Vreemdgaan??!! OooohhhhhMyGod..... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Vreemdgaan??!! OooohhhhhMyGod..... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Vreemdgaan??!! OooohhhhhMyGod.....

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 November 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een vreemdganger, daarvoor word ik aangezien, na 14 x US of A wordt het voor een allereerste keer Afrika, daar hebben ze een punt, maar dan zeg ik snel: de 1e letter blijft in ieder geval hetzelfde. Haha.
Een totaal andere reis, maar zeker een bijzondere. En tuurlijk kan ik het niet laten om jaarlijks naar de VS te vliegen daar moet ik ook niet aan denken en ben dus al in mei naar Boston geweest, verslaafd weet je wel (zie eerdere blog) hoe heerlijk/decadent/luxe is dat en de volgende is alweer geboekt. (met Wendy….) Love it….

Nu dus over 3 nachtjes slapen een vakantie die in alle opzichten helemaal anders is: in een groep van plm. 20 pers, Astrid/Rob (vrienden) en ik included, alles is al geregeld en heb ik weinig tot niks hoeven te doen of te regelen buiten de geijkte “reis”-perikelen, opladen van alle apparatuur, pinpas op wereld zetten, blog verhaaltje typen/starten, want (ook al vlieg ik deze keer niet naar het westen maar naar het zuiden, wat de naam van mijn blog doet vermoeden: “flyingtothewest” ) dat blijf ik zoooo leuk vinden, paspoort en medicijnen in de handbagage, reisbescheiden uitprinten, en een goed humeur meenemen.

Dat laatste is het makkelijkst nadat ik van de arts en de leidinggevende een “go” heb gehad voor deze reis, best spannende weken geweest en mssn met wat beperkingen en aanpassingen in het programma voor mij, maar oh zo blij dat ik toch mee kan, ik ga er natuurlijk van uit dat alles goed gaat ne blijft gaan en dat we met zijn allen een fantastische reis gaan maken. Het spotten van o.a. the “Big 5” hoe bijzonder zal dat zijn, hopelijk gaat het ons lukken, Fingers crossed.

Astrid en ik hebben er al een paar jaar naar toe geleefd ( en gespaard) en nu is het nog geen week meer tot aan vertrek en lucky husband Rob, die mag ook mee.

Met Sawadee de reisorganisatie: startend in Capetown en dan via oa Lesotho, iSwatini en Kruger NP uiteindelijk eindigen in Johannesburg, vandaar vliegen we op 3 december weer terug. 2 rechtstreekse vluchten, lange zit van plm 12 uur, daar zie ik wel tegen op, ik ben wel van de tussenstops om benen te strekken, wat te drinken en rond te neuzen op andere vliegvelden, ofschoon ik ook de voordelen wel zie van een direct flight, maar toch, het klinkt zooo lang. Maar flink wat downloads op de laptop meenemen. En mooi meegenomen, we vliegen met onze Nederlandse trots, yeahhh dat zijn weer flying blue miles.

Erg benieuwd naar de groep, die zien we pas in het vliegtuig denk ik, alhoewel we al wel een app hebben waarop bijna iedereen zich heeft aangemeld, we hebben allemaal interesse in hetzelfde dus dat moet goed komen.
Ik ga dus weer een blog bijhouden, so be my guest.
Woensdag de 13e november om 10.15 is het ready for take off, KL0597 Capetown here we come, #Afrika#zinin#lekkertemperatuurtje



  • 10 November 2019 - 13:53

    Tamara:

    Wat gaaf Ingrid! Eens helemaal wat anders! Ik lees weer graag met je mee!
    Ik wens je een goede vlucht en een heerlijke vakantie toe!

  • 10 November 2019 - 14:09

    Helen:

    Hey Ingrid,

    zie je net oppuppen op het werk en ik ben aan het werk dus even een reactie om je vervlgens weer thuis te gaan volgen.
    Heb van collega Anja deze week prachtige foto's gezien en kijk al uit naar die van jouw/jullie. Hoop dat jullie een prachtreis hebben welke ook nog op ons lijstje staat maar ook bij ons blijft The Americain Dream nog steeds....

    groetjes Helen

  • 10 November 2019 - 14:13

    Corne:

    Het gaat heel mooie vakantie worden
    Zo gaaf

    Ps neem een zaklamp mee

  • 10 November 2019 - 14:17

    Gwen:

    Geniet ervan meissie. Het is je gegund en wij genieten langs de zijlijn mee via je verhalen. Duim voor de big 5, dat je ze allemaal kan aanvinken. Ben benieuwd. Groetjes Gwen

  • 10 November 2019 - 14:52

    Wendy:

    Ik kan je verzekeren, je zult zoveel dieren zien, die big 5 is echt niet meer belangrijk.
    Ga etvan genieten. De focus nu op ZA! Ik op Malaga en daarna kwijlen we weer weg bij USA.

  • 10 November 2019 - 15:53

    Hanneke:

    Lekker genieten

  • 10 November 2019 - 16:37

    Elly:

    Klinkt als een supermooie reis. Geniet ervan en ga zeker je verhalen volgen.

  • 10 November 2019 - 18:10

    Astrid :

    Wij hebben er ook veel zin in. Lang op gewacht en nu gaat het ineens snel

  • 10 November 2019 - 19:22

    Mieke:

    Leuk Ingrid, dit staat ook nog op de bucketlist van Jeroen en mij. Alleen staat het reizen in een groep ons, vooroordeel ik weet het, nog wat tegen. Maar aan de ander kant, alleen door Afrika reizen ook. Lastig... dus ieder jaar wist het toch weer Amerika haha.

    Heel veel plezier en leuk je weer te volgen c

  • 10 November 2019 - 19:58

    Philip :

    Mooie vakantie toegewenst en let goed op je zelf

  • 11 November 2019 - 09:38

    Marleen:

    Ik ben heel erg benieuwd hoe je het gaat vinden. Bij ons staat het ook op het verlanglijstje na 17 x Amerika. De 18de keer is voor volgend jaar al geboekt en we denken ook al na over de 19de x dus voorlopig zit het er niet in maar de Big 5 trekken wel heel erg.
    Wel een hele verandering g, in een groep reizen maar dat is het beste in Afrika hen ik mij laten vertellen. Alvast een goede reis en heel veel plezier.

  • 12 November 2019 - 11:20

    Marc:

    een hele goeie reis naar dat andere continent, geniet ervan want het zal zo voorbij zijn. heel veel plezier.

  • 12 November 2019 - 19:52

    Maria:

    Ingrid, maar ook Astrid en Rob, een prachtige vakantie gewenst!
    Geniet van deze mooie reis.
    Ingrid take care xx

  • 12 November 2019 - 20:23

    Marjolein:

    Hee Ingrid ,en uiteraard ook Rob en Astrid ,

    Geniet van deze mooie en bijzondere reis !
    Liefs,Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 92085

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: