The Big Easy - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu The Big Easy - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

The Big Easy

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

17 Juni 2017 | Verenigde Staten, New Orleans

The Big easy, New Orleans, vanwege de warmte alle begrip, man man man, wat is het hier heet geweest vandaag, maar tegelijk no complaints, beter dan regen, toch?!

Vanochtend zoals bedacht toch maar gebeld met het verhuurbedrijf vanwege de auto, het zou geen kwaad kunnen , mogelijk alleen een reset nodig, maar we konden ook langskomen at the airport. Voor de zekerheid dus…. En auto omgewisseld nu rijden we een Santa Fe uit Florida, ook niet verkeerd maar iets groter maar minder luxe als de voorganger. Maar hier komen we wel mee thuis in Texas.

Op naar de plantages, al met al had dat grapje met de auto ons toch een extra uurtje gekost en daar liepen we weer tegen aan toen we de Evergreen plantation wilden bezoeken, daarvoor waren we dus net te laat, door naar de Oak Alley, kaartjes hiervoor zijn 22 p/stuk maar gebruik kunnen maken van de triple A korting / ANWB pas.

Vanwege de magnifieke bomenrij en ondanks de wat negatievere verhalen toch een mooie tour gedaan, interessante info tot ons genomen maar ik blijf me echt verbazen en nog wel schamen ook als blanke over het slavernij verleden. De slaven daar maakten soms shifts van 18 uur en dan in that heat. Wij liepen er op ons gemakkie rond en hebben vakantie en zweetten al als een otter. De moeite om daar toch eens wat meer over te lezen.

Als je dan ziet en leest voor hoeveel sommigen verkocht werden, de field slaves waren echt het laagste van het laagste en moesten het hardst werken. Het was een prachtige plantage, dat wel, maar heeft veel bloed, zweet en tranen gekost.
Omdat we toch te laat waren voor de Evergreen plantation (hier is de film van Django Unchained met Leonardo deels opgenomen en vonden we wel jammer) gingen we even aan bij de Withney Plantation, maar eerlijk: we vonden het te warm om nog een tour buiten te doen dus koers gezet naar New Orleans voor een hapje, het was ondertussen al weer half 4 en hadden buiten een donut of een wafel niets meer gegeten.

En wat is er dan beter om een Cheesecake factory te zoeken en warempel, @ the Lakeside Shopping center aan de Veterans Memorial Blvd en google maps wees ons de weg. Handig hoor, kaarten van het gebied thuis of met wifi downloaden en dan offline kunnen gebruiken, altijd up to date.

En jee wat moeilijk kiezen daar iedere keer weer, wij vinden het alle 3 echt één van de betere/beste restaurant ketens, maar wat een keus en dan hebben we het niet eens over de echte cheesecakes, die zien er ook allemaal verrukkelijk uit, ook al ben ik niet eens zo’n zoetekauw.
Stukje meenemen voor later op de avond een ideetje? Uiteindelijk toch maar niet gedaan maar wel in de verleiding geweest. Ook hier kreeg Martijn leuke reacties op zijn T-shirt: “Save water, drink wodka”  een aantal kunnen zich daar wel in vinden gezien de reacties. Nog even bij A&F binnen gestapt en Martijn met een tas vol en ik een sjaal weer naar buiten, in de sale altijd leuk.

En yep: de middag al weer bijna op een eindje dus richting Super 8 voor een verfrissende duik in het zwembad.
Voor vanavond staat er wederom een bezoek aan Frenchmenstreet en/of Bourbonstreet op de planning, Thoom had via een vriend gehoord over de Fat Tuesday daiquiries, een soort slushpuppie maar dan voor volwassenen, met alcohol in it ofcourse. De mannen een Long Island Icetea en ikke de pina colada, good choice! Voor de veiligheid parkeren we de auto in een parkeergarage ipv langs de weg, gisteren toch de hele tijd wel het idee gehad dat er een ruitje ingetikt zou kunnen zijn, toch een vervelend gevoel hoor als je weet dat iedereen en zelfs locals waarschuwen voor een onveilige stad, al merk je daar overdag niets van.

Nog 1 dagje morgen dus in de big easy en moeilijk om de juiste keuzes te maken, nog op de planning: swamp tour, Lafayette Cemetery, expositie Katrina, Steamboat Natchez, Beignets bij du Monde en/of the Donut Brewery en dat gaat echt niet lukken op 1 dag.

@ Helen: ik ga zeker een beignet proeven hoor, tell you guys all 2m what we did last night.
@ Maureen: adres in Natchez voor de milkshakes: Homochitto street nr 4 (let wel stelt echt niks voor hoor maar wij vonden de milkshakes erg lekker en zeker niet duur )

• 17 Juni 2017 - 14:18

Maureen:

Bedankt voor de tip!Ben benieuwd wat jullie van Lafayette vinden.Wij hebben dit in de planning ipv New orleans.Fijne dag!