Driving to the west - Reisverslag uit Biloxi, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Driving to the west - Reisverslag uit Biloxi, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Driving to the west

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 November 2018 | Verenigde Staten, Biloxi

Miles maken, toch altijd langer dan gedacht hoor, maar dan zijn de uitstapjes uit de auto om te DEP-pen (drinken-eten- p….n) en dat moest vele malen, door al die gedronken flesjes water in de auto een logisch gevolg. Vaak dus ook op het nippertje, want voor ik weer door had dat je niet net als in sommige andere staten gewoon langs de highway de uitvoegstrook kunt nemen, moet je echt de afslag nemen en de hoek om, kost allemaal weer net wat meer tijd, maar, mag ook gezegd, het ziet er overal keurig netjes uit en niemand doet moeilijk als je alleen maar om een wc bezoek de store bezoekt, halleluja. (nergens niet hoeven betalen of met een bonnetje korting krijgen)

Vanochtend dus best op tijd vertrokken, nog steeds voor 6 uur uit me zelf wakker en op mijn gemakkie alles ingepakt, nog een mok koffie gemaakt voor onderweg, ontbijtje op en moven.

600 miles maar liefst.
Maar dat wist ik toen ik dit boekte he! Het rijden hier heeft voor mij best een relaxte uitwerking, ik denk nergens en overal aan, zo wat dingetjes waar ik dan aan denk en no need to know but nice to know: vele dode dieren langs de kant van de weg, van een eagle en een rancoon, tot een erg groot hert, (je zal het maar aanrijden!) tot een soort van ooievaar toe, wel zielig. Geen dierenambulance beschikbaar voor deze afstanden denk ik.

Google is wijs en EIGEN-wijs, ik wilde langs de bovenkant naar Biloxi omdat ik dan weer een staat kan afvinken nl: “Sweet Home Alabama” (wie kent het niet?), de onderkant zou voor een groot deel al een route zijn die ik gereden had, goed bedacht dus, maar ondanks de instellingen deed google maps toch niet wat ik bedoelde, gelukkig heb ik een aardig goed oriëntatie gevoel (al zeg ik het zelf) en het voelde dus alsof ik naar het zuiden reed en jawel hoor. Thnkx Google maps!! Daardoor ook een stuk meer binnendoor moeten rijden en dat kost ook meer tijd, geen 70 p/u maar 45-55 .
Zo ook nog bedacht dat ik een rondje Europa aan het doen was ipv aan het roadtrippen hier met alle Europese steden die voorbij kwamen, denk aan Manchester, Florence, Dublin, Macon, Birmingham en zelfs aan het werk gedacht bij het zien van een hoop blauwe vaten langs de kant vd weg (drugsafval??) een fietspad echt langs de highway van 1 mt breed dat ineens ergens begint en net zo weer ineens ophoudt, wie wat waarvan en waarnaar toe?? Serieus geen idee, in de verste verte geen winkel o.i.d. gezien, mssn naar de buren, logisch is het iig niet. Dat vraag ik me trouwens wel vaker af, zo van die eenzame huizen , waar halen die mensen de boodschappen toch? Ik vind het nog steeds een fantastisch vakantieland , maar sommige dingen kan ik echt niet te begrijpen/volgen.

Opnieuw de grote verschillen gezien tussen arm en rijk, al is het alleen maar in huizen, van die gated community's met pracht en praal soms en van bouwvallige of nog net niet in elkaar gevallen bouwketen/caravans. Ook dat verschil is enorm, ik heb bij een Real Estater voor de winkel gestaan gisteren, nou leuke huizen, maar meer dan 1 of 2 mijo $$, net of het niks is
Rond 5 uur kom ik dan aan in Biloxi en rijd gelijk maar de garage van Beau Rivage**** binnen. Niks mis mee, ik had in de mail al een bevestiging met kamer nummer gekregen (16e etage) en gisteren bedacht ik hier wel 2 nachtjes te kunnen blijven, dus zelf maar een extra nachtje tegen betaling bijgeboekt, kan ik me nog ff in luxe wentelen/onderdompelen, nu alleen nog maar het casino gezien, de M-life desk om de punten er op te laten zetten van het buffet en de cocktail en een rondje hotel gedaan, altijd leuk, de pool was al gesloten, dus morgen maar overnieuw als het niet te koud is, temp was vandaag nog steeds minder, maar hier toch droog gebleven ondanks de voorspellingen, wel al een mooie sunrise foto kunnen maken over de zee. Oh ja en een voordeeltje, een uurtje terug in de tijd, 7 uur verschil nu met NL.

Yep hier vermaak ik me nog wel. @ Wendy: zeker de moeite om door te blijven sparen hoor (het loont) en @ Wendy/Helen: een verstaander heeft ….. en @ Matty: thnkx voor de taalcorrectie

Ik ga hier nog eens kijken wat het nachtleven te bieden heeft. See you later alligator, oh nee dat is pas voor in Florida , hihi en ondertussen een echte fan geworden van country door alle zenders op de radio
xx

• 12 November 2018 - 04:20

Minoe:

Kwestie van tijd en dan wordt het powerwalken geruild voor linedance... have fun!!!

• 12 November 2018 - 12:05

Ad:

Country? Dat is toch dansen zonder vasthouden? Nee, dank je. Prachtige reis, Ingrid. Blijf vooral schrijven, best herkenbaar.

• 12 November 2018 - 13:00

Gerry:

Hoi Ingrid,

Fijn om te horen dat het goed gaat; dat het 's avonds wel gezelliger is als je met iemand bent dat snap ik.
    Maar goed, je ziet weer prachtige dingen en straks kunnen wij genieten van je foto's..

Groetjes weer !

• 12 November 2018 - 14:30

Elly:

Weer een flinke rit gemaakt zo te horen, en weer veel gezien natuurlijk. Geniet ervan!

• 12 November 2018 - 15:58

Wendy:

Het nachtleven?
    Oh my god! Nu gaat ze pas echt los!!!!
    Gogogo sister!

• 12 November 2018 - 19:55

Helen:

You cow girl....uh ik bedoel you GO girl......snel naar onze zee hè.have fun.....xx

• 13 November 2018 - 15:22

San:

Geweldig weer al je verhalen en zo herkenbaar. Geniet er nog van en hoop dat het mooi weer is in Destin, Echt mooi strand daar. X