Daar waar het allemaal ooit begon - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Daar waar het allemaal ooit begon - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Daar waar het allemaal ooit begon

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 Juni 2023 | Verenigde Staten, Cape Coral

In 1982

Met 4 man sterk op vakantie naar de VS, wat moet ik daar gaan doen, heb ik me afgevraagd volgens Tineke, dat weet ik me niet meer te herinneren, waar ik nog wel een actieve herinnering aan heb was dat ik jaren heimwee heb gehad naar die vakantie, tot ik in 2005 voor een 2e keer terug ging, toen wist ik het , Ik heb een A-virus opgelopen!, het Amerika virus dus, hier voelde ik me thuis.

Dit vond ik een leuke gelegenheid om een trip down memory lane te maken; wat ik nog weet is dat we logeerden in een huis op palen: de 1e verdieping, we zo aan het zwembad zaten en zo door de garden naar het strand konden lopen.

Castaways Condominiums in Englewood en Venice waar we ons eettentje hadden, vandaaruit maakten we toen de uitstapjes.

Op doorreis van Pinellas Park naar Cape Coral kwam ik er zowat voorbij gereden, dus de kustroute gekozen en op mijn gemakkie gedaan.

Over de skybridge richting Bradenton (even toll) want anders kwam ik daar niet overheen en maakte ik wederom een enorme extra lus en in Bradenton een Starbucks gezocht voor de wifi, ik kwam er nl achter dat ik mijn Duolingo app dagelijkse reeks bijna verspeeld had.

Hoezo dwangmatig bezig [e-1f602], maar als ik dan toch alle tijd heb, een sanitaire stop maar gelijk meegenomen

Tikte ik in het naar achter rijden ook nog een auto aan, hoe die ineens zo kort achter me stond, geen idee, gelukkig beiden geen schade, wel ff schrikken!, pffff.

Via Manatee Beach richting het zuiden, daar ook weer een paar uurtje zon op het strand gepakt, met zulke onderbrekingen is een lange autorit niet erg, opgedroogd en wel opnieuw in de auto gestapt en naar Venice gereden en wat rondgekeken op de farmers market en in de winkelstraat (herkenbaar nog van vroeger) Mrs. Candlewick bestaat niet meer, althans degene aan wie ik het vroeg kenden het niet, maar het is dan ook al meer dan 40 jaar geleden

En dan op zoek naar de Castaways, waar wij toen met zijn 4-en 250 gulden per/week betaalden, wordt er nu plm 250-300 p/day betaald. Onbetaalbaar dus en heel eerlijk, dan zijn er toch wel leukere accommodaties voor dat geld te vinden. Er wordt volop bijgebouwd en het ene nog mooier dan het andere.

Tip Wendy: ZOET of wel Dutch for Sweet, gerund door een Nederlands stel in Punta Gorda, kleine omweg, maar daar moesten de traktaties wel erg lekker zijn, Aangezien ik kort daarvoor nog een broodje van de publix had gegeten, had ik absoluut nog geen honger. Het werd een heerlijke coconut/banana icecream in a chocolate hoorntje. Zeker lekker, kleine omweg gerechtvaardigd.

Naar de laatste stop; Cape Coral, helemaal op het einde van de punt, super mooi huis, alles gloedjenieuw aan interieur (kitchen/bathroon/furniture) omdat vanwege hurricane Ian in 09/2022 alles tot 1 meter hoog water had gestaan.

Een heel huis voor mij alleen, de eigenaar komt af en toe kijken en ik ben ook bijna de hele dag weg.

Ik ga het hier ook wel weer goed hebben deze 3 nachten.

Nieuwe plannen voor morgen

• 26 Juni 2023 - 05:47

Wendy:

Dacht ga eens ff zoeken! Dit verslag is een heel stuk uitgebreider! Leuk, weer wat meer te lezen haha!

• 26 Juni 2023 - 15:24

Ingrid Vogels:

• 26 Juni 2023 - 15:26

Ingrid Vogels:

Leuk Wendy om te lezen dat je dit ook leuk vindt en ja dit typt zoveel makkelijker weg, alleen foto's toevoegen vind ik bij PS idealer, hier moet ik met kabeltjes werken om foto's over te zetten en daar heb ik allemaal geen zin in