Eindigen met toch ook weer een kers op de taart. - Reisverslag uit Front Royal, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Eindigen met toch ook weer een kers op de taart. - Reisverslag uit Front Royal, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Eindigen met toch ook weer een kers op de taart.

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 Juni 2016 | Verenigde Staten, Front Royal

Vertrokken na een slechte nacht in het hostel, ja sliep boven een snurker en das niet goed voor de nachtrust, voordeeltje uiteindelijk de hele nieuwe episodes van House of cards kunnen kijken. :-)
Achteraf niet zo'n goed idee om zo midden in de stad een slaapplaats te kiezen, dichter aan the outside is much easier en cost less time to get out of the city. Making miles 2day. Ongeveer een klein 4,5 tot 5 uur rijden, op ingesteld dus niks mis mee, maar het werd wel steeds warmer. Maar Virginia Beach was calling: hurry up and get some suntan.
Road was long and warm......
Ending up at Norfolk, mijn eerste airbnb adresje in deze vakantie. Staying at Kk's. Ingecheckt en lkkr ff naar het strand, heerlijk ff liggen relaxen, een duik in het water (the Atlantic) om wat af te koelen en op een christelijk tijdstip naar bed, lange dag, slecht slapen etc...
Erg leuk huis bij Kk's, erg leuke manier van logeren ook (vind ik) dit is nu ondertussen mijn 3e adresje en alleen maar leuke adresjes gehad.
Virginia Beach gekozen om een paar dagen te suntannen,toen ik dit uitkoos als bestemming zag het niet zo best uit, ben toch wel vd planningen dus: so be it.... but everything worked out well. Heel de vakantie trouwens nog geboft, het was echt prachtig strandweer, dus volop genoten,Neptunus nog gezien op de boulevard, gezwommen en wat liggen lezen, een echte relaxday.
Na afscheid genomen te hebben van Kk (die had een bruiloft in Porto Rico en vertrok al om 4 am) en een belletje met het thuisfront in de ochtend van de zaterdag op mijn gemakkie maar ook een beetje te laat richting Charlottesville en richting Monticello. Het landgoed van Jefferson, naar een eigen ontwerp. Had niet gedacht dat het zo druk zou zijn op de weg, daar waar een tijd van 2,5 uur staat voor de afstand heb ik er ruim 4,5 uur over gedaan, dus best wel balen en dat met die hitte. Zo ook een beetje scary,moet echt niet aan denken aan een klapband on the Hgw.

Monticello betekent "kleine berg" ligt op een heuvel en alles moest met paard, wagen en menskracht naar boven gesjouwd worden. Jefferson was fan van boeken en literatuur (zie ook de Jefferson building in DC) erg mooi allemaal maar door de lange reistijd (veel file) en de te hete temperatuur 96 gr F (36 C) wat vermoeiender was dan ik dacht en door een kleine paniekaanval, niks bijzonders,maar dacht nl even dat ik mijn cellphone was kwijt geraakt, beetje last van alzheimer light deze dag en dus alle medewerkers in stelling gebracht om mee te zoeken, ingelogd op mijn account "find my phone" en uiteindelijk terug gevonden in jawel the car (oops sorry guys) toch stukken minder kunnen zien dan de bedoeling was. Daarom ook de slavery tour gemist, maar ook dolblij met mijn telefoon.
Maar uiteindelijk bij Michelle, mijn 2e airbnb adresje gearriveerd en na kennismaking even downtown voor een hapje bij een leuk Italiaans restaurantje wat gegeten.
Planning in de ochtend was de Skyline drive te rijden door Shenandoah National Park, bekend om zijn zwarte beren. Wow zou ik die een of 2 of meer te zien krijgen? Bijzonder hoor, maar hoe ik ook speurde geen beren te bekennen, wel berenklauwen, maar ja das heel wat anders :-) toch maar ook een foto van gemaakt, wel in het echt nog een hert gezien dat langs de kant vd weg stond te kijken, maar ja te laat en te snel voorbij voor een foto (nadeel alleen rijden) dus maar een bord van een overstekend hert gemaakt, hihi
Wel ook wat kleiner spul zien lopen maar ook doodgereden spul, das dan wel weer jammer, wederom een pracht dag, een stukje van de AT gewandeld (voor de kenners the Appalachian Trail) al is het maar om te zeggen dat ik daar echt heb gelopen,
The Appalachian Trail, een 3500 km lang wandelpad naar idee van Benton McKay dat loopt in het oosten van de VS, van de staat Maine tot in de state Georgia. Ben wel wat wandelen gewend (de 80 en de 4 daagse) maar nee this goes behond my thougts.... Maar mssn ook wel door het mooie weer, een pracht dag, opnieuw volop van de zon genoten, wetend ook dat het in NL een heel stuk slechter is met al die regen die er de afgelopen tijd is gevallen. Me --> lucky

Ended up in the north of the park: Front Royal, beetje simpel motelletje, wat ben ik dan verwend in de airbnb's en een hapje gaan eten bij Cracker Barrel, vaak over gehoord, nog nooit geweest, dus ook af te strepen op mijn lijstje, goed gegeten,maar nou ook niet denderend hoor, smaken verschillen toch wel degelijk.

En dan is het de 13e juni, de laatste dag alweer en vanaaf vlieg ik terug naar huis vanaf Dulles airport in DC, ook maar weer op tijd de goede richting op en jongens wat ben ik blij met mijn Sarah in the car, my American tom tom, she shows me everywhere the right way, what would I've been without her??
Maar natuurlijk niet alleen maar naar het vliegveld, weken terug ook een request ingediend voor een bezoek aan het Pentagon, hoe gaaf zou dat ook nog zijn, en jawel op 1 juni was de status changed in "approval" , zo Yes: I had a go..
1 pm, uurtje eerder aanwezig, maar dat was wat overdreven so time enough for a visit (my last) 9/11 memorial , daar waar het vliegtuig zich in het Pentagon boorde. Mooi, rustgevend, met nadruk op simpel, voor de 184 slachtoffers, (zonder flauw te doen, laat dat maar aan de Amerikanen over).
Vlaggen halfstok op alle overheidsgebouwen vanwege de aanslag in Orlando in het afgelopen weekend, hoe triest was dat weer, onbegrijpelijk zoveel leed door extremisme. Bah en eng tegelijk.
Maar om 12.15 uur door 3x de security checks, yeah yeah, kan niet op, een tour door het Pentagon dan uiteindelijk met cellphones not on flight status but really turned off, just in case, and in line through the building. Amazing, 26000 mensen werken er, een winkelcentrum, 4 starbucksen een parkje in the middle en div restaurantjes voor de inwendige mens, veel aandacht voor alles wat met defensie te maken heeft. Het zou het meest efficiënte gebouw zijn ooit ontworpen, want hoewel het gangenstelsel ruim 28 kilometer meet en de totale oppervlakte ruim 11 hectare is, is het mogelijk lopend binnen zeven minuten elke plaats binnen het gebouw te bereiken. Wow,
Bijzonder om hier op de spreekstoel te hebben gestaan!
(dat kersje op de taart weet je nog)

Daarna de laatste miles op de teller, ongeveer 1100 miles nog gemaakt in mijn klein rondje NO-MW, op tijd op de airport wachtend op de vlucht naar Reykjavik, flight on time, maar toch met een uur later vertrokken, ook dat houdt weer in dat je in Reykjavik de vlucht niet haalt, maar met mij meerderen dus dan wordt er een nieuw toestel gecharterd en met een vertraging van 1,5 uur uiteindelijk in Tilburg Uni op het station.
Finitio....

Nou mensen this was a long one of my last few days, because of the lack of a laptop and fine wifi.
So now at home, trying to ficks the last few days in a short update. Aan mijn eigen computer.
Ik heb het heerlijk gevonden, a marvellous time, great weather, seen so many things, talked to a lot of people, having nice conversations, loved travelling on my own, (not completely like planned) but I made it.
Het lijkt alweer zo lang geleden dat ik in DC startte, maar teruglezend komt alles weer terug.
Lieve mensen, ik hoop dat jullie het meelezen net zo leuk hebben gevonden als ik het schrijven. Je onthoudt zoveel meer als je wat aan schrift toevertrouwt en de memories komen makkelijker naar boven. Zo werkt het iig bij mij. Volgende stap is opnieuw een fotoboek. Eveneens leuk om te doen.
Tot een volgende reis?! xx

  • 15 Juni 2016 - 02:04

    Maria:

    volgens mij heb je weer een mooie vakantie gehad ingrid. Gelukkig weer heelhuids thuis. Ik spreek je wel weer over een paar weekjes. X

  • 15 Juni 2016 - 09:30

    Claudia:

    Hoi Ingrid,

    Ik heb al je verslagen gelezen, zoals de vorige keer. Heel erg leuk om je te volgen en......... Wat heb jij weer veel gedaan zeg! Stoer hoor zo in je eentje.

    Groet,
    Claudia

  • 16 Juni 2016 - 14:51

    Elly:

    Welkom thuis en wat een fantastische verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 712
Totaal aantal bezoekers 91343

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: