No Mount Washington - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu No Mount Washington - Reisverslag uit North Conway, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

No Mount Washington

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 Mei 2019 | Verenigde Staten, North Conway

Na 2 nachten in Lincoln te hebben verbleven doorgereisd naar North Conway via de Kancamagus road, een bijzonder mooi stuk natuur om door te rijden, een route met diverse overlooks en trails om te lopen, dat is dus een groot nadeel van alleen reizen, ik heb het al eerder gezegd, dat is voor je veiligheid bijna niet mogelijk, gisteren de Gorge, is dan een uitzondering, daar betaal je een kaartje voor en ze weten dat je onderweg bent. Nu zijn zeker niet alle trails moeilijk, daar heb ik een app voor, maar ook op die kun je je voet of enkel verzwikken en ben je moederziel alleen, niet bang aangelegd maar dat geeft me toch een onbestemd gevoel, in dit gebied zitten ook volop dieren, als moose (elanden) bobcat, lynx, racoons, veel vogels maar zelfs ook the black bear. Tuurlijk kijk ik rond maar zeker niks gezien, maar je zou hem in je uppie tegen komen op het pad…

Ritje van een klein uurtje met wat fotomomentjes, want ik ben door de sneeuw gereden, hoog genoeg ligt dat er nog of weer want en het zag er uit en voelde als verse.

Kom ik in Conway een alleraardigst klein restaurantje tegen voor een ontbijtje, “Sweet Maple Café” zitten daar 3 dames die ook uit NL komen, althans 2 ervan, moeder en dochter, de andere dochter woont sinds een paar maanden in Boston en ze waren hier ook aan het rondreizen. Hoe toevallig is dat, zit verders niemand alleen 4 NL-ers.

Omdat het nog vroeg was besloten (eigenlijk gisteren al) geprobeerd de route naar de top van de Mt Washington te rijden, een klim toch van een 1,5 uur, maar ik heb het helaas niet gehaald, ook hier had het weer de beslissing. The road was closed. Too much snow till the end of may for sure. Tja, als je dan bedenkt dat op het moment ook de Tioga pas in Zuid-West USA nog is afgesloten vanwege de sneeuw dan is het niet zo verwonderlijk, jammer weer wel, de kans dat ik hier nog eens terugkom is nl erg klein.

Wat dan: Mijn kamer in the Green Granite Inn was nog niet klaar, maar er is iig een flinke outlet bijna om de hoek, ik vond hem tegen vallen, dus niks gescoord op 2 t-shirts voor een vriendin na dan. Na de check-in lkkr ff gezwommen in het binnenbad en ook weer in een warme hottub (incl netflix hihi),

Btw: het weer is weer beter (lees warmer) aan het worden, de zon komt weer tevoorschijn en is gelijk aangenaam.
Voor het diner heb ik voor vanavond the Flatbread Company gekozen, een “keten” waarvan ook een restaurant in Portland (aan de haven) zou zijn, maar hier zit er dus ook 1, aangezien ik niet in Portland kom, deze eens uitgeprobeerd, 1x small was groot genoeg voor mij, smaakte best maar lyrisch hierover, nou nee, daarom voor een laatst afzakkertje naar de Muddy Moose gereden.

Voor morgen de bijna laatste etappe, richting kust, weet nog niet precies hoe ik ga rijden, als ik maar in Ogunquit uit kom en het plaatsje Kennebunkport heb gezien, die moeten beiden de moeite waard zijn, Ogunquit voor the marginal way/walk (langs de kustlijn van the Atlantic) klinkt een beetje als the cliff walk van eerder deze week…

  • 16 Mei 2019 - 15:59

    Maria:

    Nog even genieten van je laatste deel van je trip. Hoe snel kan het allemaal gaan ?

  • 16 Mei 2019 - 16:14

    Arianne:

    Jammer dat het weer zo af en toe toch roet in het eten gooit. Maar volgens mij blijft er toch nog genoeg moois om te zien.

  • 16 Mei 2019 - 18:24

    Wendy:

    En voor je het weet lopen we weer samen door de oude Warande.....
    Geniet nog maar ff.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 91418

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: