Freedom Trail Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Freedom Trail Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Freedom Trail Boston

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

07 Mei 2019 | Verenigde Staten, Boston

My feet are killing me, bijna 18 km gelopen volgens de stappenteller en wat blij dat ik mijn schoenen uit kan gooien (en mijn lenzen) ik ga vanavond nergens meer naar toe dan benedendeks hier nog een drankje doen.

Maar wat ook een kadootje vandaag, gisteren met 9 graden aan de frisse kant en vandaag belooft het een zonovergoten dag van 23 gr te worden, ik heb er meer dan van genoten.

Zoals gezegd al om 8 uur op pad voor een paar fotootjes van de ducks, zo grappig en tevens het rondje maar wat groter gemaakt maar niet te lang, op tijd terug nl voor de freedom trail tour met gids van uit het hostel, dan hoor je wat meer over de geschiedenis. Wandeling gemaakt door Boston Common en Boston Public garden de oudste parken van de stad en volgens Aaron zelfs van de hele VS, in Boston kwamen namelijk de allereerste Pelgrims aan.

Boston werd opgericht in 1630 door kolonisten uit Engeland. Zij hadden voornamelijk het Puriteinse geloof en pasten dit streng toe. Mensen die het daar niet mee eens waren vluchtten weg uit het de stad en stichtten hun eigen dorpen er om heen. De stad Boston heeft een grote invloed gehad op de hedendaagse cultuur van de Verenigde Staten. Zo werd in 1635 de eerste school van Amerika in de stad opgericht, de Boston Latin School en een jaar later volgde de universiteit Harvard.

Sommige dialecten, ook die van onze gids, zijn moeilijk te verstaan en sommige “grapjes” komen daarom ook niet binnen, zo ook gisteren met de Ierse knul, serieus, niks van te maken van al wat hij vertelde (off topic: vanochtend nog helemaal dronken en brak van zijn drankavontuur van gisteravond #onbegrijpelijk #watzondevanjedagjebostonwathebjedaarnuaan)

De eerste helft dus met gids, Jeremiah Poop (ja serieus, hij moest er zelf ook om lachen en dat hadden ze op school vroeger meer dan genoeg gedaan vertelde hij ) stukje vanuit wikipedia:
De Freedom Trail is een geschiedkundige wandeling door het stadscentrum van de Amerikaanse stad Boston. Het pad is vier kilometer lang en passeert langs 16 locaties van nationaal historisch belang, zoals de Boston Common, het Old State House en de Old North Church. De meest bekende figuur die bijna overal weer opduikt is Paul Revere.
Wel handig, de lijn markeert zich zelf, het is nl een rode streep in het midden van het trottoir, je hoeft niet in een boekje te kijken, gewoon de lijn blijven volgen.

We zijn tot aan Faneuil Hall gekomen, een soort van winkelcentrum met veel winkels en restaurants, verdeeld over een paar historische marktgebouwen, the Grand Hall, die overigens gratis te bezoeken is, helaas voor nu in de steigers en een promenade, waaronder ook Quincy market, die tip had ik gekregen in het vliegtuig van Carina en die market deed me denken aan de Charleston City Market , voor wie dat kent, ook leuk met veel verschillende eetmogelijkheden , zo schijnt de Boston cream pie erg lekker maar zeer zoet te zijn, zag er goed (lees lekker) uit, maar toch maar overgeslagen en als een grote eclair met chocolade, de wel bekende lemonade, zelfs de bananapudding van de Magnolia bakery in NYC had een stand. (Die ga ik mssn nog wel halen, die was vorig jaar echt verrukkelijk)

Rond lunchtijd waren we daar aan gekomen en nam onze gids Jeremiah afscheid van ons.
Boston: bekend om zijn seafish/food en his lobster en clam chowda (zoals ze het uitspreken). Ik ben niet zo van de vis en heb ooit kreeftensoep gegeten en helemaal niet enthousiast, maar ja hier, hmmm mssn krijg ik er wel spijt van, bij een standje was mogelijkheid om te proeven en eerlijk; het was nog lekker ook, heb me gewaagd aan een kleine portie, maar was zeker aangenaam verrast.

Wikipedia: Clam chowder is een dikke soep met veel vis en schelpdieren (die zag ik gelukkig niet zitten) en daarnaast diverse groenten. De soep wordt vooral in de Verenigde Staten en Canada gegeten en er zijn talloze varianten. Vaak wordt de soep opgediend in een grote uitgeholde broodbol van zuurdeeg, die vind ik dan weer wel lekker, wie weet komt die deze vakantie nog een keer op het menu.

Ik wilde toch wel de hele trail wandelen, dat zijn van die dingen daar ga ik spijt van krijgen, ik ken mezelf, maar ook eerlijk, ik vond het eerste gedeelte meer bezienswaardiger, maar ben iig gekomen tot het eindpunt, Bunker Hill Monument, een zelfde soort obelisk als in DC, ook hier kan je (for free) naar boven en heb je nadat je de 290 treden hebt beklommen een prachtig uitzicht, ik moet het helaas doen met: dat geloof ik graag, vanwege gezondheidsklachten durf ik zo’n klim echt niet aan. Het leuke van de trail tot het einde wandelen is dat je dan uitkomt bij de haven en de USS Constitution (bezoeken schip en museum ook mogelijk), niet meer gedaan, was voor vandaag wel aan het einde van mijn incasseringsvermogen, maar vandaaruit met de T-line en in dit geval dan met de ferry over het water terug te varen naar downtown Boston en kwam je aan bij het aquarium. (kaartje ferry kost 3,50 $ pp)
De USS Constitution is een historisch uit hout gebouwd fregat met 3 masten van de United States Navy. Het schip werd in 1797 te water gelaten, en werd door de toenmalige president van de Verenigde Staten, George Washington, genoemd naar de Grondwet van de VS (Engels: US Constitution).
Sinds 1997 ligt het schip afgemeerd in de haven van Boston in het stadsdeel Charlestown

Hard rock café, staat als traditie op mijn lijstje en aan tradities moet je niet te veel veranderen, dat moest er dus vandaag of morgen van komen want in de rest vd vakantie doe ik geen grote plaatsen meer aan met een HR café en nu was ik er nog in de buurt ook, daar een heerlijk berrylicious gedronken en daarna nog een bestellinkje gedaan, de planning om met de T/orange line down under te gaan toch ook maar geskipt, het was een klein kwartiertje nog wandelen naar het hostel, dus vandaag alles te voet ondernomen, dat kon er nog wel bij , morgen ga ik voor de (denk ik) ander kant vd stad.
Nu in de relaxmodus dit verslag aan het afsluiten en trusten voor straks

  • 08 Mei 2019 - 02:05

    Arianne:

    Genoeg km in de benen. Maar natuurlijk een echte must do for Boston. Lunch tip opgeslagen. Thx

  • 08 Mei 2019 - 15:23

    Wendy:

    Wij waren tijdens het volgen van de trail vooral onder de indruk van groepen dansende jongeren op straat. Die ook nog gespot?

  • 08 Mei 2019 - 17:36

    SANDY:

    Gaaf Ing en na zoveel stappen mag je best wat lekkers.

  • 08 Mei 2019 - 17:59

    Helen:

    Hi there sweety,
    Heerlijk om je verhalen weer te lezen!
    Hele trip hoor 18 km pffff en stiekum aan deze kant herkenbaar.......knap
    r e s p e c t
    Die showda is ook aan mij niet besteed , die banana " beker" dan weer wel, bringsbackmemorieshereaswell.
    Wil graag van je weten over n paar dagen of het echt de stax is die o s is beloofd toch!?
    Genieg lekker door lieverd, ik kijk alweer uit naar morgen......
    X helen

  • 08 Mei 2019 - 18:14

    Ad:

    Leuk verslag, en alle calorieën heb je er vast weer af gelopen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 91695

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: