Beren opt vliegveld en my first school's day out - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Beren opt vliegveld en my first school's day out - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Beren opt vliegveld en my first school's day out

Door: flyingtothewest

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

24 Oktober 2011 | Verenigde Staten, San Diego

22-10-2011 06.40
Zaterdagochtend dan vroeg vertrokken, door broer lief en clean sis weggebracht naar Brussels Airport
Je moet geen beren zien waar ze niet zijn, maar soms duiken ze van zelf op. Vliegtuig vertrok al met meer dan een uur vertraging en waar ik al bang voor was: (die beren dus) ik miste de 1e connecting flight in NYC, jippie !! Technisch probleem met de zuurstofmaskers, rij moest vrij gemaakt worden, 2 personen konden niet meer mee, dus dan wordt er rond gevraagd wie tegen een aardige vergoeding morgen wil vertrekken. Nou dat was snel geregeld, dat waren er wel meer, maar ja dan moeten ook nog de koffers van de betreffenden uit het toestel. Sh*t, ik had zo maar $ 750 kunnen verdienen als ik niet hier naar school had gemoeten.
Gaf overigens wel rust, nu wist ik zeker dat ik de overstap niet op tijd zou kunnen maken. Een nieuwe overboeking: no problem, ik lig weer op schema en moet dan op tijd landen in San Diego. Nu dus hier in Houston 3 uur overstaptijd ipv 5 uur. Zin in patat, zin in iets hartigs, geen Mac te vinden!!

Het is hier al lekker warm wat ik er van mee krijg, zit vooralsnog alleen nog maar op de vliegvelden, maar met korte broek en teenslippers loop je niet rond met 8-10 graden.

Zondag ochtend eerste kennismaking met Teresa, my host for the next few weeks. Coffee with some baileys in it in the early morning.
A crazy, adorable, little lady, her house is a mess, who cares! I met already some friends of her, seeing some seals at the ocean at La Jolla, driving in the convertible (cabrio) and 2day my first day at school.

Vreemd om weer in de schoolbank te zitten. Eerst een test moeten maken, ze moeten tenslotte toch weten op welk nivo ik in kan stromen. Nederlanders staan er toch wereldwijd om bekend dat we goed Engels spreken, dus dat compliment had ik mooi in de pocket. De eerste 50 vragen waren een makkie, maar daarna moest ik toch behoorlijk nadenken, antwoorden leken wel erg op elkaar, valt te denken aan : I’ll, should I, should I have, gewoon grammatica, ik heb maar naar de zinsopbouw geluisterd en hoop dat dat niet zo slecht is. Morgen hoor ik waar ik ben ingedeeld. Ze zijn nog streng ook. Er mag geen andere taal gesproken worden dan Amerikaans. Ben de enige Nederlandse, dus dat is voor mij niet zo moeilijk, want er is niemand anders die dat kan in de klassen.
Alleen Laura, zij werkt op het taleninstituut, komt uit Nederland, dus als de nood aan de vrouw komt, doe ik toch stiekem een beroep in het NL op haar.
Teresa heeft me vanochtend gedropped bij school en met de bus terug, een hele onderneming hier want het OV is niet echt denderend geregeld. Over een afstand van ongeveer 6,6 miles doe ik welgeteld 1 uur met 1 overstap. Fietsen heb ik even in overweging genomen, maar snel vanaf gestapt, too much hills, nooit geweten dat San Diego op heuvels is gebouwd. Het is allemaal nog erg onwennig, maar heb ondertussen al boodschapkes gedaan, koffie bij Starbucks gedronken en lekker rond gekeken in een supermarket en weet je het ruikt gewoon naar Amerika, althans wat ik me herinner (possible/so stupid?)
2morrow begint de echte les , 2day was een 1e kennismaking, ik heb les van 8.30-11.45, dus morgen ga ik daarna lekker ergens downtown of little italy ontdekken.
Well guys and girls, this is it for now, wish you all the best.
Btw: love all your messages you send me! Big hugs and kisses from overseas



  • 25 Oktober 2011 - 06:27

    Gerry:

    hallo Ingrid
    Je bent er!! super gaaf
    Allemaal goed gegaan op een paar beren na, maar wie daarop let is een kniesoor...
    en.. klikt het met je host Teresa.
    het klinkt allemaal goed, ben bijna jaloers. Ben benieuwd hoe het met je eerste echte les is gegaan.
    uhhh vanaf morgen schrijf ik je terug in het engels ahum. ook goede oef voor mij.
    groetjes en fijne dag-nacht. Gerry

  • 25 Oktober 2011 - 09:06

    Marij:

    Hey Ingrid,

    Fijn dat je na de nodige trubbels toch goed bent aangekomen bij je host. Zo te horen heb je het wel naar je zin en gaat het allemaal goed komen! Veel plezier en succes nog en ik lees wel hoe het verder gaat!

    Groetjes Marij

  • 25 Oktober 2011 - 17:52

    Philip:

    hoi ingrid,goed te lezen dat je na alle vertragingen goed bent aan gekomen.
    terug na school ook in de rij staan als je na binnen moet en een uniform aan.
    groet philip

  • 25 Oktober 2011 - 18:19

    Thomas:

    Hoi mam,

    Leuk om je verhaaltje zo te lezen, ook al wist ik het meeste al ;)
    Zal vast wel ff wennen zijn daar, hoop nieuwe mensen, maar jou kennende is dat geen enkel probleem.
    Veel plezier/geniet ervan.
    Spreek je snel weer.
    Groet, x T.

  • 25 Oktober 2011 - 18:39

    The One And Only..!!:

    Hey little sister, how's live?
    Al een beetje engels aan het lullen daar? I like you, do you.......hahaha
    Ja maak zelf maar af. Je kent 'm best.
    Zal best wel goedkomen, zoals je zelf al aangaf.
    Het ruikt amerikaans, kan me daar alles bij voorstellen. Is een super land om er in ieder geval vakantie te vieren. Erg jammer dat je die onuitwisbare indrukken alleen maar met ons kunt delen via deze site.
    Maar wel leuk om zo op de hoogte te blijven hoe het met je gaat.
    Nou, weer even genoeg, goodluck tomorrow, and all the best.
    The one and only!!!!!!!XXX

  • 25 Oktober 2011 - 19:52

    Mandy:

    Hé wereldreiziger

    Fijn dat je de eerste hindernis goed hebt overwonnen.
    Heel veel plezier morgen en GENIET vooral maar dat zal vast wel lukken.

    XX Mandy

  • 25 Oktober 2011 - 20:03

    Dorien Umut En Defne:

    Haaay Ingrid,

    Leuk dat je alles op je site zet, kunnen we lekker meegenieten.
    Wij wensen je veel plezier daar, doe geen gekke dingen hé want we kunnen niet zonder je;)!

    Liefs xxx van ons

  • 25 Oktober 2011 - 21:09

    Marjolein:

    Hoi Ingrid,
    Wat kan jij ontzettend leuk schrijven en wat ben ik ontzettend trots op jou dat je dat allemaal zo in je eentje onderneemt.
    Geniet er maar lekker van en dan genieten wij van jou leuke verhalen
    Liefs Marjolein

  • 26 Oktober 2011 - 05:55

    Marloes :

    Stoer vrouwke!!!!

    Zit je dan om 8u sochtends met een bakje koffie op kantoor jouw verhaaltje te lezen.. Helemaal niet jaloers hoor ;)

    Coffee with some baileys op dat tijdstip klinkt als gezellig :) Is het dat ook?

    Nou, ik ga aan de slag hier... van de week weer eens spieken of er al nieuw nieuws is!

    Enjoy!
    Liefs Marloes

  • 26 Oktober 2011 - 06:20

    Rini Mols:

    Hoi Ingrid,

    Wat een onderneming, maar wel erg goed van je!!! Leuk om je te volgen op deze manier. Is toch wel lekker, 's-morgens de lessen volgen en daarna doen waar je zin in hebt (Zwitsers Leven gevoel). Nou Ingrid heel veel lol en laat je niet gek maken.

    Lieve groetjes uit een herfstachtig Holland.

  • 26 Oktober 2011 - 12:26

    Nettie:

    Hoi Ingrid
    Wat ondernemend en goed van je. Ik zal zo af en toe de site in de gaten houden.

    Groetjes en tot ziens
    Nettie

  • 26 Oktober 2011 - 15:31

    Dini:

    Hoi Ingrid,

    Op mijn verjaardag mail ik je. Eerder kwam het er nog niet van. Ik heb mijn eigen e-mail adres nu en dat is nog even wennen. Wat een leuk verslag! Wel jammer van de vertraging, maar goed, je bent er! A new world, other people.
    Mail gauw weer. Greetz van GJ, mijn moeder en mij.

    Big hug, Dini

  • 26 Oktober 2011 - 19:01

    Jac & Jeanne:

    He Yankee,
    Goed om te lezen dat het, na wat hobbels, goed met je gaat. Het is toch een hele onderneming waar je aan begonnen bent. Goed je best doen op school hè! Geniet verder van alles wat je ziet en meemaakt daar.
    Groetjes,
    Jac en Jeanne

  • 26 Oktober 2011 - 21:14

    Ellen:

    Heeee Ingrid.

    Wat een leuk verslag en wat leuk dat we jou avontuur zo kunnen volgen.
    Ik ben blij dat het allemaal goed met je gaat tja een hobbeltje kom je overal tegen zelfs in San Diego.

    Geniet vooral van je verblijf en je schooltijd maar dat gaat vast lukken

    Knuffel van Ellen

  • 27 Oktober 2011 - 06:34

    Inge:

    Hoi Ingrid,

    Wat leuk, ik ga je volgen!
    Heel veel plezier!

    Groetjes Inge


  • 27 Oktober 2011 - 07:46

    Mark:

    Grussen aus Tilborg

  • 27 Oktober 2011 - 09:50

    Rianne Riff:

    He Ingrid, ondanks de kleine strubelingen klinkt het erg goed. Ik hoop dat je lekker naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van.

  • 27 Oktober 2011 - 15:27

    René Paulssen:

    Hallo Ingrid,
    Bij toeval kom ik erachter dat je een stoer avontuur bent aangegaan,
    geweldig! Je zult daar veel waardevolle ervaringen opdoen, Amerika is een heel ander land en die amerikanen zijn vaak erg spontaan. Je zult dan ook, als rasechte brabantse, daar vast veel leuke contacten opdoen.
    Ik zal je zo nu en dan op deze site volgen en wens je al vast veel voorspoed en plezier daar bij die hamburgereters!
    Groetjes uit Driebergen!

  • 27 Oktober 2011 - 17:04

    Paul Winter:

    Ciao Ingrid!
    Fijn dat je goed bent aangekomen en laat de beren de beren maar. ik wist niet dat je ook naar school ging en dat gaat vast lukken! wens je nog fijne tijd daar en ik volg je wel, groet Paul

  • 27 Oktober 2011 - 18:35

    Co En Trees:

    Hoi Ingrid
    Geweldig je bent er en zo te lezen gaat het (op wat beertjes na) lekker. Typisch een uitspraak van jou:"ik kan America ruiken". Vooral genieten maar natuurlijk niet té veel want voor je het weet ben je zo gewend dat je niet meer terug wilt. Tsja en dat kunnen we niet hebben he. Leuk iemand te kennen in the States maar gezelliger om in de buurt te hebben hoor.
    Maar voorlopig eerst maar goed je best doen op school en het vooral gezellig en leuk hebben.
    Hoeveel tijdverschil heb je met ons? 9 uur? Dan heb je in ieder geval vandaag gezellige mailtjes te lezen.
    Veel plezier vandaag.
    We lezen je weer.
    Groetjes
    Co en Trees

  • 27 Oktober 2011 - 21:01

    Rob:

    Howdy Dutch Diego,

    Goh wat lees ik, vervelend voor je, heb je nauwelijks voet gezet in het land van Mac Bacon's, deurmatten ribeye en emmers Coca Cola, ben je nu al goed aangekomen ..... dat beloofd wat de komende weken ! God Bless you !

    Liefs Rob X


  • 27 Oktober 2011 - 21:15

    Kitty:

    Hoi Ingrid

    Dit klinkt allemaal wel heel erg leuk zeg.
    Gelukkig dat je goed bent aangekomen
    De school zal wel even wennen zijn.
    Geniet van je leuke tijd daar en een
    fijn weekend

    Groetjes Jos en kitty

  • 28 Oktober 2011 - 09:45

    Meriam:

    Hoi Ingrid,
    Wat tof dat je dit doet, zo helemaal alleen, jij bent ook echt een wereldreiziger. Ik wist trouwens niet dat dit kon om in een gastgezin te vertoeven, is wel de beste manier om echt te leren en weten hoe het leven daar is. Nou, ik wens jou heel veel (leer)plezier en geniet met volle teugen want dit is echt iets bijzonders.

    Groetjes,
    Meriam.

  • 28 Oktober 2011 - 14:18

    Hanneke:

    Ja en dan eindelijk een reactie van mij...Je moet maar denken; er is niks an als alles van een leiendakje gaat. Zo beleef je nog eens wat. D.. alsof het al niets bijzonders is dat je dit allemaal in je uppie doet. Zeg, die mevrouw met koffie en baily's heeft verder toch geen problemen en is alleen maar heel gezelllig!!! Laat maar gauw weer iets van je horen. Lieve groeten, ook van Ad

  • 28 Oktober 2011 - 17:57

    Emmy:

    Hoi Ingrid,
    Wat een avontuur, en je zit er nog steeds midden in. Ik vind het nog steeds ontzettend stoer dat je zo iets doet, maar zoals ik lees, heel goed voorbereid. Je schrijft zoals je het zou vertellen, erg leuk. Good luck and enjoy,
    Greetz Emmy


  • 29 Oktober 2011 - 09:15

    Wil W.:

    Hoi hoi,
    Zo je eerste weekje zit er alweer op.....en na een hoop gestuiter vorige week is het toch goed gekomen als ik het zo lees. Klinkt allemaal super en ook herkenbaar!!!! Ben je al in Old Town geweest, ligt in de oude wijk van San Diego!!!! Oke succes met de studie, ik blijf je volgen en genieten maar.

    Groetjes Wil

  • 29 Oktober 2011 - 10:20

    Hans En Elly:

    Hi American Girl,

    Fijn te horen dat je na de strubbelingen toch goed bent aangekomen. Wel stoer hoor zo in je uppie! Hopelijk bevalt het je goed, maar zo te horen klikt het wel met Teresa. Ben benieuwd hoe het back to school life je bevalt. Zal toch wel ff wennen zijn. Maar 's-middags kun je in ieder geval lekker genieten van
    America en de mensen daar.

    Groetjes,
    Hans en Elly

  • 29 Oktober 2011 - 14:38

    Marjolein En Joost :

    Ha meisje,

    Wij zitten met smacht op weer zo'n leuk reisverslag van jou te wachten!
    Maar je zult het uiteraard druk hebben met school en allerlei anderen spectaculaire dingen.Maar een ding is zeker "een slimme meid is op haar toekomst voorberreid".
    Wat heb jij alles goed voor elkaar zeg super!!
    Liefs Marjolein en Joost

  • 29 Oktober 2011 - 16:07

    Albert En Tineke:

    Hoi Ingrid,
    Goed je weer eens op de foto te zien. Lekker in een zomer outfit, terwijl wij het hier met 15 graden moeten doen. Al een beetje gewend aan het volgen van je lessen in de morgen? Wat zul jij veel indrukken opdoen. Straks wel weer je onkosten terug verdienen in las Vegas hè. Veel plezier en we verheugen ons weer op je volgende reisverslag.
    Groetjes ook van de jongens.

  • 29 Oktober 2011 - 17:47

    Brenda:

    hee Ingrid!
    Eindelijk even tijd gevonden tussen het leren door om de verhalen van mijn heldhaftige en lieve schoonmoeder te lezen ;)

    jammer van de reis maar als je daar lekker kunt genieten van het lekkere weer, een leuke huisgenoot en ingedeel wordt in de beste groep van de Engelse les dan maakt dat het vast heel snel goed..

    hoorde dat je nu gelukkig al wat meer gewend bent en je beter op je plekkie voelt.. Dat is fijn; geniet er nog lekker van en we horen snel van je..

    Dikke kus Brenda

  • 29 Oktober 2011 - 23:38

    Leon & Marleen:

    Hoi Ingrid,

    Via dit berichtje willen wij je even feliciteren met Thomas.....pak er maar een lekkere neut op!

    Leuk die reactie's allemaal...wat heb jij een fanmail zeg!!!

    We bellen je morgen wel even.

    Veel liefs van ons uit Bels xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 91011

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: