Capetown, the Mothercity - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Capetown, the Mothercity - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Capetown, the Mothercity

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 November 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanochtend vroeg uit de veren, om 5 uur afgesproken om opgehaald te worden door Rob en Astrid en na een regenachtige reis om half 7 op Schiphol P3, lang parkeren. Heerlijk toch om met dit weer naar een zonnig oord af te zakken.
Alles voorspoedig gegaan, de vorige dag al ingecheckt, helaas waren de stoelen al gereserveerd en konden die niet meer gewijzigd worden, dus Astrid en ik zaten naast elkaar 38K en 38J en die andere hadden ze op stoel 21E gepland, (Ja Rob zal weten dat hij als laatste beslist heeft om mee te gaan, hihi zelfs op Schiphol wisten ze dat) tuurlijk hebben we geprobeerd dat nog te regelen maar aangezien het toestel helemaal vol zit is dat helaas niet gelukt, gelukkig niet zo’n probleem gebleken, hij had een leuke medereiziger naast hem zitten en had ook genoeg kletspraat.

Ondanks het opzien tegen zo’n lange direct flight is het me meer dan meegevallen, ik had de laatste afleveringen van Breaking Bad opnieuw gedownload om daarna de film El Camino te kijken, maar kwam een optie tegen op het KLM scherm: Bingewatchen: “the Handmaids’ tale, die dus niet via Netflix te zien is, maar zeker al een tijdje op mijn lijstje stond: maar liefst nu 7 afleveringen van serie 1 gekeken, een bijzondere/bizarre serie en de tijd is omgevlogen. Terug naar huis de andere afleveringen nog kijken, dus weet ik nog wat te doen.|

KLM zorgt goed voor de innerlijke mens; koffie met een Bailey’s , de rundergehaktballetjes met puree en spinazie waren ook erg lekker , in de middag een ijsje, en een kleine sandwich en in de avond nog een pizza snack met een toetje, meer dan genoeg en de hele dag kun je drinken gaan halen. Geen honger geleden.
Keurig op tijd geland op CPT, het is hier een uurtje later, dus zo ineens een erg lang dag, kennis gemaakt met de groep op het vliegveld, Riaan is onze begeleider de hele reis en spreekt Zuid-Afrikaans, als we hem niet begrijpen zegt ie gaat hij over op het Engels, hihi, leuk taaltje.

De bus inclusief gezelschap bracht ons naar ons eerste hotel het BW Fountain hotel, nog weinig van te zien, het is hier best donker, met weinig straat verlichting. Wat instructie van Riaan gehad, morgen om 6 p.m. een briefing momentje en al wel een waarschuwing om bij pinnen een bankgebouw in te lopen en zeker niet op straat bij een automaat te pinnen.
Kamer 507 is de mijne en die van R&A nr 508 maar wordt vanwege een overfloatende wc veranderd in 426. Morgenvroeg ontbijt van 7-10 dus we hebben 08.30 gekozen om elkaar weer te zien, en plannen te maken voor de dag die dus vrij te besteden is. Volop te zien en te doen.
Lange dag: trusten iedereen en tot schrijfs

@ Marleen & Mieke: ik denk daar het zelfde over, 1e keer groepsreis, maar durfde ook niet alleen of als 2 vrouwen alleen door ZA te reizen, vandaar deze optie een keer, reuze benieuwd ook hoe het mij bevalt, ben ook nogal van het alleen reizen en alles zelf plannen, kan ik zo chaotisch doen als ik zelf wil zonder dat iemand zich daar aan stoort, hahaha (zelfkennis)

• 14 November 2019 - 06:29

Wendy:

Wij gingen altijd met een groepje pinnen (lees meestal de hele groep haha)
    Rare gewaarwording dat het al zo vroeg donker is hè
    Ik ga werken (ook hier pikkedonker

• 14 November 2019 - 09:42

Maria:

Fijn om te horen dat je heenreis zo goed is verlopen. Hopelijk lekker geslapen en vandaag een mooie dag gewenst !

• 14 November 2019 - 09:47

Helen:

Hulde aan KLM hoor, dat je goed verzorgd wordt, scheelt veel bij 'n lange rit, dat is ook waarom wij onze vlucht zelf zoeken en ja, daarom ook vaker meer geld mogen neertellen....
    Veel groepsplezier en heel begrijpelijk dat jullie het zo doen en Rob, Die let wel goed op voor jullie!!!
    Bye

• 14 November 2019 - 13:08

Elly:

Zo te horen een relaxte vlucht. Veel plezier!

• 14 November 2019 - 18:57

Marjolein:

Hoi hoi ,fijn dat jullie een voorspoedige en lekkere reis gehad hebben,klinkt allemaal best lekker wat jullie gegeten hebben

• 14 November 2019 - 19:00

Marjolein:

ja,helaas is het weer zover ,ik kan maar 2 zinnen schrijven en de rest van de tekst wordt niet geplaatst

• 14 November 2019 - 21:25

Mieke :

De kop is er af... de ( goed verzorgde) vlucht gehad.
    Genieten nu!!!
    Heerlijk hoor...