Newport Rhode Island - Reisverslag uit Rutland, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Newport Rhode Island - Reisverslag uit Rutland, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Newport Rhode Island

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 Mei 2019 | Verenigde Staten, Rutland

Vanaf Cape Cod vertrokken richting Newport op Rhode Island
(De naam Rhode Island is ontstaan nadat de Italiaanse ontdekkingsreiziger Giovanni da Verrazano in 1524 aanlandt op het eiland dat door de Indianen Aquidneck werd genoemd. Hij was zo verrukt door het licht dat hij aanschouwde, dat hij het vergeleek met het Griekse eiland Rhodos. Een eeuw later werd het eiland, waarop Newport werd gebouwd, herdoopt tot 'Rhode Island.

The Cliffwalk stond op de planning, die moest fenomenaal zijn, aan de ene kant de optrekjes van de beroemdheden als de Vanderbilts (Marble House) and the Hamptons ( the Breakers) en wie weet allemaal nog meer en aan de andere kant uitzicht op de Atlantische oceaan (google maar eens op streetview Bellevue Ave in Newport RI)
3,5 Miles lang als je dus van begin tot eind loopt en niet halverwege start zoals ik deed

Het eerste parkeerterrein (public) kost 6 $ p/uur?? Maar geen idee hoe lang ik weg zal zijn, dus toch een andere optie bekeken, kon ik tot aan de cliff komen in een doodlopende straat, for free, so much better, weliswaar halverwege, eerst links af voor de makkelijke route (green line) maar die moet je dus ook weer terug en daarna rechtsaf voor de oranje/rode lijn te volgen, dat gaf veel meer jus aan de route. Van mij een tip: mocht je interesse hebben maar niet alles willen lopen doe dan het oranje/rode stippelgedeelte, groen kun je best overslaan want als ik het geweten had…)

Het begin/eind is Easton Beach, het andere begin/eind is bij Bellevue Ave/Bailey’s Ave
Zorg voor goed schoeisel als je ook de rode lijn wil volgen, sommige stukken gaan over de rotsen en geen geplaveid pad de hele route, maar dat maakt het wel weer een stuk leuker, so be aware
Prachtige mansions gezien, de een nog groter en imposanter of protseriger dan de ander, maar wat een prachtige foto’s heb ik kunnen maken, veel van de woningen zouden nu openbaar zijn voor publiek, dus geen idee of gedeelten nog bewoonbaar zijn voor de eigenaren. Je zou hier in de vroegere jaren gewoond hebben??!! stiekem gekeken of ik nog een prins op het witte paard zag staan op die grasvelden, maar nee, afgeschrikt door die mensenmassa I guess…. Was nl echt niet de enige die hier wandelde.
Dit bovendien op een zonovergoten dag, gisteren dus een jammerlijke uitschieter wat weer betreft. Vandaag 23C en volop zon. Ik had het vandaag niet beter kunnen treffen. Uiteindelijk nog een flinke wandeling/klauteren en klimmen over some rougher terrain om de hele walk te doen en het was warm.
Daarbij komt ook nog dat ik wel wist waar ik de auto had geparkeerd maar niet de straat genoteerd, oeps, kostte me toch wat extra mijltjes, te ver door gelopen, dom dom.

Voor vandaag dus meer dan genoeg weer gewandeld en had mijn zinnen gezet voor een hapje bij Meg’s Aussi Milkbar diner, goede recensies, sta je daar voor de deur: Closed?? En zo te zien voorgoed, handig zo’n tripadvisor tip, richting kust om daar een hapje te eten lukte ook al niet vanwege de drukte, geen parkeerplaats kunnen spotten, dat belooft wat in het hoofdseizoen, maar ziet er reuze gezellig uit, dat zeker wel.
Daarom de route op Hartford ingesteld en richting Holiday Inn, dan daar maar een hapje, ondertussen werd ik vergezeld door een steeds vervelender en erger wordende hoofdpijn, (zon en inspanning) dus van ellende in het hotel gebleven, hier wat gegeten in het restaurant en vroeg onder de dekens. Coke (Cola) is dan voor mij echt een wondermiddel als je geen aspirine bij de hand hebt.

Onderweg bij een tolpoort ook nog een verkeerd poortje genomen (ofschoon ik nog steeds niet snap hoe dat kan-tenslotte alleen maar groene signalen) moest die gast uit zijn hokje komen om geld aan te nemen, haha, gelukkig deed ie niet moeilijk en was ik met 4 $ betalen over de brug bij Newport, ach ik en tolpoorten #foute combi.
Gelijk maar even vandaag er achter aan. Gisteren een te slecht bereik om iets te posten.

Via de Green Mountains in de staat Vermont (betekenis in het frans Vert van groen en Mont van montagnes) en groen is het hier zeker wel, gewoon een reisdag, maar wel Moederdag wel te verstaan, dus niet veel gedaan, wel veel mijlen gemaakt en een tussenstop in Bennington, daar een nationaal Monument bezocht waar ik met de lift naar boven kon, heeft met een oorlog te maken in 1777, volgens mij de strijd tegen de Engelsn en wat rond gelopen in een allervriendelijkst uitziend plaatsje en in de Brewery een broodje pastrami met coleslaw en een panini besteld. Prima gegeten in ieder geval en er was nog plaats voor een ijsje van de Green Maple Syrup farm in Ludlow, kleine omweg, maar Maple syrup vind ik zoooooo lkkr, dat ik zelfs niet 1 maar 2 ijsjes genomen heb, ik kom hier tenslotte nooit meer, mssn Intermezzo maar eens tippen voor een overheerlijke nieuwe smaak!! Jammer weer wel dat er geen tours waren, alles werd schoongemaakt dan moet ik toch echt in jan en feb terugkomen. Onder weg een waarschuwing : outside temperatur very low 36F, omgerekend: 3-4 C, heb zelfs natte sneeuw gezien, brrr,

Via Killington mountain (hier vnl bekend om zijn skigebied) naar Rutland gereden en neergestreken in een Rodeway Inn, kijken wat de avond brengt, zeker nog geen honger, hier zou wel een Wall-mart zijn, dus een sandwich of een yoghurt zou zo maar genoeg kunnen zijn.
Morgen door naar de White Mountains en met een omweg langs een bijzonder kerkhof.


  • 13 Mei 2019 - 05:01

    Elly:

    Zo te horen/lezen vermaak jij je prima. En al veel gezien weer. Enjoy!

  • 13 Mei 2019 - 08:42

    Wendy:

    Weer die verdomde tolpoortjes whahaha!
    Na die 2 ijsjes heb je toch zeker wel minimaal een 7-minutes workout van Marion gedaan hè.
    Ik wil ook altijd graag kijken op begraafplaatsen hoe toevallig.
    Hier thuis vinden ze dat maar een rare gewoonte.
    Enkel die van B&J was interessant genoeg om ze mee te krijgen ;)
    Meestal moet ik het dus aan me voorbij laten gaan......

  • 13 Mei 2019 - 15:54

    Helen:

    Wat zie je weer en hoop, oa tolpoortjes.....
    Jammer van je hoofdpijn.....hoop dat ie door je wonderdrankje weer weggegaan is.,
    Fijn dag weer.....
    X helen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 91412

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: