Thomas Edison Estate - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Thomas Edison Estate - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Thomas Edison Estate

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

26 Juni 2023 | Verenigde Staten, Cape Coral

Gisterochtend een bezoek gebracht aan het Thomas Edison Estate. Getipt door Jac en Jeanneke , die hier ook eens gelogeerd hebben in Cape Coral, geen verkeerde tip. Het is een prachtig onderhouden estate, er wordt dagelijks door deskundigen gecontroleerd op evt houtworm of al dat soort zaken die het hout aan kunnen tasten, het ziet er prachtig geconsumeerd uit en kan zo in een mode blad. Ik had voor een guided tour gekozen $ 30 pp, maar het geld zeker waard, het wordt goed besteed om het hier in zo'n goed mogelijk staat te houden.

Leuke leerzame info van Baylee gekregen, onze gids, klein gezelschap ons groepke, mensen uit Melbourne (FL), dus niet AUS), NYC, Memphis en ik,

Veel te horen over Thomas Edison, niet alles even goed kunnen onthouden, Met zijn 1e vrouw heeft hij 3 kinderen gekregen, echter zij stierf erg plotseling at the age of 29, hem met 3 kinderen achterlatend, daarna nog een keer getrouwd met Mina en ook met haar kwamen er nog kinderen. De verstandhoudingen (wat ik begreep) liepen met de beide families niet zo soepeltjes. Ik zou er nog wat info over op moeten zoeken, maar dt doe ik wel als ik thuis ben. Weet wel dat er veel boeken over hem zijn geschreven,

Hij hield van de warmte en heeft daarom dit Estate gekocht, verbleef er meestal 3-4 mnd per jaar met zijn gezin. Een apart gastenverblijf maakt deel uit van het estate als ook een mooie pool met omkleedruimte, aan de kant van de rivier bewust afgeschermd door grote bananenplanten, bang voor de papparazzi (ja ook toen al) daar was hem veel aan gelegen.

Zijn grootste vriend Tom Ford (ja die van de Ford auto's / T-ford) woonde ook op het estate in een ander huis aan de andere kant van het gastenverblijf, hij verbleef er maar 9 dagen per jaar meestal en wat ik er van begreep is dat de vriendschap ook een flinke deuk ergens om opgelopen heeft, ik meen een geldkwestie, ??

Wiki: Thomas Alva Edison was een Amerikaanse uitvinder en oprichter van General Electric Company, die zijn fortuin maakte door uitvindingen op te kopen en de octrooien op zijn eigen naam vast te leggen. Als deze succesvol bleken, perfectioneerde hij ze en nam ze in productie.

De meest bekend uitvindigen op zijn naam zijn de gloeilamp, de phonograaf en de camera.

Dan wetend dat hij maar een gehoor had van less than 20 %, linkerkant compleet doof en de andere kant maar voor 20%, best bijzonder!

hierna koers gezet naar Sanibel Island, het was / is warm hier en de zon staat loodrecht, Fort Myers ligt nog grotendeels in puin (hurricane Ian again) dus Sanibel zou een betere keus zijn,

Heerlijk strandmiddag van kunnen maken maar ook hier nog volop zichtbaar wat er in september vorig jaar is overgekomen, Veel hotels langs de kustlijn ( voor zover ik kon zien) zijn leeg, letterlijk en figuurlijk, geen ramen en deuren, evt dichtgetimmerd, troosteloze aanblik, sommige restaurantjes hebben zich al wel weer open kunnen stellen, maar het is mondjesmaat

De auto weg gezet bij Tarpon beach, public parking, 5$ p/uur met een app te betalen, gelukkig kun je dan inloggen op het netwerk daar, anders had ik toch verder gemoeten, , ofschoon overall betaald parkeren.

Sanibel the shelling Island en schelpen lagen er in hele aantallen en er werd volop naar gezocht, ik heb er ook een paar meegenomen, leuk voor op mijn soort van beach bedroom thuis.

Het is hier heet, in vergelijk met Orlando: GEEN regen en het water van de Gulf of M is lauwe soep, niet echt verkoelend.

Toch wel een paar keer wat verfrissing gezocht met argusogen weliswaar want in de ochtend nog een artikel in de krant (incl foto) gezeien/gelezen van een Portuguese man-on- war jellyfish, in het nerderlands een Portugees oorlogsschip, nou daar wil je echt niet mee in aanraking komen.

EInd vd dag "home" at 5774 Riverside Drive afgekoeld in de pool. wat een verademing, opgefrist , gedoucht en wel naar de Backstreet sportsbar.

Op aanraden van Mark, mijn idee was Denny's, maar dat kan altijd en overal in de States.

Leuke tip, live music en eenvoudige maaltijd gekozen, ceasar salad met chicken tenders en als toet een Mojito, een erg lekkere deze keer, daar kan veel verschil in zitten maar dat heb ik al weleens eerder vermeld.

Ik denk dat ik daar vanavond nog een afzakkertje neem want het is nu ik dit schrijf al weer mijn laatste dag hier.

Morgen naar Key Largo, één vd Keys richting eindbestemming al weer, gelukkig nog een aantal nachtjes te gaan.


  • 27 Juni 2023 - 22:23

    Helen:

    Wauw.....ben alweer een eind op scheutbIngrid, weer zo herkenbaar en was benieuwd naar FMB en Sannibel, triest hoor.

    Nou, ik ga weer even door.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cape Coral

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 91445

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: