Zwemmen in 1 stuks baai kostuum - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Zwemmen in 1 stuks baai kostuum - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Zwemmen in 1 stuks baai kostuum

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

23 November 2019 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Op zaterdag 23 november om 7.00 al vertrokken vanuit onze rondavels in Lesotho/ Semonkong, voor het ontbijt zou gezorgd worden, voor vertrek zelfs nog allemaal aan de koffie en op naar de volgende overnachting (wederom 2 nachten) met weinig/slecht of geen internet, maar wat wil je, we zitten soms letterlijk in de busch, je vraagt je af hoe ze de adresjes gevonden krijgen. Maar vooralsnog super leuke lodges en hotels,
De capriolen van Rob ook deze ochtend zorgen voor een groot lol moment en hebben al een onuitwisbare stempel gedrukt op de vakantie, vroeg uit de veren is dus niets voor hem, helemaal in paniek toen we wegreden omdat hij dacht zijn telefoon kwijt te zijn, 2 flesjes water in de bus gepakt en niet wetend waar zijn mobiele was. 2 tassen doorzocht en geen foon.

Op het terrein zelf gelukkig nog dus zoeken was geen probleem, Wouter ( de rust himself) aan de andere kant van het gangpad vond hem gewoon in het vangnetje van de stoel voor hem, hilariteit ten top (ps ik zou het ook zomaar kunnen zijn hoor, beetje zelfkennis heb ik wel).

We rijden de zelfde weg terug over de bergpassen zoals we ook er in gereden zijn, de Sanipas, dus aan de andere kant Lesotho uit is niet geschikt voor onze bus.

Halverwege de 2e pas komt er echter rook van onder de wielbak uit en iedereen de bus uit (spullekes natuurlijk maar ff verzameld) stel je voor dat ie ineens vlam vat. Bleek er teveel te zijn afgeremd maar niet op de motor wat de brandlucht en rook veroorzaakte.
Na een oponthoud van een klein kwartiertje konden we gelukkig weer verder en zonder problemen in Drakensbergen aan gekomen daar werden we zoals Riaan zou zeggen afgelaaid met koffers en al.

Bij de grens moeten we allen lopend de grens over om de nodige stempels te vergaren en ook hier hebben we (wij 3tjes als enigen) een tassencontrole, hoe doen we dat toch?? rara
De rit onderweg laat een veranderend landschap zien, het wordt steeds groener en warmer en zowaar een stuwmeer waar water in zit, maar toch zie je dat het hier ook al lange tijd droog is,
Een chinees momentje (lees: fotostop) voor bij de Golden Gate (Nat Park) met kalksteenrotsen en prachtige vergezichten de weg vervolgd.
Gestopt voor koffie in Ladybrand (genoemd naar de vrouw van de voormalige president) hier samen met Astrid ook een leuke zonnehoed gescoord voor onze gamedrives straks in de wildparken (aanrader door Riaan), wij zijn er klaar voor. Pol, 1 van onze Belgische medereizigers was uit zijn broek gescheurd en heeft in dezelfde winkel een mooie nette broek kunnen kopen, wat hebben we toch een bijzonder gezelschap, maar ook wat een lol al samen. Tranen van het lachen soms, heerlijk…

In Clarens, een super leuk stadje of dorp wat rond kunnen lopen, benenstrektijd en voor lunch en/of wat shopping tijd van 1,5 uur, want hier moet je echt tijd vrij maken omdat het allemaal erg langzaam gaat, in de relaxmodus dus. Geen lunch voor mij, maar een heerlijke banana smoothie genomen.
Ps Clarens, heette zo ook niet die schele leeuw uit Daktari, daar moest ik aan denken (long time ago)
Door naar het eindpunt, Sandford Park Country hotel, ziet er ook weer super uit, erg ruime kamer, met douche EN bad, dus gauw ook wat kleins uit kunnen wassen en het is hier in een mum van tijd droog. Temp buiten 34 gr.
Om 7 pm stond ons buffet klaar en hebben we gezamenlijk gegeten (er is hier ook geen gelegenheid om elders iets te zoeken) maar ook dit was prima verzorgd. Het kost hier allemaal zo weinig, je kan hier dus zo voor rond de 10-15 euro omgerekend gegeten en gedronken hebben.

Uitleg gekregen tijdens het buffet voor de volgende ochtend, vandaag dus de 24e, 2 opties: we rijden naar een punt waarvandaan een wandeling van 1 uur wordt gemaakt naar de Cascades (Waterval), waar gezwommen kan worden of je kiest voor de langere hike met klimmen.
Uit verstandig oogpunt voor mij deze beide activiteiten niet gekozen, we zitten nog steeds boven de 2000 meter en het vlakke of flat terrein hier in SA dat ken ik ondertussen, niks nie vlak nie.

Hier een zwembad dus als enige achterblijver vermaak ik me wel, lezen, internetten ofschoon het op de laptop niet mogelijk blijkt om verbinding te krijgen, balen, loop zo wel ondertussen giga achter.
Daarom duurt het ook allemaal zo lang om alles te uploaden, dus nu leesvoer voor een aantal dagen (if you like)

De bus met iedereen uitgezwaaid met de strikte orders om toch ook zeker weer terug te komen!! En de opdracht aan Astrid meegegeven om mooie foto’s te maken.

Ondertussen ga ik dus van het zwembad genieten en zie de groep in de middag weer verschijnen.
Be back later.