Georgetown & Holocaust - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Georgetown & Holocaust - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Georgetown & Holocaust

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

05 April 2024 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Weer dezelfde route naar het centrum, gelukkig in de ochtend downhill naar het M station. Planning van vandaag was om 13.15 uur bij het Holocaust museum zijn, (daar ook tickets voor gereserveerd a $ 1,- pp)Wat zullen we dan in de ochtend doen. Beetje later dan gepland vertrokken en gekozen voor Georgetown. Hoe komen we daar het snelst want we moeten dus ook optijd zijn voorin de middag.

Met de Silver line en uitgestapt bij Farragut –West en met de metro bus, daar kun je ook met de smart-city card mee reizen naar Georgetown. Vorige keer heb ik dat met de circulator gedaan ($1,- per rit en ook leuk om te doen) maar dan moesten we eerst naar Union Station, was geen optie, te ver uit de richting, zoveel richting gevoel heb ik al wel in deze stad.

Maar met de bus op I-street/18th street konden we de juiste bus die vinden en meegereden tot aan de 30th street. We stapten uit bij the old stone house, maar helaas voor ons nog tot 12 pm gesloten, nog geen echt seizoen denk ik, voor ons dus ook geen mogelijkheid want anders zouden we het net niet redden qua museum tijd , wel konden we in de tuin daar wel wat foto’s hebben kunnen maken en de buitenkant ofc.

Beetje rondgelopen richting Waterfront, blijft ook een verrassend leuk historisch stukje WDC, koffietje gedronken en doorgelopen naar het huis waar JFK en Jacky hebben gewoond tot de 60-er jaren , adres 3307 N Street, prachtig mooi huis nog steeds in een heel mooie sfeervolle straat.

Vandaaruit weer dezelfde route terug met bus en metro naar Smithsonian, dichtstbijzijnde halte voor het museum.

Ook daar was het mierendruk, hier een 2,5 uur rond gelopen, wat een indrukwekkend, fascinerend en mooi gebouwd museum. Het is er relatief erg stil, iedereen onder de indruk, want wat komt er een hoop ellende voorbij, dit nooit meer!! Iedereen is in eigen gedachten. Anne Frank heeft hier zelfs een prominente plaats. Hoe bijzonder is dit. Ik en ook Leon trouwens vonden het een zeer de moeite waard bezoek en waren erg onder de indruk. Maar na 2,5 uur ben je ook wel klaar met alle ellende die je voorgeschoteld krijgt.

Tijd voor iets luchtigers ofwelop tijd richting huis. We kregen beiden een beetje last van de kilometers in de benen van gisteren en besloten daarom maar even bij Denny’s (toch weer) een drankje te doen.

Dat is het nadeel aan de Mall, daar zijn weinig eettentjes of je moet de foodtrucks meetellen, maar daarvoor gewaarschuwd dat je vooral daar niets moet bestellen als er geen prijzen genoemd worden. Prijzen voor 4 milkshakes (als vb) voor $ 60 komen voor . Mij niet gezien.

Het weer bleef vandaag droog, wel een fris windje als de zon niet scheen, maar geen klachten deze keer.

En weer bij de CF uitgekomen, want we wilden dichtbij een M station een pizzeria of Italiaan zoeken, maar dat viel nog niet mee. Omdat de CF een enorme keuze heeft ook aan pasta’s wederom hier terecht gekomen.

L ging voor een skinnylicious pasta met kip gerecht en ik koos voor de skinnylicious lemon and herbs chickenwith parmesan. Ik heb gesmuld en dat voor maar 590 cal.

Gisteren dus geen cheesecake meegenomen, nu dus wel, want ik heb heel wat km’s weer in de benen, gekozen voor de lemon/merengue cheesecake , vanavond met een kopje koffie thuis grotendeels soldaat maken, het zijn tenslotte maar 1170 cal. per piece. [e-1f602][e-1f631]

En jeetje wat is die verdomde lekker, jammie jammie, jammie…..[e-1f60a][e-1f60b] Overigens begrijp ik helemaal niet dat dit zo slecht is, citroen is fruit en meringue is eiwitten, hoezo fout?? [e-1f61c]

Nu op tijd thuis, het onderstel wat rust gunnen voor morgen.

En thuis met een biertje en een wijntje ook even goed toeven.

Weer een mooie dag om af te strepen.

• 06 April 2024 - 12:18

Maria:

Wat een goed ingevulde dag als ik dit zo lees. Fijn om even je eigen ding te doen in de airbnb en morgen weer fris en fruitig op pad [e-1f44d]

ps : ik denk dat er niks mis is met zo’n stuk cheesecake [e-1f618]

• 07 April 2024 - 23:05

Jac En Jeanne:

Een welverdiende rust naar zo'n zware dag.