Richting het westen - Reisverslag uit Pinellas Park, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Richting het westen - Reisverslag uit Pinellas Park, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Richting het westen

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

23 Juni 2023 | Verenigde Staten, Pinellas Park

3 nachten gebleven in hotel the red lion en nu door naar het volgende adres een airbnb van een Jeffrey in Pinellas Park, vlakbij of althans dichterbij de Gulf of Mexico. En waarachtig de zon scheen vanochtend al vroeg, heerlijk, veel fijner rijden en opnieuw voor de B-ways gekozen, totdat ik er achter kwam dat er op die B-ways geen tankstations te vinden zijn en daar heb ik nog net geen trauma aan overgehouden, maar kriebels wel als de meter zakt en er in geen velden of wegen geen mogelijkheid is om die auto auto vol te gooien, even de navi geraadpleegd en gezien dat ik ook wel een flinke omweg ging maken als ik alleen maar de B-ways zou nemen dus toen ik op een X-ing (op de weg staat dit voor crossing) EN een tankstation zag EN de mogelijkheid om de route voor een half uur af te snijden, de route gauw aangepast heb.

Ik zou sowieso al te vroeg bij Jeffrey aan komen en dan kon ik van te voren nog naar het strand voor het settelen met al mijn spullekus. Hierop voorbereid een strandtas al in de auto gelegd vanochtend want ja de zon he en het was HOT, AC op volle toeren aan in de auto.

Weinig verder te vertellen over de rit, al een keer eerder die afstand afgelegd met mijn mannen in 2018.

Pinellas Park richting St. Pete's , Clearwater in die hoek te vinden, een erg leuk airbnb adres, met div kamers maar een gemeenschappelijk living/kitchen/porch, room A is voor mij,

Het strand: Treasure Island Beach was heerlijk, voor die korte tijd die ik er was, genoeg voor even, want het verkleuren gaat hier hard, kennis gemaakt met 2 medebewoners en wat info uitgewisseld.

In de avond nog de auto gepakt om naar St John's Pass te gaan, een boulevard langs het water met restaurants, ice cream te koop, barretjes, pizzeria, winkeltjes, van alles wat.

Plannen voor morgen: fietstocht vanaf Dunedin (als ik het goed heb gelezen) naar Tarpon Springs, nog eens goed kijken of dat een reële optie is, het waaide vandaag nl nogal erg hard. Weet niet hoe of en hoe duur de fietsen zijn.

Plannen van vanochtend had ik nl ook al om moeten gooien, ik wilde naar Devils Den, een ondergrondse grot om in te zwemmen, zag er erg bijzonder uit, dat leek me wel wel wat, tot ik er achter kwam dat als je geen snorkel- en/of duikspullen bij je hebt en niet kan duiken en/of niet wil huren je er niet in mag. Dat was een flinke tegenvaller want dat had ik bijzonder gaaf gevonden, blij dat ik het op tijd heb gelezen. Dus ... als je kan snorkelen en/of duiken een echte aanrader.

Zelfs nog gekeken om te gaan kayakken, maar dat ging ook te veel tijd kosten en hoe leuk het ook is, de herinneringen heb ik hier al aan

Morgen dus hopelijk op het fietske

• 25 Juni 2023 - 04:08

Ad Van Brunschot:

Hoi Ingrid, wat een prachtige reis weer en in een prachtig land!!