I went to Harvard - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu I went to Harvard - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

I went to Harvard

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 Mei 2019 | Verenigde Staten, Boston

Vanochtend om half 11 mee geweest met de tour georganiseerd vanuit het hostel naar Harvard. Hear hear: I went to Harvard!!

Dit had ik al wel op de planning van de vakantie maar pas op de laatste dag als ik terug vanuit Portland richting Logan Airport zou rijden, dit is zo veel makkelijker, heb ik alle tijd om langs de kust af te zakken, vandaag nog een leuk gesprek gevoerd met een Amerikaanse aan wie ik de weg vroeg naar Beacon Hill, maar daarover zo meteen meer.

Met een flinke groep van plm 20 gasten waaronder Bianca uit Munich en Dave uit Jersey GB/Mumbai, van mijn leeftijd ook, met de subway naar station Harvard. ($ 5,50 retourtje) wie heeft er nog nooit van gehoord, holy ground, de groten der aarde hebben hier gestudeerd, denk aan namen als JFK, Obama, Mark Zuckerberg (FB), Matt Damon, Nathalie Portman, iedereen bekend toch??

Daar liepen we dan met de gids over de campus, een prachtig onderhouden Universiteitsterrein, bijzonder om te zien, mooie foto’s kunnen maken, want, maar dat is in heel Boston momenteel, wat een pracht aan natuur, wat later in het seizoen, maar hier nu volop in bloei, de cherryblossom, maar eigenlijk alles wat maar ontluikend is en bloeit, zo veel moois en wat is Boston dan een groene stad.

Een gids die ongetwijfeld wel wat wist, maar door zijn gestotter niet goed tot zijn recht kwam en ik dus voor meer dan de helft niet wist waar hij het over had, hihi, lang leve mr Google, want die weet uiteindelijk alles…..

Toch een kleine 2 ½ uur mee zoet geweest, voor sommigen werd het te lang en die haakten al eerder af, ik ben uiteindelijk ook eerder uitgestapt op de terugweg bij subway Charles/MGH want ik had foto’s gezien van Beacon Hill, dat zag er erg leuk uit en bleek boven Boston Common te liggen. Bij de subway maar gelijk aan een Amerikaanse op de hoek van de straat gevraagd waar Beacon Hill lag en die vertelde dus: Je bent er al... Je hebt een Beacon street maar het gebied heet dus Beacon Hill. Leuk gesprek met haar gevoerd, heb direct waardevolle info gehad mbt mijn vervolg vakantie in de mountains en tel. nr’s uitgewisseld, echt een leuk mens en super enthousiast.
Beacon Hill dus: gezellig uitziende straten met speciale winkeltjes, geen ketens, maar oa een leuke bakery (Panificio Bistro & Bakery) en een speciale Bra winkel met een leuke tekst op het uitklapbord op het trottoir. Op mijn gemakkie af gezakt naar het hostel, ff opgefrist en afgesproken om met Bianca vanavond een hapje te gaan eten.

En het weer: wat een kadootje opnieuw, zonnig, tussen de 15-20 graden voor vandaag voorspeld met 0% regen, maar al met al gevoelsmatig warmer, zonder jas opnieuw de deur uit, zoveel beter dan vorige week was voorspeld. Echt blij mee, heb prachtige foto’s kunnen maken.

Ondertussen volledig nieuwe bezetting op mijn kamer en gekletst met Abby uit Philly, zij is hier voor 1 nachtje en gaat met vrienden in een soort van estafette 200 miles rennen, eindbestemming Cape Cod, OMG, ik heb aangeboden dat ze met de mee mag rijden, hihi maar opgeven is geen optie. Wat een prestatie, ik doe het lekker met de auto hoor en toeter zoals afgesproken als ik ze zie rennen die 20 groepen. Petje af..

In the late afternoon ben ik richting het westen gewandeld over Boylston street, gewoon kijkend wat ik tegen zou komen, nog wat leuke inkopen kunnen doen, maar ik wil liever in de taks free staten mijn slag slaan als dat lukt, dus nu niet al te veel geshopt, wel een pracht van een winkelcentrum Prudential Center, met een mooie zaak Eataly oa hierin, ik ken die in NYC niet, maar deze zag er zeer mooi verzorgd uit, met een soort van restaurant gedeelte, maar ook supermarkt en veel echte Italiaanse producten om te kopen, echter de prijs weten ze ook, ik zag een mooie aardewerken fles voor olie, maar liefst 54$, pfff.

In Chinatown gegeten in een restaurant waar de mensen buiten in de rij stonden te wachten, wat je dan zeker weet is dat het er erg goed is, Bianca had al gezien dat ze voor het 2e jaar op rij de beste van Boston waren, dus dat werd het, dumplings en sesame chicken, de tofu is niet zo zeer mijn ding, maar ook eens een keer geprobeerd, nog een afzakkertje bij Jaho (van madagavond) en deze dag zo goed als ten eind. Morgen vertrek uit Boston om met een auto naar Cape Cod te rijden, niet zo ver dus alle tijd om mssn nog wel de JFK Libraby te gaan bezoeken.
Blij ook dat ik de auto pas morgen ga halen, zag prijzen van overnight stay for 24 hours voor 24$, tshing tshing, kassa

Nog een weetje, bij het memorial van het Korean monument zag ik dat bij beschadiging van eigendommen er een fine wordt geriskeerd van maar liefst 5000 $, #kortemettengoedbezig
Trusten voor nu
enne
@Wendy, nee niet tijdens de trail wel op sommig plaatsen in de stad
@San: I agree

  • 09 Mei 2019 - 11:45

    Arianne:

    Harvard staat niet op ons lijstje. Mis ik dan echt wat. Trekt ons niet direct. En weer een mooie dag. Op naar het strand van cape cod.

  • 09 Mei 2019 - 17:39

    Wendy:

    Harvard hadden wij helaas geen tijd meer voor. Iets gemist?
    Ben je ook toevallig langs "Cheers" gelopen?
    En cupcake gegeten bij Georgetown cupcake, bekend van de tv?
    Goede reis morgen en denk eraan, belangrijken dingen NIET achterin bij de bagage!!!!

  • 10 Mei 2019 - 10:49

    San:

    Leuk weer Ing volgende de weg vragen aan een knappe Amerikaan. Super die spontane acties.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 91442

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: