Dag van vertrek en dag van aankomst - Reisverslag uit Clermont, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Dag van vertrek en dag van aankomst - Reisverslag uit Clermont, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek en dag van aankomst

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 Februari 2020 | Verenigde Staten, Clermont

Dag 1

Gisteren de wekker gezet voor 2.45, om op mijn gemakkie alles te kunnen doen , ofschoon, zoveel was t natuurlijk niet, alles stond klaar, alleen de toilettas moest nog in de koffer maar dat kan pas na het laatste bezoek aan de badkamer.

Al om 2 uur klaar wakker, Lucky me, de Oscar uitreiking was net begonnen, dus toch wat te volgen op de tv, theetje gezet, voor Abby gezorgd en uitgelaten.

Alles thuis voorspoedig en op tijd richting Reeshof , adres Wendy.

De auto vol getankt en rijden maar, 1e bestemming Badhoevedorp. Daar heeft Wendy een adresje waar we de auto kunnen parkeren , 10 min met de bus, hoe handig en goedkoop is dat.

Zo vertrokken we in Tilburg met droog weer, hoe dichter bij A'dam, hoe meer water er uit de lucht kwam vallen, bakken vol, auto iig schoon gespoeld, ruitenwissers dubbele snelheid, ook dat nog , bij de check op de UA app zagen we gelukkig nog steeds geen wijziging of cancellation. Alles nog gewoon volgens planning. Orkaan Ciara zou zo maar een spelbreker kunnen zijn. Maar alles nog steeds on time.

Auto geparkeerd en toch vanwege een erg dringende sanitaire actie van beiden niet de bus genomen maar de Uber besteld, ik vind me dat toch een super systeem, nooit eerder in NL gebruikt maar wel al in t buitenland. Super hoor, moet je eens proberen.

En op Schiphol ging t als een razende, zo snel alles, niet eerder meegemaakt, we konden vrijwel meteen de boardingpassen in ontvangst nemen, security fluitje van een cent en in no time zaten we bij Juice & Joe aan een heerlijke groene smoothie.

Boarden om 8.25, de lucht in om 9.15, aankomst Newark in NYC.

Een rode stip op het paspoort vertelt dat we de laatste 2 weken niet in China zijn geweest, alles te maken met het Corona virus. Wij mogen mee.

Nog bij de incheck nog van stoel rij kunnen wisselen van 36 naar 29, toch 7 rijen naar voren, dat met het oog op de connecting flight, hoe eerder buiten het toestel hoe beter. Laat ons nu toch op die rij maar met zíjn 2tjes terecht komen, stoel over in t midden dus ruimte voor de tassen etc. Geen problemen tijdens de vlucht alleen met de landing een enigszins afwijkende zucht naar rechts.

Ook in Newark ging t buitengewoon soepel. Ook omdat we als bijna eersten bij de security stonden, konden we op tijd door naar gate C83, volgens de instap kaart. Zo’n klein half uurtje over, hoe luxe is dat, sommige reizen nog in t achterhoofd dat t ik heel anders kan. Maar het blijft erg rustig bij de gate, best wel vreemd maar niet verder over nagedacht, totdat Wendy de UA app bekijkt en een vlucht wijziging leest van 3 min, maar ook vertrek vanaf C92!!. Nee hè, toch rennen dus, gelukkig in dezelfde hal . Zou echt wat voor ons zijn geweest, haha, maar het geluk was aan onze zijde en opnieuw een stoel tussen ons in vrij.

Op Orlando met de airtrain naar de bagage band, ook daar alles vlug en vlot en omdat we voor de eerste x een skip de counter hadden konden we zo door maar de Alamo balie in de garage. Daar ook al super, nooit meer anders, pracht auto: zwarte mustang convertible. Dat rijdt wel....

Wendy moest me gelijk geven, het is niet makkelijk om weg te komen bij het vliegveld, ook een rondje extra omdat je niet weet welke afslag je moet nemen, 1e x weer terug naar de vertrek en aankomsthal, maar met 2 zie je toch meer dan alleen en uiteindelijk op weg naar Clermont, Heron Hill street.

En wow wat een leuk huis. 4 slaapkamers en dito badkamers, dus ieder voor zich, hoe luxe wil je t hebben. Mooi verwarmd zwembad, uitzicht op het vuurwerk van Disney en volle maan.

Hier gaan wij t wel 10 dagen volhouden, mssn wil ik wel niet meer naar huis.

Wat gegeten met zijn vieren uncle John & auntie Cili, wat gekletst, uitleg over de sloten vh huis en het gebruik van de div apparaten voor morgenvroeg aan t ontbijt. Morgen wordt het 29 °, we hebben een druk programma, volgens Wendy 30 dagen gevuld, dus dat wordt nog kiezen, Wal-Mart staat iig op de planning voor water en ff rondneuzen, vinden we alle 2 erg leuk.

Hier is nu de dag echt op zijn eindje, doodmoe naar bed, zeker na de paar glaasjes rosé vanavond.

Trusten…..

• 11 Februari 2020 - 18:26

Elly:

Mooi karretje!

• 12 Februari 2020 - 23:36

Helen :

Hi girl,
    Nou dat ging idd soepeltjes en wat 'n schone waoge. Wel 'n corvette volgens mijn husband maar oke
    Gaaf badje ook daar in Clermont, buren dus van Orlando cat cafe,n favo plekje van ons.
    Have fun and kiep in tuts

• 13 Februari 2020 - 10:56

Wendy:

Mag ik 2 kleine correcties geven?
    Bij de landing lag je bijna horizontaal in je stoel!!!!

• 13 Februari 2020 - 10:57

Wendy: