3 days in a row - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu 3 days in a row - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

3 days in a row

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

22 April 2015 | Verenigde Staten, New York

Loop een beetje achter, niet altijd tijd om bij te werken, dus nu een impressie van 3 dagen ineen.
Zondag opnieuw heerlijk weer, ondanks de 10 gr minder, maar het zonnetje scheen, dus happy. In de ochtend gestart met een bezoekje aan de IHOP (Int House Of Pancakes) jammie jammie. I do like pancakes a lot. Maar die calorieën moeten er ook weer af, dus op weg naar de UN ( gebouw Vd Verenigde Naties) wat viel dat tegen, alle vlaggen waren verdwenen en geen beweging te zien, het Grand Central daarentegen weer wel, mooi historisch gebouw met een Apple store inside, hoe kan het anders, bezoek aan de Library nog even uitgesteld, we wandelen wat af hier maar lag niet meer echt op de route. Overal pikken we hier wel ergens een WiFi op en komen er whats' appjes binnen en kunnen we ff tjekken of we goed lopen.
Yes ; ready for the bike ride in Central Park, heerlijk hier om te doen, maar toch heuvelachtiger dan verwacht. Poeh poeh, bietje erg hoge heuvels, heeft de nodige energie gekost. En toch ook maar even een foto gemaakt van het Guggenheim , nu we toch in de buurt waren.
In the evening we went for dinner at Silvia's , a real soul good restaurant, een huge steak met black eyed peas and a baked potato. Niks mis mee al vond Kate het wel tegenvallen. Bill Clinton also was here once.
In de avond naar de bios en there we saw the movie: Get Hard :-)

The second day in this row: Ooh My God, lots of rain , rain and rain again. Woodbury doen?? Shopping outlet buiten NYC.
Yes shopping it should be. And shopping, we did. Did I mentioned that we were going to shop. We not Only shopped, but also bought (enough) Thnkx to the CC.

Today we want for breakfast to Maison Harlem, but they should opened at 11.00, so we started in Soho at Aroma's from there we
walked through the neigbourhoods Little Italy and Chinatown before we ended up at the South Ferry to take the boat to Staten Island. Daar voeren we langs "the Lady". Statig en majestueus staat ze daar in het water. Blijft indrukwekkend om te zien. Kate hoefde er niet naar toe, dus daarom de Free Ferry to Staten Island genomen , dan kom je voorbij the Statue and Ellis Island gevaren en het kost niets.
En ofc, nog heerlijk in het Zonnetje gezeten in Battery park, met uitzicht op.... yes again. Vandaag gelukkig weer heerlijk weer. Morgen opnieuw mooi, dus blijf genieten.
Onderweg best leuke gesprekken gevoerd en vanaaf met Felipe opnieuw naar Maison Harlem , nu waren ze dus wel open. Nice dinner. Morgen opnieuw een drukke dag, opnieuw naar Times Square , 5th avenue, macy's and so one.....

We zitten met ons appartement in Harlem, een wijk waar veel black people live. Weet je, that's for sure. Geloof echt dat Kate en ik de enige blanken zijn, but never felt afraid or not save. Also here very friendly people.

• 22 April 2015 - 17:57

Elly:

Shoppen op een regenachtige dag is een prima bezigheid. Gelukkig is het weer nu weer goed. Geniet ervan!