Savannah wat ben je mooi - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Savannah wat ben je mooi - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Savannah wat ben je mooi

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 November 2018 | Verenigde Staten, Savannah

Gisterochtend nog steeds vroeg wakker, maar zeker heerlijk geslapen en het wordt al beter, nu tot 5 geslapen, lkkr op mijn gemakkie gedaan., ontbijt gehaald, als je het al ontbijt kon noemen was al wel vanaf 6 uur en bestond uit koffie en een verpakte muffin, (die maar gelaten voor wat het was)
@ Helen, nee joh , ik kijk nooooooit zulke series, but it crossed my mind maar gewoon wakker geworden vanochtend , hihi

Op naar Savannah in Georgia, geprobeerd om deels wat toeristisch te rijden over de 17, maar na verloop van tijd ook weer de I-95 genomen, schoot wel beter dan op de 17 , deze was ook nog vanwege de mist troosteloos, je komt door plaatsje die het noemen niet waardig zijn, troosteloos dus, na verloop van tijd had ik dat wel gezien en weer terug gekeerd naar de I-95, rijdt zeker wel relaxter,

Rond koffietijd: de pumpkin spice cheesecake als ontbijtje op ergens on the road, verrukkelijk stukske taart. (My guilty pleasure)
@Wendy: yep, na de vakantie weer van de partij! 
Tomtom ingesteld op Bonaventura cemetary, een vd bezienswaardigheden hier.
Bijzondere ervaring, de mist was voor hier op het kerkhof jammer genoeg ondertussen opgetrokken en dat gaf de bomen met de Spanish moss toch een ander gezicht. Erg apart, het groeit hier gewoon op of aan de bomen, wij kopen het thuis in de winkel.
Het kerkhof is plm. 1,6 acres groot, een tour met eigen auto was aan te raden en daar was ik erg blij mee, erg vervelende vliegjes, muggen hadden een nieuw slachtoffer gevonden, plattegrond gaf meer info van de meest bijzondere graven en gedenktekens. De tour van 2 pm die 2 uur zou duren maar overgeslagen, ik wilde ook het historic centrum van Savannah nog bekijken. De 24 squares die in het centrum liggen, met namen als Chippawa , (Forrest Gump) , Orleans Square, Johnson Square, Oglethorpe Square.
Wat is Savannah een heerlijke stad met zo veel groen om hier rond te lopen en wat een prachtige statige huizen staan hier, er zit of er heeft heel veel geld gezeten in deze stad. Vanuit het centrum ook nog even naar the river gelopen daar de Georgia Queen zien liggen, in NOLA al op zo’n boot gezeten en is zeker niet een van de favoriete bezigheden, (stinken en wiebelen foute combi) Een aantal uren hier me kunnen vermaken wandeling van plm 5 km, (de cal’s weer kwijt Wendy) beetje regen maar ook weer zon gezien en eindigend op een terrasje met een verfrissend glas lemonade.

Conclusie: Savannah wat ben je mooi!

Gebruikelijk start je bij het visitor center, ik deed het andersom, auto stond nl bij de rivier geparkeerd, dus had bijna alle parkjes al gezien. Toch maar een kaart/map gehaald , leest de stad makkelijker en die gast wees me ook nog op een gratis treintje dat je via 2 loops kunt volgen, soort hop on hop off , de blauwe en de paarse, hallelujah, dat was de uitkomst, killing feet, na uiteindelijk ook nog park Forsyth gezien te hebben de DOT gepakt en lekker terug af laten zetten bij de auto. Voor nu even klaar met wandelen, ik zoek mijn airbnb adresje op. Handige locatie, bijna in het verlengde van Whitaker street, ongeveer 2,5 mile verder, Anna zou er niet zijn, maar alle instructies achter gelaten om binnen te komen etc. waren goed geregeld, toch vreemd, maar er logeren hier meerdere personen, leuke business ook, Daniel haar airbnb partner in crime nam de honneurs waar, prachtig huis, niet al te grote kamer, maar weer wel een goed ontbijt!

Opgefrist in het huis en besloten om naar het winkelcentrum Oglethorpe te rijden, ik had zin in een Panda express, orange chicken wel te verstaan, meer dan genoeg voor de avond, nog ff rondgestruind op deze enorme mall, zeg maar 1 winkel bezocht en nog wat kleinigheidjes ingeslagen waaronder een leuk kleedje voor onder de etensbakjes van Abby.
Meer een leuke herinnering voor mij dan. Paar kleine flesjes wijn met draaidop voor vanavond, want geen puf meer om de deur hierna nog uit te gaan. Morgenavond ga ik langs de rivier een leuk eet adresje zoeken, nu ging het licht al op tijd uit,

Morgen, eigenlijk vandaag want ik zit dit pas op zaterdag te typen, staat Charleston op het programma.

After that I’ll be back again,

@ Diane: bankje van Forrest staat in het Museum bij het Visitor center, niet meer bezocht, ergens in een blog gelezen dat het de entree prijs niet waard is.

• 10 November 2018 - 12:33

Sylvia:

Oh, leuk verslag, ik krijg heimwee naar Savannah, wat was het leuk!

Heel veel plezier in Charleston!

• 10 November 2018 - 12:37

Matty:

Prachtige avonturen weer Ingrid, erg leuk om te lezen. Geniet!

• 10 November 2018 - 15:07

Elly:

Klinkt weer als een mooie dag! Leuk om je verhalen weer te lezen.

• 10 November 2018 - 15:53

Tamara :

Fantastisch om je weer te mogen volgen! Ik geniet op afstand met je mee!

• 11 November 2018 - 11:35

Wendy:

Nou, Savannah dan ook maar op ons lijstje zetten, als we ooit nog eens een keer naar Florida gaan.
    Orange chicken; please can you take a to go box for me?

• 11 November 2018 - 19:37

Helen:

Hi girly glad 2 hear fro ha.......hihihi l.o.l

Heerlijk dat ze net al lekker naar je zin he t daar. Johnboy is ook gearriveerd en zit nu op t schip maar misschien heb je dat nog meegekregen?
    Lekker signtsee-en nog en kanniewachtennie om weer te gaan lezen...
    Houdoe

Hr