On my way to ..... - Reisverslag uit Baltimore, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu On my way to ..... - Reisverslag uit Baltimore, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

On my way to .....

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 Juni 2016 | Verenigde Staten, Baltimore

Leaving Chicago was the last one. Wachtend op vertrek met de Amtrak, en een beetje vermoeid na alle dagen stedentrippen. Niet zoveel puf meer ook om met die warmte op pad te gaan, dus blijven hangen in het hostel, bakske koffie en laatste nieuwtjes lezen and so on en op tijd richting Union station.

Weten jullie trouwens dat NL bijna past in Lake Michigan, minstens 500 km lang en ik geloof 150 miles breed, niet voor te stellen toch. En dat in wintertime delen kunnen bevriezen van het meer. Erg koud dus... even een tussendoortje

Zoals ik al zei op tijd op het station, en alles soepel georganiseerd, moet ik de Amtrak meegeven hoor, precies op de minuut af weer vertrokken.
Zit ik deze reis naast een , laat ik het maar een " vreemde" man noemen, ik denk rond de 55-60 en ik stel me netjes voor: Hi I'm Ingrid from the Netherlands, meestal geeft dat al wel een leuke/gezellige reacties want iedereen kent tenslotte A'dam, maar deze snuiter gaf vrij onverschillig een hand en zei verder niks, Hmmmm dat beloofde een gezellige reis te worden, genoeg leesvoer bij me gelukkig.
Verder bleef hij maar in zich zelf praten en wijzen , mssn wel iemand met een PTSS?, echt geen idee, maar geen prettig gezelschap enniewee, Jammer en dat voor 17,5 uur, :-(
Maar ja dat is natuurlijk het risico als je alleen reist, je komt leuke en soms iets minder leuke mensen tegen.
Verder ging hij regelmatig een rondje maken, en i k weet niet wie hem verlinkt heeft maar deze brave man had dus meerdere keren gerookt in de trein (wc's) en that's really prohibited. Many times noticed on board.
Komt rond een uur of 01.00 uur am een controleur vragen of hij idd gerookt heeft en sigaretten bij zich heeft en of ik deze man ken. Ik: no way!! en hij: Yes, he did. Showed his cigarettes.
De conducteur maakte de opmerking dat het dus strict verboden was en dat hij de eerstvolgende stop uit de trein gezet gaat worden en dat was geen grapje. En jawel, goed een 3/4 uur later, rond 2.00 am wordt meneer op het station door 4 politie-agenten opgewacht en krijg ik een blikje pepsi voor de inconvenience. ?!?! Daar stond hij dan, midden in de nacht op een verlaten station. zonder pardon.
Die gast deed het helemaal niks, nada, liet het maar gelaten gebeuren, tas mee en weg ermee. En ik, ik had ineens 2 stoelen voor mezelf, heerlijk geslapen en genoten van de rest vd reis. ps klein half uurtje vertraging.

In washington DC de auto opgehaald en kon ik beginnen aan de kleine roadtrip, richting Amish Dutch county, wat dat Dutch nu betekend? geen idee, ze praten een beetje koeterwaals duits heb ik in de trein gehoord, maar of het connecties heeft met echt Holland? I really don't know.
Was best een tochtje nog naar Lancaster, maar relaxt gereden toen ik eenmaal DC uit was en genoten van het prachtige landschap, erg lieflijk allemaal, glooiende heuvels en schitterend weer, zelfs vervelend die laag staande zon rijdend richting westen.
The classic inn was mijn eindbestemming voor die dag, goede recensies maar die waren van 2014, oke, niks mis mee, ruime kamer, maar het continental breakfast de volgende ochtend bestond uit een muffin, koffie en jus, toch een ander ontbijtje in de hostels gewend hoor, Maar ik had de vorige dag wat boodschappen nog gedaan in de walmart, incl een koelboxje, dus had wat fruit en yoghurt en chocolade van Hersheys ingeslagen, dus ik kom de dag wel door, bovendien meer dan voldoende gelegenheden onderweg.

Richting Amish County, op zoek naar paard en wagen, niet veel gezien, een enkeling, maar had mssn ook wel met het onweer en de bakken water die uit de lucht kwamen vallen, jammer, wel gezien maar niet echt op foto vast kunnen leggen, wel in div winkeltjes rondgekeken en de beroemde shoo fly pie gekocht en al geproefd, niks mis mee hoor. Jammie

zo ook nog 1 covered bridge gevonden na vragen en de rest maar laten zitten, te ingewikkeld met de kaart die ik had dus door naar Gettysburg waar de Civil war is uitgevochten in 1863 en waar Lincoln the " adress" heeft gedeclameerd.
Auto self guided tour van 24 miles: sommige stukken omdat ik niet snapte hoe de route liep wel 4x gezien en ander dus helemaal niet, oeps, en na 3 uur vond ik het wel genoeg aan monumeten en memorials... (again) richting Baltimore voor mijn slaapplek. Midden in de stad, voor de weg en de parkingspot niet zo'n goede optie, maar voor een hapke weer wel, lkkr aan het water (at the harbor) wederom bij de Cheesecake factory een pasta op. Te veel keus en nu voldaan na een weer enerverende dag hier aan de laptop.
Zometeen alles aan de chargers, alle accu's leeg (just like me) en morgen weer gezond weer op voor mijn stop in Virginia Beach, daar blijf ik 2 nachtjes, hoop een beetje op mooi weer ofschoon i k dat al meer dan gehad heb, maar aan het strand toch zeker wel zo lekker, dus...... niet te laat naar bed en see you guys.....



  • 09 Juni 2016 - 15:32

    Petra:

    Dit was dus duidelijk geen kandidaat om "IN te pakken " hihi

  • 09 Juni 2016 - 23:25

    Marjolein:

    Hoi Ingrid,

    Ben maar blij dat die vreemde snuiter opgepakt werd,want wie weet wat je anders nog meer met hem meegemaakt had!!
    Je ziet maar ze zijn zijn er all over the world!!!!!
    Liefs Marjolein

  • 13 Juni 2016 - 12:10

    Paul:

    Hai Ingrid,
    leuk, dit blog!
    Nee, Pennsylvania Dutch Country (dit is de volledige naam) heeft helemaal niets met Dutch en Nederlands te maken. Dutch is een verbastering van Deutsch en dat is wat de Amish spreken, althans een verouderde vorm. Hun voorouders kwamen immers uit Duitssprekende landen.
    Op al mijn treinreizen door Amerika heb ik nog nooit zo'n vreemde rokende snuiter meegemaakt. Maar ik weet wel dat Amtrak zéér streng optreedt en dat heb jij dus aan den lijve ondervonden. Dat soort mensen worden altijd zonder pardon uit de trein gegooid.
    Nog heel veel plezier in Amerika!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 91070

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: