Visiting the Capitol - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Visiting the Capitol - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Visiting the Capitol

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

08 April 2024 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Leon heeft ondertussen ook het Metro systeem door, heeft in 3 dagen al meer in public

transportation gezeten dan in de laatste 5 jaar (zijn woorden), maar het gaat hem goed af.

[e-1f4aa], ik ben trots op hem, had al gezegd dat ik hem wel zou leren wat reizen is. Goede leermeesteres [e-1f64b]

Op tijd dus bij het Capitool voor een tour van plm 3/4 uur. Follow the leader, leader.

Klein kijkje gekregen in een fenomenaal gebouw. Ook hier pracht en praal. Een film gezien, de Tour gedaan, die van 10.30. Diverse maquettes hoe of alles begon etc.

Alles strak geregistreerd.., moet ook wel met 4000 bezoekers p/dag [e-1f914]

Moeilijk uit te leggen wat voor indruk t maakt, zie hiervoor de foto's. Boffen ook nog eens met het weer. In de ochtend volop zon, in de middag trekt t weer dicht en wordt het echt wel frisser met een flink windje [e-1f32c], gelukkig droog

Omdat we de verkeerde metro kozen, stonden we ineens op ons home station Benning Road, besloten om terug naar huis te keren. Vanavond willen we nl naar het Petalpalooza festival waar we hopelijk (als we het kunnen vinden) het vuurwerk bij willen wonen, onderdeel van het cherry [e-1f338] blossom festival. Mooiemeevaller als ook het weer het toelaat.

Een burger op bij de Shake Shack, een allereerste X hier neegestreken, poepie druk, dus moet wel goed zijn en eerlijk is eerlijk: goede burger gegeten, the smoked burger, pittige versie met loaded fries en een tropical [e-1f379] lemonade in de buurt van het Riverfront

???Waar moeten we zijn voor de vuurwerk [e-1f386] show, natuurlijk de verkeerde kant op gestuurd, zelfs de Washingtonners weten het niet en kijken ons net aan of we gek zijn als we naar het Petalpalooza festival vragen.

Leon was er klaar mee, voelde niet goed de richting die we opgestuurd waren en wilde terug, opvolging van zijn onderbuikgevoel bleek juist. We liepen te ver uit de richting. Bij een bushalte gewacht op de bus, die ons naar de M -station Navy Yard bracht. Stappen we daar uit, zien we gelijk veel meer mensen een andere richting het water lopen en jawel, horen we bijna tegelijkertijd het vuurwerk.

Lucky us, een show van wel een kwartier lang en prachtig om te zien. Alsnog dat kadootje, paste allemaal precies in elkaar toch de afsluiting van Petalpalooza gezien en gehoord [e-1f338][e-1f338]

In een overcrowded metro naar huis want t hele terrein aan t water liep leeg.

Moe maar voldaan en met zere voeten nu thuis op de banken en even met de voetjes in een koud badje.

Wederom mooi geweest vandaag.

• 08 April 2024 - 11:29

Jac En Jeanne:

Weer een mooie ervaring. Leon ziet wat af met jou [e-1f602].

Ik ga jullie ervaring delen met ons Nancy. Ze vertelde vorige week dat ze in juli met het gezin een rondreis gaan maken in de US. Eerst naar New York en dan met de trein naar Washington. Daarna naar Orlando en met de auto naar Tampa en langs de golf van Mexico naar de Everglades, Key West en dan naar Miami.