Attack of the seagull - Reisverslag uit Ogunquit, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Attack of the seagull - Reisverslag uit Ogunquit, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Attack of the seagull

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

16 Mei 2019 | Verenigde Staten, Ogunquit

Vanochtend vertrokken na een nacht en een goed ontbijt in North Conway the Green Granite om in de middag te eindigen in the Tides, motel in Ogunquit.

Omdat ik de hele dag “de tijd heb” de routeplanner op no highways and no toll gezet, wat er voor zorgde dat ik een mooie route had tussen Conway (de 113) en mijn eerste stop in South Portland shoppingmall (laatste kans voor een Pandora shop voor een vriendin) en wow wat een Mall was dat.

The Maine Mall, dit is er een zo als ik ze ken maar ook het liefste zie, als ik dat had geweten had ik gisteren Conway geskipt en had ik hier mijn bivak opgeslagen in de buurt van Portland, dan had ik in de avond nog lkkr kunnen struinen. Tis maar een tip (overigens geen outlet hier)
Vanaf hier was het een klein stukje naar Cape Elisabeth, toch voor de lighthouse, heb ondertussen meerdere opties gevonden en gebruikt van google maps op mijn cellphone en eerlijk, zo verschrikkelijk handig, je hebt echt geen routeplanner of zo meer nodig, alleen van te voren even de kaart downloaden, voor de deur afgezet bij oa the Lighthouse.

In een restaurantje waar ik een koffie wilde nemen, ben ik daar ongewild getuige van de aanval van een zeemeeuw, wow dat beest: daar kun je echt best bang voor zijn, die ging met een duikvlucht op een echtpaar af, waarvan de lady een dienblad in haar handen had met broodjes en koffie, ze zag hem aankomen maar kon hem niet ontlopen, tikte haar dienblad uit haar handen en alles vloog op de grond, van een afstand gewoon komisch om te zien, maar echt: liever zij dan ik, (later zag ik dat het niet de bedoeling is op het buiten terras iets te eten en je ze niet mag voeren, ik heb gezien waarom, hihi)

Even relax momentje incl koffie van de Atlantische oceaan, door naar Kennebunkport, een klein haventje maar een erg toeristisch stadje, leuk om doorheen te rijden of wat winkeltjes te kijken, maar niet meer dan dat dus op naar mijn laatste slaapplaats, morgen slaap ik in het vliegtuig.
Ogunquit een mooi stadje, mooie hotels, doet allemaal erg chique aan, ik vond het meer hebben dan Kennebunkport, maar mssn: smaken verschillen nu eenmaal.

Laatste avondmaal bestaande uit een soup & salad (nooit eerder op curry with Brussels sprouts & cornerstone cobbler)

Vanuit mijn “huisje” heb ik uitzicht op de oceaan, dus een erg leuke omgeving/stek en ik had gehoopt op een mooie zonsondergang vanuit mijn stoel op het terras maar het is te bewolkt geworden, overigens vandaag een fantastisch mooie zonnige dag gehad, dus al met al mag ik deze vakantie niet eens klagen, 1 reisdag met bijna alleen maar regen, de rest van de dagen over het algemeen de hele dag droog en in Boston prachtig weer gehad en ook die dag in Newport. Dus zeer mooie foto’s kunnen maken.

En wat is het een lieflijk gebied hier, I like the style of the houses here, very typical, de leuke mooie witte kerkjes, wel 20 in een dozijn en aan alle plaatsnamen krijg je ook wel het gevoel dat je in een Engels deel rondrijdt. (zie google maps) daarom zal het ook wel niet voor niks New England heten., overigen ook plaatsen als Berlin, Hanover, Austerlitz en Lebanon gezien om er een paar te noemen.




  • 17 Mei 2019 - 01:13

    Arianne Van Bilsen:

    Ogunquite, goed te horen dat het er leuk is. Shoppen blijft een leuke tijdsverdrijf. Bedankt voor het meelezen en de tips. Volgende week vrijdag zijn wij aan de beurt. Het weer bij ons kan ook alle kanten op. Het lijkt iig goed te starten. Goede terugreis alvast.

  • 17 Mei 2019 - 09:11

    Elly:

    Goede reis naar huis! Heb weer genoten van je verhalen.

  • 17 Mei 2019 - 12:18

    Helen:

    Jeetje ja als je net als ik je blog opspaard , ben je alweer zo n beetje aan t vertrekken .....
    Hoewel t weer je niet altijd meegezeten heeft, hoewel dat wat je schrijft qua weer ook wel weer mooie dingen heeft....
    Je junt iig weer heel wat afvinken....voor nu,(na)geniet ze.

    Kuskus Helen

  • 17 Mei 2019 - 17:48

    Wendy:

    Oooooh ik kijk weer uit naar de foto's!
    Gauw afspreken.

  • 18 Mei 2019 - 04:53

    Gerrie:

    Een mooie reis. heb genoten om een beetje mee te reizen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 91465

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: