Tja.... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Tja.... - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Tja....

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 November 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

Tja…..

Dat vroege wakker zijn eist toch echte tol, hihi letterlijk en figuurlijk, maar zal ff bij het begin beginnen. Na alles zo’n beetje te hebben afgehandeld mbt de nieuwe simkaart in de erg vroege ochtend, wat routes al in de tomtom zetten en kijken wat te doen ben ik uiteindelijk rond half 8 bij Raul al weggereden, maar vrij kort daarna begonnen er 2 lampjes te branden op het dashboard, heb ik weer, altijd wel iets mis met een auto en ja wat te doen dan, terug naar de airport om na te vragen, tuurlijk niet dat vraag ik wel ergens onder weg, zo gezegd zo gedaan, maar die kerels konden me voor het ene wel helpen, ik had een soort emergency brake geactiveerd, die had ik dus helemaal niet nodig (gewoon van de handrem afblijven) maar da andere lampje, tja dat was wat anders, dat wisten die mannen ook niet, gelukkig lag dus niet alleen aan mij, goede raad….

Toch maar weer terug naar het vliegveld, dar was ik een half uur geleden ook al langs gereden., wederom beetje balen deed ik wel, daar ging mijn vroege vertrek.
Resultaat: switchen van auto, want ook bij Alamo wisten ze het niet, nou ja…..
Nu rijd ik in een Chevy Rude geloof ik, rijd ook prima, heb de cruise control al ontdekt en gelukkig ook hier een knopje om de deuren weer open te maken, (Helen nog bedankt voor de tip, iig een om te onthouden) en ook geleerd dat voor de kofferbak te openen je niet altijd aangewezen bent op een sleutel!

Het was prachtig weer, zo’n 86-91 gr F en volop zon/warm dus, op naar Smyrna beach, gewoon ff op het strand zitten, wat wandelen, rond kijken, ziet er uit als Daytona Beach, daar mag je ook met de auto op het strand, maar voor dat uurtje hoefde dat voor mij niet.
Wauw als hier allemaal pensionadas wonen, ik wil ook wel zo’n optrekje hoor, wat een gave huizen staan hier.

Ff terug over de tol (met 1 L deze keer) dat wandelen en dat zitten is er niet meer van gekomen, gewoon een tukkie gedaan op het strand, een powernap, pas nog geleerd dat je daar aan toe moet geven , kom ik terug na een klein uurtje en zit er een dus een “fine” op mijn auto. Vervelend woord ook : ”fine”. Niks fijn, duur nasa slaapje, had nota bene gevraagd of ik de auto op dat deel langs de weg mocht zetten maar dan vertellen ze er niet bij dat je auto de goede kant uit moet wijzen,
25$ kassa en dat was dus mijn ochtend en de start van de roadtrip.

Gaat gelukkig steeds beter, hihi, vanmiddag niks geks meer mee gemaakt, heerlijk genoten van de rit naar St. Augustine, wat is dat idd een erg leuk stadje, erg toeristisch dat wel en daar slaan ze munt uit, maar daar kun je wel of niet aan meedoen.
Lkkr rondgestruind, wat winkeltjes gedaan, het fort Castillo de San Marcos bezocht en op een terrasje een koffie gedronken.

Vervolgens richting mijn nieuwe overnachtingsadres in Jacksonville, Emerson Inn, een motel zoals die in films er uit zien, leuk dus en handig, de auto voor de deur en begane grond., ff opgefrist en toen naar Brio, zoals al gezegd, ik wilde ook wel eens zo’n heerlijk grote carpaccio proberen. Nou dat is een echte aanrader (Linda jij bedankt voor deze tip), ook de tomato-basil soup was een prima keuze/ Als toetje een bezoek gebracht aan de Cheescake factory voor een stukkie taart, er staan 2 stukken deze trip op mijn planning, die van vanavond, de pumpkin spice en de Red Velvet, die ken ik wel van zien maar niet van smaak en daar wil ik het bij laten, zeker nu ik gezien heb hoeveel calorieën er in zitten: Ieehhhhh, veel wandelen deze vakantie :-)

Me bij Nordstrom (ja Brio zit op een shopping Mall) bijna laten verleiden tot het kopen van een erg gave winterjas, alleen hadden ze de kleur niet meer die ik wilde, maar hoorde dat er in Orlando ook een Nordstrom zit en ja daar kom ik strakjes weer terug. Nieuwe poging dan en anders: helaas!

Vanavond op een normalere tijd naar bed, hopelijk slaap ik wat langer.
PS: alle vlaggen hangen hier halfstok, wederom een schietpartij vanochtend in Californië. Vorige roadtrip in 2016 een schietpartij in Orlando. Triest.

En Veterans day komt er aan, as zondag, wist ik niet, maar hier kun je er niet om heen, ik ben dan nog in Savannah, eens kijken wat ze er daar aan doen. Aan respect voor die mannen en vrouwen ontbreekt het hier zeker niet, iets waar wij zeker wat of heel veel van kunnen leren.
Bye

  • 09 November 2018 - 07:27

    MarjoleinW:

    Leuk om je te volgen! Het klinkt allemaal al heerlijk. Verheug mij nu extra, nog 12 dagen voor ons... :-) Geniet!

  • 09 November 2018 - 08:52

    Gerry:

    Hallo Ingrid,

    Superfijn dat je "er" weer bent; ik lees graag mee wat je allemaal doet en ziet!
    Veel plezier ;-)

    Gerry

  • 09 November 2018 - 13:47

    Helen:

    OMG!!!!vanaf nu kan net alleen maar beter gaan Ingrid!
    Let it go.....en lekker verder benieten van t weer en ons mooie favoriete vk land.

    Veilige miles verder nog, en jij kijkt zeker niet vaak enge films? Een mogelletje , begane egrond, auto voor de deur....brrrrr whahahaha

    Xx helen

  • 09 November 2018 - 17:46

    Marjolein:

    Hee Ingrid ,

    Leuk om je weer te volgen ,ik verheug me er altijd weer op om jou mooie verhalen en belevenissen te volgen,
    Liefs,Marjolein

  • 10 November 2018 - 03:08

    Wendy:

    Ik lees het wel weer, nooit een saai moment!
    Van dat parkeren met de neus de verkeerde kant op is een goede tip voor in de FB griep!
    Nooit geweten.
    Heb je trouwens in je eentje dat stuk taart helemaal op?
    Daar moet je weer heel wat squats voor doen!

  • 10 November 2018 - 13:11

    Ad:

    Fijn om mee te mogen genieten van jouw avonturrn!!

  • 11 November 2018 - 05:48

    Minoe:

    Je maakt het weer mee!! Alweer wat avonturen rijker en geld 'armer'..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 91507

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: