Laatste dag alweer - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Laatste dag alweer - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Laatste dag alweer

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

24 September 2022 | Hongarije, Boedapest

(moest de laatste dag nog invullen zag ik, oeps)

Laatste uren in de Hongaarse hoofdstad, op naar de markthal. Wil iemand nog een kleedje?[e-1f609] , de keuze is reuze.

Volgens mij staat Hongarije bekend om zijn paprika poeder, pimente [e-1f336]️ en ganzenlever.

De laatste uurtjes in Pest, vlakbij mijn hotel staat het Holocaust memorial, meestal breng ik daar ook altijd wel een bezoek aan als ik het weet, nu kon ik t deze ochtend nog even doen, de markthal was ik nl zo door, mooiere gezien oa die in Valencia, Barcelona en Madrid alleen maar gerookte paprika poeder gekocht.

Nog wat tijd over en door t Corvin plaza naar Holocaust memorial gelopen, kostte me wat tijd om de ingang te vinden, de uitgang was geen probleem die stond goed aangegeven. maar de ingang??

Ik hoef over het Memorial vast niks te vertellen, behoorlijk indrukwekkend zoals het op afstand horen marcheren van de soldaten en een langzame hartklop. The striped pyjama ook gezien, wie kent niet de film? Hier in Budapest overigens opgenomen.

Genoeg beelden weer gezien als ook foto en film materiaal om er met een beklemd gevoel weer uit te komen.

Daarna even langs het hotel want t koffertje stond in de luggage room.

Middels een buskaartje voor lijn 100E voor 900 Huf naar t vliegveld. Nog nooit voor zo weinig geld zo misselijk geworden. Jeetje de chauffeur ging als een speer en met evenzovele kuilen in de weg leek t een kermis attractie. #menothappy

Wel op tijd opt vliegveld. Dat dan weer wel

Airport, even bij de taxfree kijken en daar bleef het bij, wil een nieuwe zonnebril, maar geen gevonden en ook geen taxfree prijzen, dan hoef ik hier niet per se te scoren.

Oh ja wel een flesje water, want die moest ik inleveren. Niet aan gedacht dat hoeft in Adam nl niet meer.

Nu aant wachten bij de gate, 10 min vertraging, who cares.

Voorspoedige iets verlate vlucht. Maar de piloot heeft iets sneller gevlogen dus op tijd geland. Mijn koffertje moest mee int ruim.... Bijna 3 km gelopen naar band 20 om die op te halen. Goed voor de stappenteller, dat had ik nog niet gedaan deze dagen

En wow wat een hoop achtergelaten koffers, heel veel verspreid ook in de aankomsthal met de bagagebanden, dat is nog een hele klus voor weet ik wie?[e-1f60f] Het zal jouw koffer maar zijn [e-1f631]

Nu in de trein naar huis en dan

... Is er koffie [e-2615]

Het was een druk, warm, enerverend weekend, veel gezien maar nog niet alles, Budapest is een aanrader, dus ik kom zeker een keertje terug. Ik heb er iig erg van genoten, het was een super fijn hotel, zijn 3*** meer dan waard, dus eigenlijk alles toppie.