Richting Durban / Indische Oceaan - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Richting Durban / Indische Oceaan - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Richting Durban / Indische Oceaan

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 November 2019 | Zuid-Afrika, Durban

24 november in de middag komt gelukkig de bus aanrijden rond het tijdstip als afgesproken, beetje opgelucht ben ik wel, doemscenario’s you know….

In de middag werd er nog wat gezwommen en van de zon genoten, belmomentjes met het thuisfront, gelukkig doet internet het op de mobiele wel. Alles oké daar ook, altijd leuk om bekende stemmen te horen

In de avond werd opnieuw een buffetje geregeld, dit keer voor mij (en Astrid) de vegetarische variant, het vlees zag er echt niet lekker uit, dus minder lekker gegeten dan gewend, maar niks te kort gekomen.
Op tijd richting de kamers om morgen op tijd weer te vertrekken naar St. Lucia.

25 november
Om 7 uur ontbijt, de barkosten afrekenen en om 8 uur iedereen in de bus en vertrokken, het blijkt ongeveer een 5 uur te duren voor we er zijn, onderweg dus weer een stop in Howick voor een waterval en hier leuke placemats kunnen vinden van de big 5+1, koffie voor de liefhebbers en door naar Durban voor onze lunch.

Wow wat een moderne stad, zo helemaal niet Afrikaans in vergelijk met wat we tot op heden gezien hebben, een ultra moderne Mall waar we in de foodmarket broodjes, beleg, fruit en wat te drinken hebben gekocht en lekker naar de pier zijn gewandeld om dat daar o pte eten, wat een prachtig uitzicht op de Inische Oceaan vanaf hier en wat een prachtige hotels/appartementen. Dit soet o Europees aan, echt zo anders, een kleine cultuurshock.

In St. Lucia waren we om 4 uur pm, lekker op tijd nog voor wat rond te wandelen en een drankje te doen maar eerst met een groepje het restaurant Ocean Sizzler besproken voor in de avond .

Lekkere cocktail besteld (Pina Colada/Astrid Berryliclious/Rob Dom Pedro) ) en onderweg naar het restaurant door de straat een hippo zien lopen, zo bizar/gaaf/leuk, onverstoorbaar liep die aan het gras te vreten aan de kant van de weg.
Je mag ze niets in de weg leggen want het schijnen 1 vd meest gewelddadige beesten te zijn, wat je je overigens niet echt kunt voorstellen want ze zien er erg lomp uit, maar ook vanuit het restaurant werden we gewaarschuwd niet te dichtbij te gaan staan.
Zo ook op de kamer een waarschuwing: laat geen ramen open want de apen kunnen zo maar zich toegang verschaffen tot je kamer en zich losliggende spullen meenenen…..het gaat beginnen mensen… het spotten van de dieren, morgen gaan we dan ook met een boot om 10 uur am het water op voor de nijlpaarden en de krokodillen en om 1 uur pm richting Cape Vidal, richting beach voor snorkelen, wandelen en zwemmen.
Reuze benieuwd en zin in de nieuwe dag.

• 06 December 2019 - 10:14

Gerry:

Ingrid, had je een beetje verlatingsangst????

(snap het, zou ik ook hebben