en nog een nachtje Swaziland, brrr - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu en nog een nachtje Swaziland, brrr - Reisverslag uit Swazini, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

en nog een nachtje Swaziland, brrr

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

29 November 2019 | Zuid-Afrika, Swazini

De meesten van ons, waaronder wij alle 3 (gezellig in 1 huisje vanwege de verdeling van 7 huisjes op 24 personen) vreselijk slecht geslapen, laat in slaap gevallen en al vroeg weer wakker.

Bij het ontbijt volop gemopper en ervaringen van onze medereizigers en met een aantal de conclusie getrokken dat wat we hier mee hebben gemaakt niet in de reviews thuis hoort maar ronduit als klacht gemeld moet worden, ook Riaan was het ons eens, maar als hij dit door zou geven wordt er weinig aan gedaan.

Buiten dat we verschrikkelijk veel plezier gehad met zijn 3tjes met spelletjes doen in bed en nee gewoon een schimmenspel met handen op de muur met een zaklampje!! Maar hoe leuk dat het ook was, maar ook niet op de lakens durven te liggen vanwege de beessies die hier in en om de huisjes rondkruipen, onrustig en redelijk verkrampt gelegen en blij met de ochtend.

Op 4 na heeft de groep voor de village tour gekozen, werden we met een gids door de weilanden en de village rondgeleid en kregen we een beetje mee dat van de homestead die we bezochten de “moeder “ 11 kinderen heeft, waarvan er nog een paar hier wonen maar ook een paar elders op een aantal km’s.

Mannen worden over het algemeen zo rond de 55-60 jr terwijl de vrouwen hier ook wel 80 kunnen worden. Ik snap dat best, die mogen er meer vrouwen op na houden dus dat kost ze ws een aantal jaren van hun leven om die allemaal bij zich te houden en te onderhouden. Verder in de village tour nog een bezoek aan een primary-school waar geen kinderen meer waren vanwege de vakantie en de chief die was ook al niet thuis, bleek overleden te zijn, ook dit gaf een beetje een vervelend eind van de ochtend wandeling, voor mij zowaar ondanks de hitte toch wel te doen op een tergend langzaam tempo in African style.
Afspraak was gelukkig dat we opgehaald konden worden met de bus voor de liefhebbers, een aantal liepen terug naar boven, maar dat was nog plm 4 km, voor mij een echte NO thanks.
Lunchen is opnieuw gezamenlijk; vers gebakken brood, zoete aardappel, worst , spinazie en sla, en de middag vrij, maar geen verkoeling mogelijk door een duik in een zwembad, alleen maar een koude douche, hoe welkom zou dat zijn geweest in deze temperaturen, werkelijk geen idee wie een locatie als deze verzint bij Sawadee, dus weinig te doen in de middag dan verkoeling proberen te zoeken in de schaduw of onder een boom.

In onze rondavel is het nog het best uit te houden dus even lkkr op bed mijn blog schrijven, ik liep wat achter en mijn boek uitlezen en relaxen,that's all there is.

Riaan heeft ons vanaf morgen nog 3 luxe hotelovernachtingen beloofd, daar kijk ik, maar ook A&R nu al naar uit. Gelukkig nog maar 1 nachtje hier.

• 07 December 2019 - 11:25

Chantal:

Wat jammer dat de accommodatie tegen viel. Ik heb er ontzettend van genoten, maar ons bed was dan ook wel schoon, dus lekker kunnen slapen, dat scheelt een hoop. Ik vond het een van de leukere locaties die ik zeker niet ga vergeten.