Airport Jburg, at least - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Airport Jburg, at least - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Airport Jburg, at least

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

06 December 2019 | Nederland, Tilburg

Echt de laatste uurtjes hier in Graskop, iedereen heeft er ook wel weer zin in, afsluitend met een heerlijk engels ontbijt, geen klagen, want die zijn hier super geweest, ook nog best een lange reisdag voor de boeg, maar met nog wat hoogte punten zoals the three rondavels, uitkijkend op een kloof, daarna door naar de God’s Window, eveneens een fraai uitkijkpunt met een klim naar boven en daarna nog een waterval bij de Blyde rivier canyon, alle 3 uitstapjes voor mij te zwaar, dus beperkter rondgekeken, maar ook wel verzadigd ondertussen.
Gevoelsmatig aan alle indrukken wel 3 maanden weggeweest ipv 3 weken, wat hebben we veel gezien, Kaapstad klinkt al weer zooooo lang geleden.
Een lekkere lunchstop bij Harrie’s pancakes leverder ons een heerlijke banana/caramel pancake with some icecream en door naar ons Arcadia hotel waar we 3 kamers kregen toegewezen om op te frissen voor de nachtvlucht.

De 2 zussen Coby en Wil werden al eerder gedropt bij the Aviator, die vlogen de dag erop door naar een neef in Zuid-Afrika, de enige 2 die niet bij ons in het vliegtuig zullen zitten.
En dan begint het wachten op het vliegveld, eerst even langs de taks free, kijken of er nog wat te scoren valt, geen zuid afrikaanse randen meer maar met de cc en de hulp van Astrid toch kunnen kopen wat ik wilde. Nog een cheeseburger in het restaurant en dan om 23.15 uur boarden, het is niet druk op het vliegveld van Jburg,
Boarden gaat dus ook voorspoedig en de meesten uit de groep zitten idd bij elkaar.

Serie 1 afgekeken zoals bedacht van the Handmaids’tale, wat gedoezeld en wat ijs kompressen gehaald alsnog voor mijn voet/knie, die doet nog steeds zeer, ziet er nog uit als een olifantspoot en ondertussen zo blauw als de nacht, waar blijft al dat bloed toch, zou je denken, straks loopt dat nog uit mijn tenen, hihi, geen al te relaxte nacht achter de rug dus, maar het wordt vanzelf 10.15 eindtijd Schiphol. Komen we al rond 9.15 aan, lekker een uurtje verdiend, maar dat uurtje verdween uiteindelijk als sneeuw voor de zon, we konden niet naar de gate, daar stond een vliegtuig klaar voor vertrek met bagage voor 2 mensen die niet in het toestel zaten, mensen kwijt dus en dan moet de bagage er weer uit. Niet veel mee opgeschoten deze keer, dan door de douane, nothing to declare en we stonden buiten, een deel van de groep was al weg, dus niet van iedereen afscheid kunnen nemen, helaas. Door naar Tilburg, alles voorspoedig gegaan. Fijn om mijn mannen weer te zien.

Mijn 1e groepsreiservaring is er een die 100% is meegevallen, een groep met juiste tijdafspraken , geen treuzelaars, dus altijd op tijd weer onderweg, besef best dat dat ook echt wel anders kan gaan. Een leuke groep mensen, leuke gesprekken, veel gelachen, heel veel gelachen, soms tranen met tuiten, opmerkingen die bij sommigen misschien bij dit verhaal een glimlach oproepen, hoe oud is de 2e van een tweeling, hoe laat je zien hoe melkglas eruit ziet, "toen straks", leuke versprekingen, de grappige Zuid-Afrikaanse woorden. Het was fantastisch. Iets meer dan 5000 km gereden, super veel gezien en gedaan ook, zoveel meer dan indrukken van het prachtige veelzijdige Zuid Afrika, het mooie Lesotho, Swaziland met slechtere ervaringen mbt de accommodatie en de combi met Astrid en Rob, met veel dank aan hun voor de goede zorgen onderweg richting mij.

Het zit er echt op, nu thuis met een temperatuur van 3 graden (verschil van maar 32 gr) dit aan het typen en een nieuwe countdown instellen voor de volgende vakantie.
I’ll be back, so……..meet me again.

• 06 December 2019 - 10:14

Elly:

Ik heb (alsnog) genoten van je verhalen. Welkom thuis in ons koude kikkerlandje.

• 06 December 2019 - 10:39

Elly:

Wat leuk om je verslag te lezen! Is Afrika een goede vervanger voor USA ;) ?

• 06 December 2019 - 10:42

Ad:

Bedankt voor alle leuke verhalen. Het geduldstoepje zal ik niet meer vergeten.

• 06 December 2019 - 11:36

Gerry:

FIJN OM WEER THUIS TE ZIJN ?!
    Lekker eigen bedje, zonder beestjes....
    Helaas wel 35 graden minder

• 07 December 2019 - 05:04

Wendy:

Zo, eindelijk tijd gehad om alles bij te lezen. Fantastische verhalen Ingrid. Ik stel voor dat jij het in Florida ook weer bij houdt? Zullen wel minder spectaculair zijn vrees ik ; -) Maar we zullen vast heerlijk genieten in ons zo geliefde USA.
    Trouwens wij ook heerlijke pancakes bij Harrie gegeten haha.

• 07 December 2019 - 10:09

Ingrid:

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en/of het lezen van mijn avonturen in South Africa, in reactie op vragen/opmerkingen:
    Gerry: ja heerlijk geslapen en zonder beestjes in bed
    Elly: voor mij blijft de USA op de allereerste plaats, daar kan geen ander werelddeel tegen op en ja
    Wendy: genieten gaan we zeker en spectaculair kunnen we het zelf maken :-) #zinin

• 07 December 2019 - 11:37

Chantal:

Kon nu alle verhalen achter elkaar doorlezen. Leuk geschreven Hoor, ik houdt je blog in de gaten voor je volgende reizen.
    Nu thuis uitrusten van de vakantie ;-)

• 08 December 2019 - 22:30

Helen:

Hoi,
    Nou jij bent inmiddels alweer thuis en ik lees nu pas bij.....
    Kan mbt je verslagen van alles vragen en opmerken, maar ik zeg......snrl ff agenda's trekken en live bijbeppen, deal?

Greetz