dag van vertrek en aankomst - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu dag van vertrek en aankomst - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

dag van vertrek en aankomst

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 Juni 2023 | Verenigde Staten, Kissimmee

EN ja dan schrijf ik ineens weer een verslag vanuit de VS, Florida again, the SUnshine Sttate where it all started in 1982, an awesome vacation with Philip , brother- and sister in law (Albert en TIneke) at that time, not realizing it became a real addiction.

Nu dan voor de 17e x op weg naar the States

Korte samenvatting van de reis er naartoe

Gelsapen van zondag op madag in het Radisson Blu, met het idee op de madag ochtend spits te ontwijken, dus me verwend met een mooie kamer in het hotel incl shuttle service van en terug naar de airport.

Heerlijk geslapen ook, zou het door dat ene wijntje zijn gekomen??

Wekker op 6.15 en om 7.30 naar het vliegveld en dan kan het lange wachten beginnen.

Uiteindelijk is alles goed gegaan Britisch Airways is een prima vliegmij om te boeken, de overstap op Gatwick was best wel een lange, maar hoefde gelukkig niet naar Heathrow. Iets meer gemak op de reis heeft tegenwoordig de voorkeur.

Eerste deel tot Londen toch grotendeels mijn ogen dicht gehad, nodig??, het 2e deel ging prima, goed voorzien van eten en drinken en een paar flesjes wijn, mocht want het zou nog uren duren voor ik in de gehuurde rental zou stappen.

FIlm: "Don't you worry darling" gekeken en ook wel 8 afleveringen van de Spaanse serie; "Perfil Falso", zeker een aanrader, de tijd vloog dus voorbij.

Geland en gedropt om 06.30 uur pm, lkkr op tijd, maar het duurde toch nog wel wat uurtjes voor ik uiteindelijk mijn auto had.

Er is een nieuwe terminal gebouwd, terminal C waar wij aankwamen en dan ga je ook niet meer met de monorail naar de aankomsthal, daar waar alle rental cars te vinden zijn, dus enig zoekwerk, want zelfs de werknemers konden me niet vertellen waar ik de machinerie voor een VTP (Visitor Toll Pass) kon aanschaffen. Niet gelukt die te vinden, Van level 2 naar 6 en naar 4 en naar 2 gestuurd, geloof je dat ik er toen klaar mee was??!!

Alamo heeft dit ingebouwd in de auto's (zeggen ze ) het kost me 5$ p/dag ,met een max van 30$ plus de gebruikelijke toll kosten, iets duurder, maar op deze vakantie: who cares, het duurde me allemaal te lang,

Bij de border security was het een drukte van belang maar zoals gewend ook maar 3 poortje open van de 25. Vlucht van maar liefst een 400 mensen aan boord, Aankomst zoals ik al zei was met daglicht en toen ik de garage uitreed was het donker en het bliksemde en het onweerde: welkom in FLORIDA . Temperatuur beste mensen is wel al fantastisch. Hopelijk blijven de voorspelde onweersbuien op weeronline tot alleen de avonden beperkt.

Auto kan aangesloten worden als in een plug-in systeem android system[e-1f49a], blij mee, nog wel even leren lezen die navi want ik nam al een verkeerde afslag, maar alles oké en een klein half uurtje later stapte ik het Red Lion Hotel Lake Buena Vista binnen.

Klein mankementje met de auto nog[e-1f61c], bandenspanning laag, heb ik weer, als eerste dus maar langs een tankstation morgen, kijken of het me lukt .

Leuk hotel op het 1e oog, met een mooi zwembad en een lazy river zelfs, mooie erg ruime kamer met een huge kingsize bed en nu na een heerlijk kort nachtje slapen al om 4.08 am wakker (jetlag time)

Al gekeken of ik mssn al naar de Wal-Mart zou kunnen, maar die is pas om 6 uur am geopend, nog efkes wachten , heb al een lijstje, dus wat wordt de 1e opdracht voor vandaag.

Helaas wat problemen met het openen van excel waar mijn reisprogramma inzit, althans de dingen om te doen, uiteraard ken ik er nog wel een aantal, die staan als POI's in google maps, maar wel handiger om te lezen dan zoals het nu moet (uit mijn hoofd)

Dan wil ik gezien de vooruitzichten vanochtend eens kijken om een mooie natuurwandeling te maken, paar uitgezocht in de app Alltrails (ook een aanrader, wereldwijd)

De dag kan gaan beginnen wat mij betreft!

ps / voor evt foto's verwijs ik naar mijn Polarsteps account: IngridV dat kost me voor deze website te veel tijd

• 20 Juni 2023 - 12:12

Maria:

Early bird … have fun ! [e-1f618]

• 21 Juni 2023 - 07:30

Elly Lemmens:

Klinkt al als vakantie in ieder geval! Geniet ervan!

• 26 Juni 2023 - 06:04

Wendy:

Zo, ik ben weer bij! Ff omgekeerd gelezen haha. Maar het meeste hadden we natuurlijk al via wattsapp bellen besproken! [e-1f60a]