Arrival Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Arrival Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Arrival Orlando

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

08 November 2018 | Verenigde Staten, Orlando

4.00 in de ochtend, al weer wakker, toch altijd weer die jetlag. Net al wat routes bekeken, hoe het beste naar het noorden te rijden, waar zit de Wal-mart and things like that. Paar daagjes en dan weer gewend, geeft lange dagen zo.

All the way up to the coast, Smyrna Beach for starting the roadtrip, all day to end up in Jacksonville, visiting St Augustine, I believe the oldest town in the US or maybe one of the oldest.
It must be a very nice and lovely city. I’m going to explore.

Zo zalig rustig als de lange vlucht over de oceaan was zo wiebelig was de laatste van 2 uur. We zaten ook minder ruim, echt een domestic flight. Een Boeing 757 deze reis met een indeling van 3-3, weinig aan extra’s, maar het is ook maar een vluchtje van 2 uurtjes en deze keer wel aan het raam, wat me dan opvalt dat je dan wel de lichten ziet van de steden en plaatsjes waar je overheen vliegt, (het was al aardig donker toen we vertrokken) maar ook hele gebieden waar het aardedonker is. Kijk je echt in een donker gat.

Tijdens die vlucht nog eens de film van Forrest Gump gekeken, ik ga tenslotte ook naar Savannah, en dat hoort er dan toch een beetje bij. Het bankje staat niet meer in het park, nog eens even uitpluizen waar ze dat gelaten hebben.

Na ontvangst vd papieren voor de auto, gehuurd bij Alamo mocht ik zoeken in de rij van de midsize cars, huge ones dus ook, maar bewust voor een normaler formaat gekozen, voor mij toch wat handiger met (in-) parkeren dan een auto voor 7 personen ! Zagen er allemaal wel super uit.

Het was broeierig in Orlando. Het miezerde wat, vandaar een hoge luchtvochtigheid. Weersvoorspellingen zien er zeker niet slecht uit, maar ook als dat niet zo zou zijn= voor lief nemen, niks aan te doen,!

Johhhh, een vreemde auto rijdt toch in het begin niet altijd zoals je gewend bent, ook de toll altijd weer wennen en de cash optie genomen, en dat is zeker geen cc, ligt natuurlijk de portemonnee met $$$ in de achterbak en krijg ik de auto niet open om uit te stappen, (die schiet op slot als je even aan het rijden bent) en een lange rij wachtenden achter mij, HANDIG!!!

Heb de Off-knop nog niet kunnen vinden (die zal er ongetwijfeld zijn) en moest ik iedere keer de auto uit zetten om de deur te kunnen openen , grrrr, zo ook dus ook weer bij de ingang van de gated community waar ik bij Raul via airbnb een kamer had geboekt. Ik had de code gekregen en moest ook hier weer de auto uit, grrrr..... Maar bij daglicht straks maar eens op onderzoek uit.

En lang leve Kate, mijn tomtom lady die mij feilloos de weg weet te wijzen, en mij heeft geloodst naar Cedar Branchway 14842
De kamer is prima, met een huge kingsize bed, slaapt heerlijk, een ruime badkamer en erg netjes. Prima stay for just one night. De gated community ziet er echt uit zoals je zelf wel een huis zou willen hier in de VS, ik iig wel en bij daglicht ook eens beter bekijken.
For now, see you and stating driving up north.
Ps voor de kenners: ik ga vanavond heerlijk eten bij Brio Tuscan Grille met een verrukkelijke maar vooral hele grot carpaccio in Jacksonville, all-in the planning.





  • 08 November 2018 - 09:43

    Wendy:

    Whaha gelukkig was ik er niet bij! Had in mijn broek geplast van het lachen!
    Vergeet geen foto te maken van de carpaccio!

  • 08 November 2018 - 09:53

    Helen:

    Hoi tip van Jip of liever Jop hier naast me. Zet de suv in de P stand en alles gaat open......schijnt bij iedere automaat zo te gaan hihi zegt de ene autosmurf tegen de andere....vind jou sowieso al stoer dus whatever.ook lachen wanneer je op n knopje drukt en je ineens 911 emergency aan de lijn hebt....oeps momentje.
    Mooie en veilige trip gewenst vanuit Tilburgcity
    Gr

  • 08 November 2018 - 11:09

    Elly:

    Nog maar,even oefenen met het openen van de auto, haha, maar als dat het enige is!

  • 08 November 2018 - 15:10

    Tamara :

    Heel veel plezier!

  • 08 November 2018 - 17:46

    Diane:

    Hey Ingrid,

    Gelukkig en fijne reis gehad en goed aangekomen.

    Ik dacht mijn schoonzus die pas terug is uit te USA
    Heb ik op het bankje zitten zien op een foto. Dus haar gebeld.
    Was ook niet het echte bankje want dat konden ze niet binnen.

    Dus internet maar even geraadpleegd en vond dit:
    Het bankje waarop Forrest zijn verhaal doet, stond in Savannah, Georgia. Dit jaar (2013) is hij verkocht tijdens een veiling, voor een luttele 25,000 dollar.

    Misschien vind jij het echte bankje nog.

    Liefs Diane

  • 10 November 2018 - 19:59

    Jac & Jeanne:

    Hé wereldreiziger,
    Geniet van dit avontuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 91017

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: