan eten bij Olive Garden, ook niet eerder geweest, maar wat ik vandaag voorgeschoteld kreeg was echt jammie jammie , een aanrader dus.

In vergelijk met eer- en gisteren een wereld van verschil met hotel/motel, hier doet de wifi het weer niet, (ergens een storing volgens de receptie) alleen bij de balie, goed dat ik Netflix “de Bodyguard”al heb gedownload, kan ik straks gewoon dat afkijken. Wat een uitvinding!, ook hier.

Zo meteen nog een hotel boeken voor morgen, even puzzelen wat handig is, want het idee om langs de kust af te zakken klonk erg aantrekkelijk maar met de huidige weersverwachtingen kan ik net zo goed wat sneller via de Highway. U hoort wederom van mij. xx


  • 14 November 2018 - 03:33

    Wendy:

    Goedemorgen!
    Terwijl ik je verhaal zit te lezen, draait mijn telefoon hier naast me op volle toeren, of moet ik zeggen My Vegas Slots haha. HUGE WIN!
    Wat jammer van dat weer zeg. Maar ach weer een reden om nog eens te gaan hè ;-)
    Olive Garden is een van onze favorieten. SPIN THE WHEEL
    We vroegen ons af of je als je alleen eet ook zo'n grote bak sla met garlic bread krijgt?
    Pasta Alfredo met broccoli is een van mijn favorieten daar! PICK YOUR PRIZE
    HUZZAH!!!! BIG WIN!
    Nou ik verheug me op je volgende verhaal.

  • 14 November 2018 - 11:30

    Ad:

    Leuk om mee te lezen, best herkenbaar. Ondanks het mindere weer geniet je toch van je reis. Voor ons is het bijna ten einde. We zitten nu te wachten op het vliegveld van Hanoi. Morgenvroeg weer koud en nat

  • 14 November 2018 - 17:40

    Helen:

    Hi sweety

    Olive garden.......ff niet aan gedacht gistrrenavond! Daar hebbe wij ook eens verrassend lekker gegeten nu jij het zegt, wel n beetje ouderwets interieur maar swa......

    Zo jammer dat t weer zo lelijk is, hihi 18 nov is de intocht dus daar dacht ik even aan, en dat je dan toch n keer terug moet voor t emeraldgroen én de gigashow vd vliegeniers want die is echt gigantisch!

    Ga maar lekker naar our home town hoor daar kun je nu dan beter zijn én de guys kome eraan dus......succesverzekerd! Veel plezier en benieuwd naar wat jullie daar gaan beleven......gaan jullie in dun hooggaattie, ja toch.....

    Byebyekus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Destin

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 90987

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: