Laatste dag alweer - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Laatste dag alweer - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Laatste dag alweer

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

24 September 2022 | Hongarije, Boedapest

(moest de laatste dag nog invullen zag ik, oeps)

Laatste uren in de Hongaarse hoofdstad, op naar de markthal. Wil iemand nog een kleedje?[e-1f609] , de keuze is reuze.

Volgens mij staat Hongarije bekend om zijn paprika poeder, pimente [e-1f336]️ en ganzenlever.

De laatste uurtjes in Pest, vlakbij mijn hotel staat het Holocaust memorial, meestal breng ik daar ook altijd wel een bezoek aan als ik het weet, nu kon ik t deze ochtend nog even doen, de markthal was ik nl zo door, mooiere gezien oa die in Valencia, Barcelona en Madrid alleen maar gerookte paprika poeder gekocht.

Nog wat tijd over en door t Corvin plaza naar Holocaust memorial gelopen, kostte me wat tijd om de ingang te vinden, de uitgang was geen probleem die stond goed aangegeven. maar de ingang??

Ik hoef over het Memorial vast niks te vertellen, behoorlijk indrukwekkend zoals het op afstand horen marcheren van de soldaten en een langzame hartklop. The striped pyjama ook gezien, wie kent niet de film? Hier in Budapest overigens opgenomen.

Genoeg beelden weer gezien als ook foto en film materiaal om er met een beklemd gevoel weer uit te komen.

Daarna even langs het hotel want t koffertje stond in de luggage room.

Middels een buskaartje voor lijn 100E voor 900 Huf naar t vliegveld. Nog nooit voor zo weinig geld zo misselijk geworden. Jeetje de chauffeur ging als een speer en met evenzovele kuilen in de weg leek t een kermis attractie. #menothappy

Wel op tijd opt vliegveld. Dat dan weer wel

Airport, even bij de taxfree kijken en daar bleef het bij, wil een nieuwe zonnebril, maar geen gevonden en ook geen taxfree prijzen, dan hoef ik hier niet per se te scoren.

Oh ja wel een flesje water, want die moest ik inleveren. Niet aan gedacht dat hoeft in Adam nl niet meer.

Nu aant wachten bij de gate, 10 min vertraging, who cares.

Voorspoedige iets verlate vlucht. Maar de piloot heeft iets sneller gevlogen dus op tijd geland. Mijn koffertje moest mee int ruim.... Bijna 3 km gelopen naar band 20 om die op te halen. Goed voor de stappenteller, dat had ik nog niet gedaan deze dagen

En wow wat een hoop achtergelaten koffers, heel veel verspreid ook in de aankomsthal met de bagagebanden, dat is nog een hele klus voor weet ik wie?[e-1f60f] Het zal jouw koffer maar zijn [e-1f631]

Nu in de trein naar huis en dan

... Is er koffie [e-2615]

Het was een druk, warm, enerverend weekend, veel gezien maar nog niet alles, Budapest is een aanrader, dus ik kom zeker een keertje terug. Ik heb er iig erg van genoten, het was een super fijn hotel, zijn 3*** meer dan waard, dus eigenlijk alles toppie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 91384

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: