Through the Everglades to Islamorada - Reisverslag uit Islamorada, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Through the Everglades to Islamorada - Reisverslag uit Islamorada, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Through the Everglades to Islamorada

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

29 Juni 2023 | Verenigde Staten, Islamorada

Didag ochtend vertrokken, gewapend met een goede navi richting Islamorada, mijn voorlaatste stop, op een van de Key Islands, bewuste keuze voor mij, niet verder dan daar en omgeving omdat ik al eens eerder op Key West was geweest, de tocht was deze dag al lang genoeg, blijft een enorme overbrugging de Everglades. Het rijdt wel fantastisch dat weer wel, maar waar niet hier? Alles is goed onderhouden op een paar weggedeeltes na, beetje hobbelend dan maar.

1e stop was FMB (Fort Myers Beach) zou een super leuke badplaats zijn, ik kende deze nog niet, maar door de aanblik vd hurricane was er van de lieflijkheid weinig over, veel verwoest, hele hotels, sprak een man met zijn zoon die ook aan het strand stonden en die vertelde dat alles wat op dit moment een open plek was, er een hotel of een motel had gestaan. Wat een inkomensderving, voelde me weer even de ramptoerist die ik ook was in 2018 in de Panhandle.

Echt een tragedie, terugzoekend op het net was dit ook echt de plaats waar Ian aan land was gekomen, zo'n vermoeden had ik al. De verwoestingen waren hier het ergst in vergelijk met de rest van dit gebied.

Ik ben op zoek naar een leuke thermometer, daarom ook hier langs gereden, maar ook de souvenirwinkeltjes zijn mondjesmaat of helemaal nog niet open.

De thermometer heb ik gezien in Venice, leuk met de measurements voor F en C, maar helaas op de terugweg vergeten te kopen, je kent het vast, doe ik op terugweg wel, [e-1f60f][e-1f937]‍[e-2640]️[e-1f612]

Misschien in Miami nog een laatste optie,

De volgende stop was een Cheesecakefactory momentje, maar ook die viel in duigen, ik kwam er natuurlijk te vroeg aan, ging pas om 11 uur open , planning was om daar alvast een soort van brunch te doen en een stuk taart mee te nemen voor onderweg. Heb het tot 11 uur daar kunnen redden want er zat een Mall naast dus even bij Macy's binnen gelopen en wat rond gekeken, maar het idee laten varen om daar te gaan eten, om 11 uur nog geen auto op het parkeerterrein, dus niet gezellig om dan daar al te gaan zitten, ik heb ondertussen allang gecheckt dat ik er nog wel een paar tegen kom/of langs kan rijden in Miami, komt goed

De tocht door de Everglades, wederom de bee-ways gekozen is lang, maar dat weet je natuurlijk flinke oversteek van west naar oost.

De meegebrachte lunch die ik voor ogen had halverwege werd een fiasco, tuna-avocado-tomato-crackers-naranja jus,

mooie picknicktafels maar van korte duur, voor ik het wist en ik weet het !! kwam er een zwerm muggen mijn kant op, Ooh hell, das waar ook, deet in mijn tas, maar niet gesmeerd natuurlijk, ik was een heerlijk tussendoortje voor die beesten, zelfs in de auto heb ik er 2 kapot geslagen, en 1x gestoken (gemene beet) want nu 2 dagen later nog last van!

Lees ik trouwens een artikel dat er in oa Florida en Texas uitbraken zijn van malaria, WTF?? ff goed onthouden maar.

Verder door dus en maar een shake gedronken, nergens meer gestopt, tot bij een soort van wegversmalling opgezet door de politie.

Had me al verbaasd want er passeerden kort achter elkaar wel 5-7 dikke Police SUV's en ambu's , waar kwamen die zo snel vandaan?? drukte van belang aan de waterkant, ook aan de overkant van dat water, reden er een aantal en kwamen van beide kanten aangereden, ik heb verder niks gezien wel een fotootje van gemaakt omdat het er zo bizar veel waren.

Wederom in een krantenartikel gelezen (filmpje gezien) dat er een persoon door een shark (een HAAI) was aangevallen en het water werd ingesleurd tijdens het afspoelen van zijn handen vanuit zijn bootje. Een haai, niet eens een alligator, gelukkig viel het mee, alleen een flinke wond aan zijn hand overgehouden, vrienden konden hem snel terug trekken de boot in.

Klein oponthoud. Net voor Miami rechtsaf, de Highway 1 op!, Aantekening, voor jou Wendy: let goed op de snelheid, ze staan hier net zo verdekt opgesteld als bij ons en komen gelijk achter je aan, zo ook bij de gast die achter mij ietsjes harder reed. Dit verhaal werd later door een mevrouw die ik sprak bij de Moorings bekrachtigd, flinke boetes blijkbaar ook nog.

Creekside Inn, mijn overnachtingsplek voor de komende 3 nachten. Leuke kamer, ruime kamer, wederom met een huge bed, handig voor de koffer aan de andere zijde, Koelkastje MET diepvries vak, super werkende airco, ook wel nodig hier is de constatering, zwembad, restaurantje en aan een kreek, leuk uitzicht dus ook nog eens.

Alleen het koffie-apparaatje werkt heel vervelend, blij met mijn extra strips koffie van Nescafé mokka om die wat sterker te maken, Amerikaanse koffie nog steeds bagger.[e-1f612]

1e volle dag, gisteren dus, naar Robbie's feeding the tarpons, erg genoten daar, erg leuk van opzet, drukte van belang, volop watersporten en activiteiten te ondernemen, kayakken, gewoon met een boot mee, suppen, maar ook tarpons voederen, voor 7,50 een basket gekocht en mijn kunsten vertoond, (zie filmpje op PS) en wat vond ik het leuk, zoveel pelikanen, nooit de gelegenheid gehad om die van zo dichtbij te zien/fotograferen/filmen, ze zijn brutaal, agressief blijkbaar en kunnen bijten, daarom werden ze nogal eens weggejaagd door bezoekers.

Ik heb een paar prachtige foto's kunnen maken. #mehappy

OP de terugweg langs de Moorings, het landgoed/estate gebruikt in de Netflix serie Bloodline, van de familie Rayburn, vooral om dat deze afspeelde op de Keys gekeken en een leuke gelegenheid om die eens life te bezoeken. Helaas: Niet voor publiek toegankelijk, wel kamers te huur, #expensive, geprobeerd wat foto's te maken en het pad aflopend om het hoekje kunnen kijken, maar van het huis niks kunnen zien.

De dame die ik aansprak vertelde dat de eigenaar het niet wilde, heeft blijkbaar genoeg geld en was niet gediend van een tourist invasion. Vanaf het water kan/mag er wel gefotografeerd worden, echter moet dat met een boot. Waden door het water; daar kwam ik snel van terug. allemaal mud op de bodem, tussen de tenen en planten, bodem niet zichtbaar, griezelig idee, vroeg haar nog of ze hier weleens alligators had gezien, nee dus, maar toch, ik heb zelf gezien dat een krokodil onderwater niet zichtbaar is.

Verder door naar het motel: echter nog een monument toegevoegd aan serie. Het hurricane monument opgericht in 1935

De middag na kort bezoek aan Founders Park (gebied met zwemmogelijkheden, beach and pool) aan het eigen zwembad gelegen, het was warm en meer verfrissend dan de golf van Mexico,


  • 29 Juni 2023 - 18:32

    Wendy:

    Gelukkig zijn wij niet zo'n snelheidsduivels, maar ik sla hem op. Tnx[e-1f44d]


  • 02 Juli 2023 - 22:16

    Wendy:

    Wat voor shake trouwens? Heb he Herbalife bij je?


  • 04 Juli 2023 - 20:56

    Ingrid Vogels:

    Yes Wendy, ik had mijn HBL shake(s) bij me, te makkelijk indien nodig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Islamorada

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 91706

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: