Back home - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Back home - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Back home

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 April 2015 | Verenigde Staten, New York

Jeetje, zo'n week(je) van 7 nachten vliegt toch echt voorbij, definitely sure we didn't see all (we want) and what to be seen here.
So: we'll come back again.
Zoals het opnieuw wandelen over de Brooklyn Bridge met zicht op de skyline, een aantal museums van binnen bekijken. Straks na opening de observatory room on the new Freedom tower en gewoon genieten op een benkske in een van de prachtige parken hier. Dat hebben we gelukkig wel kunnen doen, een aantal dagen heerlijk weer geweest. Volgens insiders was afgelopen weekend echt een kadootje, na die zeer koude winter van dit jaar, ook hier is de natuur nog duidelijk achter op how it should be.
But we saw some wonderful blossom trees. So beautiful and for sure in a city like this.
I mentioned the lot of trees all over all.
Zou zo maar uren kunnen blijven zitten in Central Park, Bryant park behind the New York Library (see movie: the day after), Battery Park met zicht op het Statue of Liberty. (never boring)
Maar zoals een collega al appte: aan alle leuke dingen komt een eind, dus ons laatste dagje NY, half 3 terug in het appartment van Carlos, picking up by taxi for the airport.
Planning to do: Breakfast, the Highline and Chelsea Market.
Starting with a typical one at "Good enough to eat" één van de top 10 pancake restaurants here. Zo heerlijk those American pancakes, 3 met bananas and walnuts and the famous maple syrup. Echt genieten but always to much. :-)
Maar wat was het koud this morning. Temp about 20 degrees lower than in weekends. Ondanks het zonnetje maar met een sterk straf erg koud windje. The Highline is een stukje historie, aangelegde trainrails die geen werk meer deed en door de buurt is geadopteerd en er is (sure hell) een heel mooie wandelroute van gemaakt van 2,2 miles. Ziet er heerlijk uit om op a sunny lazy afternoon over heen te wandelen. Je kijkt aan de ene kant uit over de Hudson, je zit tenslotte een aantal meters boven de grond en vanaf the otherside, nice views over the city.
Cause of the cold we pretty fast went to the Chelsea market. een overdekte markt met leuke dingen, pretty expensive too. The $$ is so much more expensive than a half year ago, so not nice shopping at the moment, kan gelukkig goed relativeren, vind alles leuk mbt de special New York things, maar kan gewoon niet alles kopen. (Helaas),
Genoeg eten te vinden ook , waaronder een giga vishal, waar je aan een bar "crab legs" kunt oppeuzelen. ??!! en nog meer van die vreemde beesten, no way I would eat some stuff. :-) Zoiets hier nog niet eerder gezien , zal best een delicatesse zijn, maar geen idee hoe of wat ik zou kunnen eten. Ziet er wel gaaf uit, i would say.
Kate helemaal verslaafd aan de sushi, en ik houd het maar op een lekkere sandwich met mozzarella, tomato, chicken and lettuce voor op het vliegveld. Keer voor lunch geprobeerd, maar niet echt mijn ding, not addicted to at all,
Back in the appartment Felipe also came over to say goodbyes, it was so nice seeing him again and we said we would do this again. So next time he will visit us in Europe or we will going to him in Sao Paulo. :-)

Uurtje ongeveer naar de airport, subway niet echt een optie, 2 uur met public traffic , op en af in de subways (no elevators) and 3 times to stop over, no way, although this cost about $70 incl tax and gratuity.
Bovendien sloopte die gast nog het handvat van mijn handbaggage. 1000x sorry's, maar daar kan ik niks mee.
Jammer, jammer
Fijn dat we allebei in gate B konden wachten, ik vertrok van B34 en Kate van B27.
Nog ff de nodige tax free gedaan, w.o. Captain Morgans, and some cigarettes for the boys (against my principles but so much cheaper) and beef Yerky's (gedroogd vlees), (Martijn op onze vorige Californian reis ontdekt).
Na een vluchtje van 7 uur in de nachtelijke uren stond ik 'smorgens om 9.30 uur (3.30 American time) weer op Brussels airport.
Martijn on his way to pick me up.

Het was definetly een heerlijk weekje, veel gezien, heel maar dan ook heel veel gewandeld, (kan zo weer aan de 4-daagse meedoen) van elkaars gezelschap genoten en lekker bijgekletst ondanks het behoorlijke leeftijdsverschil. In Amerika is het heel gewoon dat mensen je vragen waar je vandaan komt, denken ze in 1e instantie dat je moeder en dochter bent totdat je vertelt dat I'm from Holland and she is from Switzerland, dan zie je ze denken, hihi. Geeft leuke gesprekken.

Het zit er weer op, plannen of ideeën voor een nieuwe reis zijn er ofcourse al weer, so I will be back here also.
For now ; Have a nice day...
ps Nederlandse onbeschoftheid alweer ervaren. Oeps, dan kunnen we nog wel wat fatsoensregels leren, I know I idealize this but sometimes.....

• 25 April 2015 - 14:32

Elly:

Time flys wen your having fun. Welcome back !