Een dag met diversiteit - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Een dag met diversiteit - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Een dag met diversiteit

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

13 Februari 2020 | Verenigde Staten, Sarasota

Wat zijn de plannen voor vandaag, wederom heerlijk geslapen, de Amerikaanse air doet mij goed ! Hihi

Het wordt een dag van diversiteiten.

Na een ontbijtje in de villa met een door Wendy gemaakte heerlijke smoothie reden we rond 9 uur naar het Myakka State park, deels over de interstate en deels binnendoor, wat overigens tegenviel omdat we niet door van die leuke plaatsjes reden zoals gedacht.

Myakka SP, met betaling van 6 $$ mochten we verder en kregen een plattegrond bij t visitor center. Gelezen over de Canopywalk, welke de moeite waard moet zijn als je het park bezoekt, zo gedaan. Een klim tour tot boven de boomtoppen, Wendy met haar hoogtevrees en op t moment ook last van het evenwicht orgaan heeft haar angst en genoemde klachten voor dit stukje klimmen overwonnen. Kanjer Wendy... 23,5 meter hoog maar liefst en tussen de boomtoppen en over de hangbrug op 12,5 meter hoog toch maar weg kunnen kijken over dit prachtige park.

Weliswaar maar 1 alligator gespot.

Door naar Siësta Key aan de gulf. Het zou vanmiddag aardig strandweer worden met een zonnetje en wat wolken en op papier 31 °, dat is t uiteindelijk niet geworden, maar geen wolken en iets minder warm was ook goed uit te houden. Stoeltjes mee, de koelbox met daarin een broodje vers belegd van de e voor op t strand. Goed vooruitzicht.

Onderweg langs het National Cemetery van Sarasota gereden , al kletsend tot de conclusie gekomen dat we dat beiden erg interessant vinden, rijden we het terrein op, vergelijk het met Margraten maar dan heel veel groter dan heb je een idee, staat en rijdt er erg veel politie, State Troopers rond, uiteraard vragen we netjes of we het terrein op mogen maar k wat de occasion is van zoveel politie op t het terrein.

Blijkt er een funeral in de loop vd middag op de planning te staan van een police office who was was killed in the line of duty.

Dat moet een erg indrukwekkende bijeenkomst worden, div auto’s van nieuwszenders staan ook te wachten, verderop staan er al mensen langs de kant van de weg en verderop is dmv 2 uitgeschoven ladderwagens vd firebrigade een enorme Amerikaanse vlag opgehangen. Erg indrukwekkend om te zien.

Voor ons duurde het echt te lang dus wij gingen verder richting Siesta Key, het strand met bijzonder zand afkomstig uit de Appalachian, heel fijn kristalzuiver wit zand.

Heerlijk een paar uur vertoefd op de beach, het was best crowdy, veel mensen vrij dus op de dodag.

Het was toch nog 2 uurtjes rijden naar huis over de I-75 en we besloten pas bijna thuis een restaurantje op te zoeken, ook omdat we nog niet zoveel honger hadden, maar dat hebben we bijgesteld, we reden al redelijk snel een trafficjam binnen dus dat was bij de eerste afslag met een bord waar de restaurant ketens op stonden eraf. Chili’s zou t worden vanavond.

Optie om uit te kiezen voor ons de 3 voor 10$ deal: drankje, soepje of chili en een pasta of iets van quesadillas

Erg lekker gegeten ook weer, voor mij een nieuwe restaurant keten , dus dat wist er weer 1 voor op de lijst!

To go box mee naar huis , reden: veul voor weinig.

Waar we wel wat over hebben gezegd was de tablet op tafel. Wij dachten dat dat om te orderen was, maar daar bleken spelletjes in te zitten, best grappig wat kwisvragen beantwoorden, echter werd hier godsamme 2 $$ voor in rekening gebracht op de rekening .

Toeristen mag je best vertellen van deze regeling, poot uitgetrokken voor 2 $$ moet niet gekker worden, hihihi.

Voorspoedig verder naar huis gereden en om iets voor 9.46 pm rijjden we de oprit op, kletsen nog ff bij met Cili & John, drankje, douchen en naar bed en nog ff Netflixen, lk kan het niet laten, nog geen slaap., toch trusten alvast.

• 14 Februari 2020 - 13:10

Wendy:

Wederom een fantastisch dag met je gehad!
    En de dag goed begonnen met een vriendelijk gordeldier dat even voorbij kwam lopen in de tuin!

• 18 Februari 2020 - 22:20

Helen:

Wow....hier ook kipoenvel hoor!
    En, 2 hele dollars extra moeten afleveren, ik zou niet meerrp naar de us of a gaan hoir...
    Nee, ik begrijp het wel,hadden wij de laatste keer ook, maar zagen net op tijd dat je, behalve voor orderen, alles wat je met dat ding deed, moest betalen.wij doen t de volgende keer ook gewoin ouderwts!

Op naar n volgend avontuur Ingske