Semonkong / Lesotho - Reisverslag uit Semonkong, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Semonkong / Lesotho - Reisverslag uit Semonkong, Zuid-Afrika van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Semonkong / Lesotho

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

21 November 2019 | Zuid-Afrika, Semonkong

Wat is dat raar als om 22.00 uur het licht zo maar uitfloept, maaaar ik was er op voorbereid, had alles al klaar liggen voor de nacht, kaars aan en de zaklamp binnen handbereik. Heerlijk geslapen, wel gebruik gemaakt van DEET want de eerste muggen al gehoord, grrrrr.

Groep werd automatisch in 3-en gesplitst, de diehards lopend naar de waterval flinke klim, het groepje Belgen koos een andere route en wij, met 7-en in een 4x4 naar de zelfde waterval. Hobbelend en butsend naar boven, over een pad, geen weg dus. Onderweg veel herders tegen gekomen, meesten willen niet echt op de foto, begrijpelijk. Deze waterval was aardig, al hoewel niet al te spectaculair, op de terugweg hebben we nog een schaapscheerdersbedrijf aangedaan en mochten we na verzoek van Michael onze gids van de dag, even binnen kijken en zelfs voor 20 rand foto’s maken.
Dat gaat er serieus anders aan toe dan bij ons hoor, hier worden ze geknipt met een schaar en niet geschoren wat volgens mij veel vriendelijker is, hier liepen geschoren schapen rond met best wel wat wondjes of wonden die ook nog gehecht moesten worden, best zielig ook, tevens hadden we gezien dat er eentje in het veld gevangen werd en ja hoor, die had nog maar een paar uur te leven.

Rustig dagje verder en in de middag wat verkoeling gezocht bij de rivier totdat ik tot 2x toe weggejaagd werd door een stel ganzen, daar heb ik het echt niet zo op.
Terug hogerop bij mijn huisje en daar zowaar, ondanks de slechte wifi op mijn telefoon 2 aflevering van netflix kunnen kijken. Posten via de laptop lukt nog steeds niet.

Opnieuw in het restaurant hier gegeten en opnieuw was de ravioli op, nu maar voor the specialty van de dag gegaan, de risotto, best te eten maar geen wereldgerecht.
Op tijd naar bed ook, want zonder elektra en alleen maar een kaars valt er weinig hier te beleven, bovendien iedereen is vroeg op en de dagen zijn intensief.