Leaving - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Leaving - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Leaving

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

06 Juni 2016 | Verenigde Staten, Chicago

Today leaving this wonderful city as well, back to DC by Amtrak.
Heerlijke stad ook al heb ik wel wat moeten wennen, de omschakeling was best groot. Ik snapte al niks van dit metro systeem hier en dacht niet verder te kunnen komen dan dat vierkant rondje?! Maar uiteindelijk kom je daar ook gewoon achter.
Opnieuw veel gezien en gedaan, overdag lekker alleen op pad, en 's avonds met Jenni, having a drink or an icecream.

Zaterdag zoals al de bedoeling was een dagje met Maurice op pad, iemand die ik van het forum ken en hier in Des Plaines woont, dichtbij Chicago. Hij wilde me best iets in de omgeving laten zien, samen hebben we gekozen voor Starved Rock State Park, ongeveer een 100 miles from CHicago.
Het weer zag er in eerste instantie niet best uit, thunderstorms and lots of rain, but during the day the weather was changing, beetje verkeerd gekleed dan ook met een spijkerbroek en een shirtje, want mijn hemel, heel wat zweetdruppeltjes ook hier gelaten, hiking, 2,5 hours, in this great park. The story goes that the Indians were driven by the French up to the rock and starved to death.
De Fransen hebben ze daar laten verhongeren, omdat ze dat deel over wilden nemen en de indianen dus niet meer van de rots af konden, of het was verdrinken in de rivier, best akelig idee hierachter. Maar overigens een pracht State Park en zelfs 2 slangen in real life gezien.
Dagje Nederlands kletsen is ook wel weer prettig, leuk ook om Maurice te leren kennen en op de terugweg nog met een kleine omweg gereden langs de Joliet Prison.
Wie kent niet " Prison Break" ?? Dit is de gevangenis waar het zich afspeelde, nu een compleet verlaten en deels geruineerde gevangenis, jammer want het is een prachtig complex, beetje naar buurtje weliswaar waar die staat, maar met wat investeringen best wat van te maken. Leuk om daar rond te neuzen en te nieuwsgierigen, door een gat in het hek ff wat verder het terrein op maar dat werd ook gelijk afgestraft met een grote winkelhaak in mijn broek :-) Shopping!!!!

Al met al een leuke enerverende dag en veel exercise gedaan.
In de avond over de riverwalk, er niet bij stil gestaan dat het zadag avond was en het vuurwerk dus opnieuw gemist, verdorie.

Yesterday, was my segway tour day, at 19.00 uur, via groupon bon kunnen regelen, en daarbij gelijk een fiets geboekt voor de hele dag, dus ook weer veel aan wat sportieve activiteiten, eerst toch naar eens naar de 1360 S Blue Road, for the Chicago Fire brigade 51 (verzoekje van San en mezelf ofc) Such a shame that Severide just left; :-) but I've been there and made some photo's, op de terug weg gefietst langs Lou Mitchel's famous restaurant and had some marvelous banana pancakes wit maple syrup en een glas verse jus. Jammie
Fietsen is hier ook een kunst, althans de regels, de ene keer MOET je op de straat, en de andere MOET je op het trottoir, ook iets waar ik de logica niet van heb kunnen vinden, als ik het niet vertrouwde: toch maar op de stoep.
Later in the afternoon did some relaxing at Queens Landing, laying and reading a bit in the sun and getting ready for the segway tour.
This was fun, ff wennen ook, maar toch wel leuk om te doen, richting down town south met een pracht view op de skyline van Chicago in the evening.

En..... omdat het mijn laatste avond was opnieuw met Jenni afgesproken een cocktail te gaan drinken in te Signature lounge bar @ the 95th floor of the Hancock building, Again a beautiful sight with all the light, looked like me as the Stratosphere in LV.
En nu dan de laatste uurtjes hier, koffer is ondertussen gepakt en staat in de locker room, deze blog even bijwerken anders loop ik voor mezelf te ver achter en dan op stap naar Wrigley Field, the home base of the Chicago Cubs, dan afzakkend richting hostel met een bezoek aan de Magnificent Mile and the Cheescakefactory (Amerika kenners weten hoe lekker het hier is) voor een late lunch zodat ik in de trein vanavond maar een klein hapje hoef te nemen.
En dan op mijn gemakkie maar weer eens richting Union Station to catch the train to DC, arriving there 2m at noon (13.00 ) en gaat mijn reis met de auto beginnen met als eerste stop Christiana Mall in Delaware (taxfree state) en slaapadresje in Lancaster, in the Amishcounty.
Voor zover weer dit bijgewerkte verslagje, weet iedereen weer waar ik uithang.
Lieve groeten nog uit Chicago xx

  • 06 Juni 2016 - 18:26

    Elly:

    Wat heb je al veel gedaan en gezien. Wel leuk ook zo'n tochtje met een Nederlander die daar woont. Die weet natuurlijk wel de leuke plekjes te vinden. Goede reis weer. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Geniet ervan.

  • 08 Juni 2016 - 20:07

    Marjolein:

    Hoi,

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet ,ik had een reisverslag gemist dus moest ik even de schade inhalen!
    Inmiddels ben je alweer aan je laatste dagen bezig volgens mij en wat heb je veel gezien en gedaan zeg!!
    Ik wil straks heel graag bij deze reis verslagen ook nog de verhalen horen .
    Veel plezier nog de laatste dagen .
    Dikke knuffel,
    Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 91342

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: