Dag 3 alweer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Dag 3 alweer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Dag 3 alweer

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

05 April 2024 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Verrassing voor Leon, toch kunnen regelen dat bezoekje aan the White House, 2 eerdere pogingen waren mislukt want niet op de juiste dag te plannen, bla bla, maar vorige week kwam er toch een approval. De 4e april om 11.00 uur koffie tijd bij Biden. Nou doen dus!!

Wel eerst een locker gehuurd via Luggage Hero en we moesten naar het JW Marriot om daar onze bag af te geven, je komt er alleen maar binnen met een paspoort, het toegangsbewijs en je cellphone. Anders word je onherroepelijk teruggestuurd.

Erg op tijd vertrokken want je kunt Joe toch niet laten wachten. Mijn 2e bezoek aan the WH, maar jeetje wat een veel grotere drukte, ruimschoots op tijd aanwezig maar ook veel langer in de rij. The security is huge. 3x check, check dubbel check en dan nog eens door een poortje. Holy crab, hier kom je echt niet zo maar binnen, maaar de toestemming klopt en we mochten door.

Super toch om als NL-ers een kijkje binnen te mogen nemen.Beperkt gedeelte, de oval office is een no-go, maar de staatsbanketzaal, de rode, de blauwe en de groene kamer gezien alsmede the east room. Best volop pracht en praal. Het betreft een self-guided tour en die kun je via een senator aanvragen. Iig het proberen waard.

Hier een kleine 3 kwartier rond gelopen en foto’s gemaakt.

Planning voor de rest van de dag was een stuk van de mall doen. Eerst weer terug om onzebackpack op te halen en een adresje gevonden voor de lunch. Potbelly’s sandwichbar, druk daar met ook veel zakenlui dus een goed lopend tentje en het was ook echt lekker, ik had de avo-turkey met extra adds of peppers and lettuce en L had de club turkey met adding van tomato and onions.We konden er weer tegen voor de rest van de middag. Plan was om eens te kijken of we bij de National Monument naar binnen konden, al maanden geleden begonnen met proberen om hier kaartjes voor te krijgen, maar is niet gelukt, want ik wist niet hoe ik dat voor elkaar kon krijgen. Nou ter plekke dus ook niet, de enige optie was morgenvroeg vanaf 6 am kun je in de rij gaan staan om dan te kijkenof er niet opgehaalde kaarten beschikbaar komen. Nou dan maar niet.

Wel zagen we vandaaruit het Abraham Lincoln Memorial liggen dus dat werd de richting, toch een heel stuk zo rondom die mall. Diverse Memorials een vinkje kunnen geven zoals de Martin Luther King, het Vietnam, het Korean, en het WWII memorial ook niet te vergeten en dus ook nog Abraham Lincoln. Helaas staat dat laatste in de steigers dus de tegel van MLK met de beroemde uitspraak van: “I have a dream” op de 28e aug 1963 (mooie datum/mijn verjaardag) niet gevonden, terwijl ik weet dat die er wel degelijk ligt. Maar wat is het zoveel drukker dan 8 jaar geleden.Koppen lopen. Toch blijft het machtig mooi. Lincoln die daar in zijn stoel boven een ieder uitsteekt en over the reflecting pooluitkijkt .

Dan richting het Tidal Basin, dat wat zo mooi kan zijn met de in bloei staande cherry blossom. Helaas, ik was er al bang voor. Hoewel we in de precieze [e-1f338][e-1f338] cherry blossom tijd zitten 20-3-/14-4 is het al te warm geweest(alles in bloei) en daarna de regen de kou en de thunderstorms zijn deels al desastreus geweest.

Jammer maar het weer kun je nu eenmaal niet plannen. Leon wilde nog naar het Jefferson memorial aan de overkant van het Basin maar zag er vanaf vanwege de donkere wolken die ons achtervolgden. En jawel, een flinke bui alsnog op de kop. Weinig schuilmogelijkheden dus proberen zo snel mogelijk een M te zoeken. Het werd die van Smithsonian.

Bij de liquor store bij ons op de hoek een traytje bier en een flesje wijn meegenomen en wederom de klim naarboven. Pfffffff……

In de avond weer terug, we reizen wat af met die metro want we willen vanavond naar deCheesecake factory, althans ik, L kent die nog niet, maar daar kun je dus echt heel lekker eten en de keuze is reuze. Vaak kies ik daar voor een pasta, deze keer ieder een steak Diane, toppie gegeten.

Thuis wat bank gehangen en naar bed, meer dan 15 km gewandeld en dat zit flink in de beentjes. Moe maar voldaan.

• 06 April 2024 - 05:39

Ad Van Brunschot:

Wat een mooie dingen doen jullie.

• 06 April 2024 - 07:14

Toon Stalpers:

Leuk luitjes....zit jullie verslag te lezen maar ben meestal niet van het sturen van een reactie.

Doe ik dan meestal 1:1 via whatsapp of anderzijds. Leuk dat jullie dit kunnen delen samen. Heb via Leon al enkele fotos voorbij zien komen. Super!!

Geniet samen nog even!!

Groetjes en take care

• 06 April 2024 - 07:41

Wendy:

Je hebt vast niet meer gedacht aan de skinnyliscious "taco's" van Chanti vd Meerendonk haha!

• 06 April 2024 - 09:30

Elly:

Klinkt als een mooie dag, veel gezien en gelopen. Genieten!