Crystal River / kajakken - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Crystal River / kajakken - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Crystal River / kajakken

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 Februari 2020 | Verenigde Staten, Crystal River

Kajakken stond op de planning voor vandaag, gisteren nog gekeken maar t adres dat de neef van Wendy ons door had gestuurd bleek vol te zitten, huhh, toch nog niet echt hoogseizoen, maar ja een zaterdag brengt mssn ook wel veel mensen op de been. John heeft wat telefoontjes voor ons gepleegd en we kwamen uit bij Crystal river, ook al wel veel over gelezen, dus toch ook een prima keuze?! Iets langer rijden maar ook dat is gewoon hier in de states, andere afstanden dan bij ons.

Spulletjes gepakt, klein rugzakje, extra handdoek, badkleding, slippers en of we go.

Met Wendy als navigator is het heerlijk rijden, Thnkx Sweetie, (overblijfseltje nog van Valentine’s day) af en toe een uitglijder in de zin van: die richting moeten we toch op, maar dan ook weer net te laat zien dat ik gewoon de weg had moeten volgen, klein foutje, meestal kost het een paar minuutjes extra, maar dan weer snel de Turnpike op, (tolweg hier in FL)

Ook voor t eerst overigens de sunpass geprobeerd, wat een handigheid, John heeft onze numberplate kunnen koppelen aan zijn sunpass, waardoor wij overal gewoon door kunnen rijden, hoe luxe is dat, verrekening volgt later.

Ik kan me mijn gestuntel met de toll van een vorige keer Florida nog wel voor de geest halen.

9 uur startklaar.  Am 10.30 arrival. Daar kregen we na betaling een instructie filmpje te zien over de manatees en de do & don'ts mbt deze beesten. Staan flinke straffen op bij violation etc.

Een tandem kajak voor ons tweetjes. We werden door een gast op een wel aparte manier het water ingeduwd, in eerste instantie beetje wiebelen, maar toch snel de vaardigheid van het kanoën weer onder de knie.

Heerlijk dobberen, heerlijk rustig het eerste stuk, maar verderop in de springs drukker en drukker met kajaks, paddleboards en boten waarvandaan gezwommen en gesnorkelt kon worden.

Omdat je met een kajak laag op t water ligt zie je niet snel een manatee. Maar uiteindelijk wel een paar gespot. Zwemmen erg rustig onder de kajak door. Nog even een happy moment voor mij, een kerel die ook aan t zwemmen/ snorkelen was, die vroeg mij bij t passeren of wij twins waren, really!!! He made my day!! Jammer dat ik geen papiertje bij me had om zijn nummer te noteren, hihi

Flink aantal zen momentjes hier dobberen in t zonnetje. Achteraf gezien is het hier ook beter weer geweest dan in Clermont.. voor de lunch hadden we een leuke tip gekregen van een gast nog bij de kajaks, kende overigens een paar woordjes Nederlands want hij had een blauwe maandag in Scheveningen gewoond. Grappig

2x rechts en dan zouden we er al zijn, klonk goed maar de wachttijd van een uur dat was een no go.

Tripadvisor bood uitkomst, 200 meter verderop zat Granny’s Country Cooking.

Een echt Amerikaans restaurantje met veel locals

We hadden ook nog echt bij the three sisters ( natuurlijke spring) kunnen gaan kijken, maar dat kostte ook weer 20 pp , dat werd zelfs afgeraden dus geen actie meer ondernomen.

The restaurant:

Hier een 3 egg omelet with cheese and bacon gekozen, Wendy ging voor de philly variant en als extra leggen ze er nog een pancake bij. Eigenlijk weer te veel maar eigenlijk ook weer veel te lekker, dus alles op.

Hierna terug richting de villa maar eerst nog even langs de gun show, bijzonder toch!

Jammer dat t entree kostte dus helaas niet. Toch maar weer in de auto gestapt en op tijd thuis deze keer want voor vanavond stond old town Kissimmee op de planning.

Iedere zaterdag avond is daar een optocht van classic cars die door old town rijden, eerst staan ze opgesteld zodat je ze van dichtbij kunt bekijken en wat een beauty’s staan er tussen.

Het is er een gezellige boel, veel vertier met live music, restaurantjes en een soort van fancy fair.

Niet eerder geweest , wel van Helen paar jaar geleden de tip gekregen en nu daadwerkelijk gezien en zeker leuk om hier een kijkje te nemen en rond te struinen. Heb je nog souvenirs nodig,: te kust en te keur .

Het tijdsverschil speelt ons nog wel wat parten, vroeg wakker en helaas dus ook op tijd bekaf.

• 17 Februari 2020 - 01:39

Wendy:

Jij bent ook een goede driver! Goed team. 1 ding moet je nog aan denken....graag meteen die airco van de auto aan op standje 10!

• 17 Februari 2020 - 17:20

Mieke:

wat een heerlijke vakantie!!! En fijn om mee te kunnen genieten.
    Altijd leuk die auto show in Old Town hè.

Have fun!!!!

• 18 Februari 2020 - 21:56

Helen:

Hi guys,
    Hier helen, die van die oldtown kissimmeetip, lekker sleezy he daar? En toch inderdaad op zijn manier wel leuk om even te vertoeven toch?
    Hoezo n complimemt, je ziet er toch goed uit met je oil of olazgezichtje, misschien kun je hen eens bellen voor n contractje hihi, weer n extraatje voor een leuk tripje.....

Ik ga nu snel naar t volgende verslag, Celebration , echt one of my favourites as you know, die Walt D was zo gek nog niet toen hij dit voor ogen had als voorbeelddorpje toch?

Geniet ze nog en je hoort weer van me,

Laterssssss

Gr Helen