St Lucia - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu St Lucia - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

St Lucia

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

26 November 2019 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Vanochtend weer voorzien van een heerlijk Engels ontbijt, bacon & eggs sunnyside up, yoghurt with fruits, toast, jammie, goed verzorgd om op pad te gaan naar de opstapplaats voor onze boottocht,
Ons zouden vanaf daar nijlpaarden en krokodillen moeten zien, dus laat maar komen, gingen we al wandelend naar de aanlegsteiger, wederom heerlijk weer hier en we hebben al gezien dat het alleen maar warmer wordt, Krugerpark geeft 44 gr aan, dat wordt zweten, met lange broeken en mouwen als dat voor geschreven gaat worden.

10.00-12.00 uur zou de tocht duren en idd we hebben een boottocht gemaakt en diverse hippo’s gespot, jammer genoeg geen een die met zijn bek open onze kant op keek, maar toch wel onder de indruk van de grootte van de beesten, Veel vogels/tjes) gezien en er zijn dan ook veel foto’s gemaakt door een ieder. De een met een heel wat betere camera dan de ander, maar daar zijn al afspraken over gemaakt.

In het kleine uurtje pauze dat we hadden iedereen wat opgefrist of wat gegeten, wij (Astrid/Rob en ik) hadden nog wat van gisteren uit de foodmarket dus prima voor ons, flesjes water mee en de zwemspullen incl snorkel full face mask voor in de Indische Oceaan en niet te vergeten de DEET. De hele groep aanwezig op Wouter na, die trok zijn eigen plan
Vanaf St Lucia Nat Natal Park zouden we naar Cape Vidal rijden, beetje off road en deels op de begaanbare weg, onze guide: Heyne (Sandy ter info: lijkt voor mij op Kelly S) vertelde veel en stopte op veel plaatsen waar wij vroegen maar ook waar hij wat zag. Wat een bijzondere tour, 1+1+1= 3 v/d big 5 hebben we dus al gezien, wat een bofferds en niemand had dit hier al verwacht, we gaan tenslotte nog naar het Hluwehluwe park en het Kruger. (Van Wendy al gehoord dat je dit uitspreekt als sloesloewie park :-)

De buffel en de rhino op de heenweg gezien(1+1), soms wel wat verder weg, maar iig gezien, maar ook de brown hooded heron, the yellow weaver en kingfisher, div prachtig gekleurde vogels. Maar ook gnoe’s, de kudu, de zebra en ook de buschbuck ondertussen gespot.
Veel gestopt om foto’s te maken maar om 4 uur bij de Indische Oceaan waar we helaas maar een klein halfuurtje kregen om een duik te nemen, de snorkelspullen voor niks meegesjouwd want de oceaan was veel te ruw, geweldige golven dus helemaal oké, maar snorkelen was een no go, je kon al bijna niet blijven staan, water temperatuurtje van 20-22 graden, heerlijk toch, ff als kinderen zo blij ons vermaakt in dit stukje natuurschoon, denk aan bounty eilanden dan heb je een idee, zelfs A is de oceaan in gegaan, toppie Astrid! Na de duik was er een kleine picknick met fris/koffie/thee, kaas, croissants/muffins en/of yoghurtje om de honger wat te stillen voor we terug reden voor onze afspraak om 6 uur bij Riaan en Marshall voor de door hun verzorgde braai. Te laat aangekomen met een geweldig excuus: terug naar de hotel, moesten we stoppen tot 2 x toe voor een olifant(+1=3) die op zijn gemakkie over de weg kuierde en dan is het echt niet handig om die te passeren.

Op zo’n 30 meter afstand en dan met zijn flapperende oren, wat geweldig is dit.

Volop genoten van een fantastische dag afgesloten met dus een braai goed georganiseerd door Riaan en Marshall, het was lekker en gezellig. Vanavond vroeg onder de lakens, want morgen op naar Hluhluwe Park
Voor nu, ondanks dat we veel gezeten hebben toch bijna 10.000 stappen gelopen, dus aardig actief geweest.
Trusten iedereen voor nu.