Hop on hop offen , dag1 Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Hop on hop offen , dag1 Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Hop on hop offen , dag1 Capetown

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 November 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat een heerlijke dag gehad, veel lol gehad en enorm genoten. Zonnig, veel wind en een 24 graden met volop zon.
Gekozen voor de hop on hop off bus, voor mij een prima beslissing, toch genoeg rust tussen door en veel zien en uitstappen waar het leuk is.

Alsnog laat gaan slapen gisteren en rond 7.30 uit mijn bed, afspraak was 8.30 aan het ontbijt wat rijkelijk is. Lijkt op Amerikaans dus altijd prima voor mij, pancakes, eggs prepared in different options, oatmeal, yoghurt, fruit and ofc bread and additionals. Zelfs de koffie smaakt Amerikaans, niet dus!

Goed gegeten, vergeten fruit mee te nemen voor onderweg, dus morgenvroeg wel aan denken.

De plannen voor vandaag hierboven al verteld maar eerst geld pinnen, zoals Riaan, onze reisbegeleider al vertelde dat niet op straat bij een ATM te doen maar binnen in een Mall of bankgebouw, zoekend naar de ASAB (bank) klonk als appelsap maar die konden we niet vinden, zat ook in de Mall die we voorbij gelopen waren op korte afstand van het hotel. Komt er een beveiliger naar ons toe, die al direct tegen Astrid roept dat ze haar ketting af moet doen en wel even ons zal begeleiden naar de pinautomaat. Hmmmm. Zag er wel bijzonder uit als die zo met je meeloopt. Het was toch alleen niet echt veilig n de avonduren? Al goed, gepind staat hij ons op te wachten en brengt ie ons op eigen verzoek en veiligheid even naar de opstapplaats voor de hop on hop off bus, wij 3-en: joh das een mooie service, maar voor een koffietje deed ie dat wel, toch maar een kleine fooi gegeven.

De Tafelberg: een niet te missen Highlight, maar bij het ontbijt al te horen gekregen dat hem dat niet ging worden met de cable car naar boven, helaas…. Is het niet de mist om de top dan is het wel de harde wind, die hier al een paar dagen raast en het waait hard ja. Jammer dus, maar wel uitgestapt voor wat mooie foto’s van ook Lions Head en Devils Peak.

Volgens de oude filosofie van Feng Shui is Capetown een zeer gunstige stad. Het heeft elk onderdeel van een veilige en beschermde stad, omdat de configuratie die van een fauteuil is: hoge bescherming vanaf de achterkant (Tafelberg), armleuningen aan de zijkant (Lion's Head en Devil's Peak) en een aarden stoel aan de voorkant. Voeg de rijkdom-creërende eigenschappen van water toe en je hebt de ultieme Feng Shui-stad. (info via de oortjes)

Verder naar Camps Bay, wat een leuk stukje Kaapstad/ strand met de mogelijkheid om prachtige foto’s te maken, even met de voetjes in de oceaan gestaan. Wat is het hier mooi, stukje langs de vloedlijn gelopen, verschillende kleuren blauw water gespot en op ons gemakkie terug gewandeld. Komen we een King en Queen stoel tegen, zeer geschikt voor een leuke foto, Astrid en Rob samen vereeuwigd. Nu ik dus ook, aangezien er in het reisgezelschap geen prins op het witte paard zit (Marleen) heb ik de kans waargenomen om een eigen prins charming uit Malawi van de straat te plukken om met mij samen op de foto te gaan, heb ik iig ook een leuke foto! Veel lol gehad in die korte tijd.

Eindigend bij het HRC (Hard Rock Café), voor mij altijd een must om even binnen te lopen en zowaar A&R over kunnen halen om daar een hapje voor de lunch te doen, het was rond half 1 dus tijd voor de inwendige mens met een Hurricane (oeps) and a Jumbo Combo and nachos, smullen maar en ohja ook nog een leuke sjaal gekocht als herinnering aan Capetown.

Door met de HOHO naar Waterfront, zeker ook een erg leuk deel van Capetown. Rondgelopen, muziek geluisterd, wat gedronken en ons kostelijk vermaakt en zorgend dat we om 6 uur terug zijn bij het hotel voor de uitleg van Riaan.

Dat begon al met de opmerking dat we morgen (voor diegenen die meegaan naar Kaap de Goede Hoop) om 7.45 klaar moeten staan, dus ook gegeten moeten hebben, vroeg uit de veren dus, een kleine 1,5 uur rijden nog van hier. Dagtocht van bijna een dag, rond 6 uur zijn we weer terug, laagjes kleding want het kan wisselen met het weer.
En vrij waren we weer, terug naar Waterfront waar de leuke restaurantjes zitten en neergestreken bij City Grill, zin in een lekkere steak.

Ook hier vermaakt met een erg leuke zang-/ en dans groep.
Heen met met Uber, al eens verteld hoe handig dat werkt? Terug met de gewone taxi omdat er geen Uber beschikbaar was voor onze rit, maar ook gelijk eens zo duur, kun je nagaan alhoewel, sommige dingen kosten hier echt geen drol. Met de Uber betaal je al vooruit met je CC, je weet precies wie er komt met welke auto (ktk) en hij staat er bijna binnen de minuut. Toppie.

Nu dus in het hotel, met het oog op morgen en het korte nachtje afgelopen nacht, verslagje even bijwerken, ff op internet en dan ook het slaapmasker op.

Morgen naar oa de pinguins…..

• 14 November 2019 - 22:47

Wendy:

Gelukkig nog op tijd een leuk verhaal. Nu kan ik ook rustig slapen.....
    Trusteeeeee

• 15 November 2019 - 06:42

Arianne:

Wat een heerlijke dag en een hoop gedaan! Veiligheid is daar wel een dingetje. Maar waar tegenwoordig niet. Jullie genieten met volle tuigen en een prima weertje. Have fun!

• 15 November 2019 - 07:29

Elly:

Al veel gezien zo'n eerste dag. Klinkt heerlijk. Is ook altijd wel handig die HOHO bussen.

• 15 November 2019 - 19:00

Mieke:

Ha Ingrid, wat een heerlijk verhaal!

Heel veel plezier morgen.

• 16 November 2019 - 05:27

Sandy:

Once you go black...... Ingrid!!!!!

• 16 November 2019 - 10:26

Minoe:

Hop on hop off... Waar ken ik dat van..?