There is no bad weather, just.... - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu There is no bad weather, just.... - Reisverslag uit Keflavik, IJsland van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

There is no bad weather, just....

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 September 2016 | IJsland, Keflavik

Een waarheid als een koe!!
There is no bad weather, only bad clothing !!,
Als je goed gekleed bent/gaat voor all kinds of weather types, you won’t even care.
Ondanks het dat zo ongelooflijk heet is geweest deze dagen in the Netherlands zou ik deze week in een soms druilig weertje en storm tot orkaankracht niet hebben willen missen. Vakantie is toch altijd leuker dan werken met een bloedhitte.
Maar zowaar 2day: vertrokken met een waterig zonnetje wat allengs sterker werd.
Als laatste gepland om naar Gullfoss te gaan, Stukske uit de wikipedia gekopieerd: De Gullfoss is een waterval in de Hvítá (Witte rivier) in Zuid-IJsland. Het is een van de populairste watervallen van IJsland en is gemakkelijk (per auto) te bereiken. Je moet er zoals wij wel weer 2 uur voor in de auto zitten :-) , maar dan zie je ook wat. De waterval maakt deel uit van de Golden Circle, een favoriete rondreis langs Þingvellir, de Geysiren de Gullfoss die vanaf Reykjavik in één dag is af te leggen, en is mede daardoor een van de meest bekende IJslandse toeristenplaatsen. Voorals je voor een weekend deze kant op zou willen. Ik kan jullie momenteel van allerlei info en tips voorzien.
Maar IJsland zou IJsland niet zijn zonder een geiser te hebben gezien, gelukkig vlakbij elkaar. The Geisir and the Gullfoss, kon dus in een moeite mee door. Opnieuw prachtige natuur.
De Geysir is nu een wat bolvormige, uit geyseriet bestaande ronde plaat met een diameter van ongeveer 14 meter, met in het midden een met heet water gevuld gat van ongeveer 3 meter breed dat 23 meter diep is. Spuit tussen de 3-7 minuten een grote straal heet water de lucht in.
Sommige heet water bronnen in de directe omgeving zijn super blauw van kleur wat veroorzaakt wordt door silicaten. Stinken doen ze overigens ook, net als in Myvatn. Bovendien viel het ook niet mee om ze op het juiste moment te filmen of op foto te zetten, grrrr…. Ettelijke keren net te laat natuurlijk, maar wachten werd uiteindelijk toch beloond.
Blijf het voor mijn gevoel maar steeds herhalen. Voor natuurliefhebbers een absolute must dit eiland, als ook voor sporters, allerlei mogelijkheden om van alles te doen, zowel zomer- als wintersport.
Vandaag door de Þingvellir gereden, een Nationaal Park in het Zuiden vlakbij Reykjavik. A road with limited speed: 50…. And I know why, because of all the sheep, crossing all the time this road. Die wollige beestjes kijken echt nergens naar, maar oh zo leuk om te zien als er niet eentje net als laatst de weg op sprint.
Zonnetje wordt steeds krachtiger, goh en dat op onze laatste dag, zouden we dan toch vanavond? Afgesproken om rond de klok van 11 richting het uiterst west puntje te rijden op aanraden van de desk hier van het hotel. Fingers crossed again., vooralsnog een clear and bright sky.
Lange dag in de auto, we hadden het er nog over dat we vorig jaar in NYC samen veel meer hebben gelopen als hier op het eiland en zo’n compleet andere vakantieweek hebben gehad. van overcrowded to desolated, groter contrast niet mogelijk.
De klik is er nog steeds, genoeg reden opnieuw om nog een keer samen te gaan. But not knowing yet where to go…
Laatste avondmaal wederom bij de Hamborgarafabrikkan in Reykjavik deze keer, super lekkere hamburgers, there specialty, a square burger instead of the usual ones.
Hing er daar een grote foto binnen van Gorbatsjov en Reagan, zaten we bijna op de hoek van het “Witte Huis” van Reykjavik waar deze ontmoeting in 1986 plaats vond. Besef: dit jaar zomaar 2x in de buurt of in het Witte Huis geweest , nice
Nu dan de koffers ondertussen gepakt, I’m leaving @ 6.05 (NL time 08.05) from the airport, The shuttle service will pick me up at 4.00 o’clock in the morning, zelfs een ontbijtje kan er om 3.30 nog van af, wat een service. Laatste 2 nachtjes in stijl afgesloten
Lieve volgers, bedankt voor alle reacties wederom, altijd leuk om te lezen en ik hoop dat jullie mijn verhalen en belevenissen ook weer de moeite hebben gevonden.
Ik heb een heerlijke week gehad, it was awesome, spectacular, windy, hurricane style, sunny, rainy, beautiful and even not knowing how to subscribe it.
Lieverds tot de volgende keer maar weer….. xx

• 14 September 2016 - 06:50

Minoe:

En?! Heb je het noorderlicht nog gezien..? Anyway, wat een gave vakantie heb jij weer gehad! Lees je reisverhalen met veel plezier. Dus uh..wanneer ga je weer en waarheen?

• 14 September 2016 - 07:32

Tamara:

Heerlijk om jouw reisverslagen te lezen! Zo ben ik voor mijn gevoel ook een beetje in IJsland geweest! ;-)
    Hele goede reis en tot snel! X

• 14 September 2016 - 10:16

Elly:

Geweldig om te lezen. En ook nog het noorderlicht gezien. Goede vlucht. Enne het is hiernog steeds mooi weer. Dussss