Gorge FLUME - Reisverslag uit Lincoln, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Gorge FLUME - Reisverslag uit Lincoln, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Gorge FLUME

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 Mei 2019 | Verenigde Staten, Lincoln

Dinsdag ochtend, nog steeds vroeg wakker, maar nu toch al 6.30 dus het begint wat beter te worden en als ik naar huis mag begint het in NL weer van voren af aan.

Op de planning het wandelen van de Gorge(ous) FLume, dit is een natuurlijke kloof die zich 800 feet horizontaal uitstrekt aan de voet van Mount Liberty in Franconia Notch New Hampshire in de buurt van Lincoln waar ik dus mijn bivak had opgeslagen.

Het was koud vannacht ik zag het aan de lichtelijk besneeuwde boomtoppen aan de noordzijde. We zitten tenslotte boven de 2000 meter.
Vroeg gestart omdat het vanochtend iig droog zou blijven en het was nog erg rustig, het park gaat om 8.30 al open en ik was er om 9.15

Geloof graag dat het in de zomer met alle toeristen erg druk kan zijn op deze trail.
Het is goed te doen en met dat klimmen zo in de kloof zeker bijzonder en ook niet eens zo lang, dus een easy going. Een korting omdat het nog geen “hoog” seizoen is, dus uiteindelijk 10$ afgerekend. (normale prijs is 16$)

Als eerste loop je vrij snel onder een covered bridge door en via een houten pad naar boven, omdat het nogal nat en slippery was vanwege de laatste weersomstandigheden en er zelfs nog ijs lag, een stukje afgesneden, een houten boarding zonder reling met de waterval aan de die kant was niet zo mijn ding, (zie foto) maar een ranger stuurde me langs een veiligere kant naar de top, een mooie rustige wandeling door een oud bos, wat ijn sporen heeft nagelaten in de ijstijd. Met veel water en watervallen, die uiteindelijk uitkomt in de Merrimack.
Een wandeling van ongeveer 1,5 uur, ik geloof 2 miles, dus best te doen ofschoon ik het beste kan omschrijven als een klimf(v)e(st)nijn, maar zeker de moeite waard. In het restaurant nog een kopje koffie op (niet te drinken overigens #slappebak, note: koffiewordtalbeterhiermaarnietvandaag) en nog even aan de zelfde kant van de route The Basin bezocht, kleine 10 minuten wandelen er naar toe, niks bijzonders maar als je toch in de buurt bent, iig genoeg stappen gezet deze ochtend.

Gisteravond toch een Italiaan(s restaurant) gevonden: bij La Vista in Lincoln en alleen een appetizer besteld en een koffie, de porties hier zijn altijd groot dus voor mij genoeg, 3 overheerlijke huge ravioli met porcini gevuld op in een lekker sausje, erg lekker gegeten en een cappuccino na, weliswaar niet zoals het hoort, dat drink je tenslotte tot 11 uur in Italië en niet later maar ach, deze ook niet te vergelijken met de echte cappuccino die ik hier kreeg, laat ik het er maar op houden dat het een vreemde variant was.

En vanmiddag teruggereden, daar was nl ook een klein winkelcentrum met oa een price chopper, de plaatselijke grocery en in tegenstelling tot (maar) 6 eieren in een box gevonden, dus wat kaas, boter, soep en een baguette gekocht en lkkr hier in mijn huisje een omelet gebakken. Morgen nog een eitje koken, lkkr voor onderweg ofschoon dat maar een kort ritje van 51 minuten wordt, naar Conway, mooie route over de Kancamagus Hwy, voor de volgende overnachting, nog even bekijken wat ik er wil gaan doen, maar er is iig een outlet shopping mall en ook eens in deze staat alles tax free!! Niet zeker of ik er wat vind, maar ik kan altijd gaan kijken, niet waar….

ps Citizen Bank voor geld pinnen (ATM) rekent geen fee

Vanavond wil /ga ik ff naar Woodstock onderweg naar Lincoln doorheen gereden, kijken wat daar te beleven valt.
En dan ben ik zo langzaamaan alweer aan het aftellen, het rondje is bijna rond, wo-dodag nog 2 volle dagen.
Net een hotel geboekt in Ogunquit en één in Conway voor de 2 laatste stops want die stonden nog niet vast, zien er leuk uit, dus ik sluit ws de vakantie in stijl af.
I'll be back

• 15 Mei 2019 - 13:20

Arianne Van Bilsen:

Shoppeeeen!! Ben benieuwd naar ogunquite wij hebben er ook 2 nachten aan het strand.

• 15 Mei 2019 - 14:47

Elly:

Prachtige foto! Geniet nog lekker van je vakantie!