dag van vertrek en aankomst - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu dag van vertrek en aankomst - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

dag van vertrek en aankomst

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 Juni 2023 | Verenigde Staten, Kissimmee

EN ja dan schrijf ik ineens weer een verslag vanuit de VS, Florida again, the SUnshine Sttate where it all started in 1982, an awesome vacation with Philip , brother- and sister in law (Albert en TIneke) at that time, not realizing it became a real addiction.

Nu dan voor de 17e x op weg naar the States

Korte samenvatting van de reis er naartoe

Gelsapen van zondag op madag in het Radisson Blu, met het idee op de madag ochtend spits te ontwijken, dus me verwend met een mooie kamer in het hotel incl shuttle service van en terug naar de airport.

Heerlijk geslapen ook, zou het door dat ene wijntje zijn gekomen??

Wekker op 6.15 en om 7.30 naar het vliegveld en dan kan het lange wachten beginnen.

Uiteindelijk is alles goed gegaan Britisch Airways is een prima vliegmij om te boeken, de overstap op Gatwick was best wel een lange, maar hoefde gelukkig niet naar Heathrow. Iets meer gemak op de reis heeft tegenwoordig de voorkeur.

Eerste deel tot Londen toch grotendeels mijn ogen dicht gehad, nodig??, het 2e deel ging prima, goed voorzien van eten en drinken en een paar flesjes wijn, mocht want het zou nog uren duren voor ik in de gehuurde rental zou stappen.

FIlm: "Don't you worry darling" gekeken en ook wel 8 afleveringen van de Spaanse serie; "Perfil Falso", zeker een aanrader, de tijd vloog dus voorbij.

Geland en gedropt om 06.30 uur pm, lkkr op tijd, maar het duurde toch nog wel wat uurtjes voor ik uiteindelijk mijn auto had.

Er is een nieuwe terminal gebouwd, terminal C waar wij aankwamen en dan ga je ook niet meer met de monorail naar de aankomsthal, daar waar alle rental cars te vinden zijn, dus enig zoekwerk, want zelfs de werknemers konden me niet vertellen waar ik de machinerie voor een VTP (Visitor Toll Pass) kon aanschaffen. Niet gelukt die te vinden, Van level 2 naar 6 en naar 4 en naar 2 gestuurd, geloof je dat ik er toen klaar mee was??!!

Alamo heeft dit ingebouwd in de auto's (zeggen ze ) het kost me 5$ p/dag ,met een max van 30$ plus de gebruikelijke toll kosten, iets duurder, maar op deze vakantie: who cares, het duurde me allemaal te lang,

Bij de border security was het een drukte van belang maar zoals gewend ook maar 3 poortje open van de 25. Vlucht van maar liefst een 400 mensen aan boord, Aankomst zoals ik al zei was met daglicht en toen ik de garage uitreed was het donker en het bliksemde en het onweerde: welkom in FLORIDA . Temperatuur beste mensen is wel al fantastisch. Hopelijk blijven de voorspelde onweersbuien op weeronline tot alleen de avonden beperkt.

Auto kan aangesloten worden als in een plug-in systeem android system[e-1f49a], blij mee, nog wel even leren lezen die navi want ik nam al een verkeerde afslag, maar alles oké en een klein half uurtje later stapte ik het Red Lion Hotel Lake Buena Vista binnen.

Klein mankementje met de auto nog[e-1f61c], bandenspanning laag, heb ik weer, als eerste dus maar langs een tankstation morgen, kijken of het me lukt .

Leuk hotel op het 1e oog, met een mooi zwembad en een lazy river zelfs, mooie erg ruime kamer met een huge kingsize bed en nu na een heerlijk kort nachtje slapen al om 4.08 am wakker (jetlag time)

Al gekeken of ik mssn al naar de Wal-Mart zou kunnen, maar die is pas om 6 uur am geopend, nog efkes wachten , heb al een lijstje, dus wat wordt de 1e opdracht voor vandaag.

Helaas wat problemen met het openen van excel waar mijn reisprogramma inzit, althans de dingen om te doen, uiteraard ken ik er nog wel een aantal, die staan als POI's in google maps, maar wel handiger om te lezen dan zoals het nu moet (uit mijn hoofd)

Dan wil ik gezien de vooruitzichten vanochtend eens kijken om een mooie natuurwandeling te maken, paar uitgezocht in de app Alltrails (ook een aanrader, wereldwijd)

De dag kan gaan beginnen wat mij betreft!

ps / voor evt foto's verwijs ik naar mijn Polarsteps account: IngridV dat kost me voor deze website te veel tijd


  • 20 Juni 2023 - 12:12

    Maria:

    Early bird … have fun ! [e-1f618]


  • 21 Juni 2023 - 07:30

    Elly Lemmens:

    Klinkt al als vakantie in ieder geval! Geniet ervan!


  • 26 Juni 2023 - 06:04

    Wendy:

    Zo, ik ben weer bij! Ff omgekeerd gelezen haha. Maar het meeste hadden we natuurlijk al via wattsapp bellen besproken! [e-1f60a]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kissimmee

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 91451

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: