WOW ......≥ 50.000 - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu WOW ......≥ 50.000 - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

WOW ......≥ 50.000

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 November 2018 | Verenigde Staten, Charleston

WOW……. ≥ 50.000
Moet ff gezegd, mijn blog, even een WOW momentje. Al meer dan 50.000 x gelezen, hoe gaaf is dat, dank beste lezers, verbluffend resultaat en ga vooral lekker door :-)

Charleston.

Zoals gezegd, vanochtend vertrokken naar Charleston, een stad in een nieuwe staat South Carolina (SC) , yes! Weer eentje om af te strepen, of het me ooit alle 50 gaat worden dat geloof ik nooit, te laat mee begonnen, maar ondertussen al wel een hoop gedaan!. Soms alleen maar het vliegveld maar toch.

Het was een stuk frisser vanochtend, zon liet zich nog niet zien, toch dat vest maar meegenomen, blij mee, maar als ie zich dan weer liet zien: Heet!!
Het is vast & zeker lekkerder dan of als in Tilburg.

Volgens mij is de volgorde van bezoek verkeerd geweest, ik denk dat je beter eerst Charleston kan zien en dan pas Savannah, het moet gezegd, ik vind dus Savannah zo vele malen mooier, heeft meer sfeer, en ja, niet echt verklaarbaar, maar Savannah: you got me!.

Ook in Charleston kon je met een gratis hop on hop off mee, dat is hier allemaal fantastisch geregeld, de DASH heet het dan hier, maar als 1e naar het Visitor center gereden, tegenover een parkeergarage, hoe handig en daar alle info meegekregen, als eerste uitgestapt bij het waterfront park, daar staat een mooie bezienswaardige fontein in de vorm van een pine-apple, fotomomentje.

Verder de benenwagen genomen en een stuk door het historisch district gewandeld, the City Market (de markthallen zijn dagelijks geopend. Deze markt staat bekend om de verkoop van rieten manden die vroeger gemaakt werden voor gebruik op de plantages. Tegenwoordig zijn deze sweetgrass baskets nog steeds gewild en worden overal in de stad, ook op div hoeken van de straat door vrouwen gemaakt, leuk om te zien maar niet om te hebben.

De Boone Hall plantage die ik wel wilde bezoeken lag nog een heel stuk verder SC in en dat heb ik maar voor gezien gehouden, de terugreis van 2 uurtjes was al genoeg. Zo ook Fort Sumter, in de haven van Charleston, is de plaats waar de Amerikaanse Burgeroorlog begon, tijdens de aanval op Fort Sumter van 12-13 april 1861. Fort Sumter is genoemd naar generaal Thomas Sumter, een held uit de Amerikaanse Revolutie. Dat ligt op een eilandje voor de kust en het van en naar met de boot was geen haalbare optie meer, jammer, had dit wel erg interessant gevonden en hier mssn toch een nachtje moeten boeken.

Terug in Savannah heb ik besloten om niet bij de river te gaan eten zoals gisteren bedacht maar te kiezen voor “Sweet Potatoes”, een aanraden van de host Anna, de naam zette mij op het verkeerde beent want ik dacht echt dat het een restaurantje was met veel op zoete aardappel gebied, niet dus, wel erg lekker gegeten, dat weer wel, maar miste wel de sweet potato.
Het eten wordt altijd snel opgediend en ook weer snel afgeruimd, ook hier dus en dat is dan wel een nadeel van alleen op reis zijn, de avonden zijn soms wat minder omdat je niet lekker natafelt en kletst over de voorbije dag, overdag gaat het me goed af, te druk met plannen en dingen zien en doen, soms te veel willen, dat is ook het inherent aan een solo-reiziger, maaar ik haal over een paar dagen de schade wel in deze keer, ik ga ze de oren van het hoofd kletsen,dat weten ze nog niet, hihihi

Morgenvroeg maak ik een oversteek naar back in Florida, de panhandle wel te verstaan, hotel geboekt via mijn MyVegas spelletje incl. een buffetje en incl. een cocktail, heeft dat gokken toch nog ergens voor gediend , uit ervaring weet ik dat het goed is, MGM heeft een naam hoog te houden, wel een lange reisdag voor de boeg, maar dat is voor mij toch erg relaxt, cruie control aan, spotify op en karren maar......

Bye bye guys en girlies, till leter,

• 11 November 2018 - 07:55

Matty:

Lekkerder dan Ingrid #taalpolitie

• 11 November 2018 - 12:24

Wendy:

Dan blijf ik nog maar ff doorgokken....

• 11 November 2018 - 19:45

Helen:

Hoi
    Tis dat t tijdverschil er is anders belde je mij toch om ff te beppen.
    Voor nu dan vooral lekker van je afschrijven helpt toch ook.......nog even en dan klets je de oren vast van hen oortjes..... sterkte mannen!

Zo benieuwd naar je i druk van the panhandle én of de zee nog zo mooi van kleur is......

Tot morgen

• 11 November 2018 - 20:54

Maria:

Zo zeg, dat zijn veel lezers ! maar het leest ook lekker weg zoals jij schrijft

• 13 November 2018 - 15:38

Hoi hoi,
    Effe een paar dagen geen tijd gehad om te lezen

• 13 November 2018 - 15:38

Hier ben ik weer