What's in a letter: van dompel naar domper - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu What's in a letter: van dompel naar domper - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

What's in a letter: van dompel naar domper

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

29 November 2019 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

De zonsopkomst was prachtig, een heus memorabel momentje, zo hier in de bergen, niks van te zeggen. Maaaar ……

Iedereen blij dat we de hutjes in de bergen van Moutain Camp achter ons konden laten en met de opmerkingen dat toch wel een aantal een klachtenformulier hierover indient nemen we de onverharde weg naar beneden (10 km = 45 min) om dan terug te keren naar de grens. Klein stukje voor de grens kregen we een Military Board control, iedereen de bus uit om in de tassen te laten kijken door militairen, er mag nl geen fruit meegenomen worden van het ene naar het andere land ter voorkoming van ziekten die de gewassen aan kunnen tasten. Nog een paar km en dan de uiteindelijke grens, iedereen opnieuw de bus uit voor de nodige stempels, eerst om Eswatini uit te gaan en South Africa weer binnen te gaan.

On the road again, volgens de beschrijving van Sawadee is het ongeveer 4 uur naar het Krugerpark, dus dat wordt een korte reis, maar niet heus. Door ons gemiste ontbijt in de ochtend, (niks geen beloofd ontbijt dus minus 100 ZAR, zijn we bij Red Falcon gestopt (ziet er uit als een Amerikaanse Diner incl. de menukaart) Hier conform Afrikaanse tijden genoten van een lekker ontbijt en met de free wifi iedereen aan de mobiele terwijl we wachten op de bestellingen. Wat is het dan ook weer prettig om even met het thuisfront te contacten dat alles in orde is.

En verder gaat de tocht, om nog wat te flappentappen worden we bij een Mall afgezet , om indien nodig ook nog een boodschap in de supermarkt te doen, megadruk nog vanwege Black Friday en ook gezien de hitte toch maar snel terug in de airco bus (geen boodschappen meer gedaan) bus verder naar onze eindbestemming: Buku Safari Lodge, Riaan had ons lekker gemaakt met het 4**** hotel/lodge, dat het prachtig is en we een lekkere duik konden nemen in het zwembad om op te frissen.

De temperatuur geeft ondertussen in de middag de 39 graden aan, bloedje heet dus en iedereen zin in een sprong in het koele water.
De lodge ziet er super uit, niets over te zeggen, in een mooi natuurpark, helemaal omsloten en de impala’s, of springbokjes lopen hier gewoon langs je veranda, zo leuk, maar dus ook een joekel van een 1000-poot zie je over het pad kruipen, handig hoor een zaklamp in de avonduren. Ook dat is natuur natuurlijk.

2 dompers voor vandaag: allereerst bleek de 4 uur reistijd niet te kloppen, tja als je rekent dat het naar de onderkant van het Krugerpark ongeveer 4 uur rijden is klopt het wel, maar onze lodge lag halverwege het Krugerpark en als je dan weet dat het Krugerpark bijna zo lang is als NL kunnen we op onze vingers echt wel na tellen dat het geen 2 uur maar zeker wel 4 uur zal worden in de middag, domper nr 2: komen we aan bij onze lodge is het zwembad leeg, WTF??!! , hebben ze tijdje terug overstromingen gehad en stond het hele zwembad vol met bruin water, nu leeggepompt maar niet meer gevuld (ook dat snappen we met de waterschaarste, maar Jezus wat een tegenvaller, iedereen had hier zo’n zin in gehad….
Zo warm en zo vermoeid van de hitte ondertussen. Gaandeweg toch steeds wat meer puntjes die we Sawadee aan kunnen rekenen, niks negatiefs over Riaan want die loopt de benen onder zijn billen uit, alleen maar lof, maar de organisatie hoort nog van ons.

Hier zitten we 2 nachten, de avondmaaltijd wordt verzorgd , deze keer een spinaziequiche als voorgerecht, spinazie is hier in SA geloof ik alle dagen in de aanbieding , al een hele week gegeten en een buffet er achter aan, prima gegeten overigens, toet was een kokoscake met wat saus maar beetje aan de droge kant.
Op tijd mijn kamer opgezocht, nr 34 heb ik hier en de “eenlingen “ Chantal, Marion, Wouter en ik zijn hier alle 4 gehuisvest. Heerlijk een lauwe douche genomen, wekker gezet voor de game drive tomorrow,

4.15 uur op, 4.45 koffie/thee en beschuit, 5.00 vertrek. Hallelujah…. Weer zo vroeg uit bed, maar we gaan nu echt het Paul Krugerpark in, heel veel zin in en de verwachtingen zijn hoog gespannen, gaan we nr 5 zien, de jachtluipaard dat zou toch fantastisch zijn!?!?
Gelukkig hebben we overmorgen nog een kans…
Fingers crossed en trusten.

• 07 December 2019 - 04:50

Wendy:

Haha inderdaad wij ook heeeeel veel spinazie gegeten in SA. Maar Imke zegt nog steeds dat ze in SA de lekkerste spinazie hebben!