Vertrek - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 Mei 2019 | Verenigde Staten, Boston

Yeahh, het is weer zo ver want mijn countdown app geeft aan: 1 day and 15 hours , natuurlijk al een paar maanden aan het aftellen, Boston stond al een hele tijd op mijn lijst, New England en omgeving is een heel nieuw gebied voor mij enne .....

tevens ga ik proberen met het maken van een kleine roadtrip om wat staten af te vinken, te weten: Massachusetts, Rhode Island, New Hampshire, Connecticut, Maine, New York and Vermont (7 maar liefst, dat zou toch mooi zijn en brengt het totaal voor mij op 27 staten.

Vorig jaar ergens in oktober een super interessant ticket kunnen scoren met dank aan de “dutchflyguys”, een aanbieding die ik toch niet kon maar zeker ook niet wilde weerstaan, € 196 een retourtje!, niet moeilijk toch?! even wat gepuzzeld met de data maar maandag de 6e mei vertrek ik weer met een kleine omweg naar de Verenigde Staten, jawel, #again, #jippieajhee, #zinin.

Voor het gemak en een relaxtere start een vd Valk geboekt nabij Brussels airport, ik vlieg nl al ergens erg vroeg in de ochtend, 7 uur en nog wat geloof ik, via een overstap in Madrid, (hoe grappig, kan ik mijn Spaanse lessen gelijk in praktijk brengen) naar Boston.

Ik heb absoluut geen hekel aan tussenstops, baal alleen als ik het vliegtuig om door te vliegen mis, hopelijk gaat nu alles goed en heb ik genoeg tijd hiervoor en start ik volgens planning mijn nieuwe avontuur rond de klok van 3 uur pm Amerikaanse tijd.

Ondertussen zo goed als de route rond, maar nog niet alles vastgelegd, dat was me goed bevallen vorig jaar, maar gaat me iets meer $$ kosten deze vakantie ben ik bang, want ik ben er ook achter dat de prijzen van hotels/overnachtingen hier schrikbarend duur kunnen zijn. Zou het met de dure namen te maken, the VanderBilt’s, the Hamptons, the Kennedy’s, Busch residence etc… Je kan kamers huren van € 2756, --, p/n, dan heb je natuurlijk wat dus doe maar 2 nachtjes, hihi!!
Ondertussen blijf ik naar leuke overnachtingsaanbiedingen speuren, genoeg mogelijkheden, hotwire, choice hotels, expedia en booking.com zijn er een paar die ik regelmatig gebruik.
In Boston start ik in een hostel, van de HI Hostelling Group USA , super keten vind ik dat en op Baltimore na (die viel wel tegen) altijd super gevonden, het voordeel hiervan is dat het 4* heeft, op een goede locatie is en er van alles georganiseerd wordt. Je maakt kennis met andere alleenreizenden wat leuke contacten of gesprekken op kan leveren, kortom gezelligheid volop.
Nadelen zijn er ook…. toch?! Want ieder voordeel heb zijn nadeel volgens jawel, wie kent hem niet….. Je slaapt vaak met meerderen op een kamer, maar aan sommige dingen ga je echt wennen, het snurken natuurlijk niet, maar ik mag me gelukkig prijzen, tot op heden nog niet echt last van gehad. Ik heb ook altijd een netflix serie bij de hand dus dat komt geheid goed, met oordoppen en een slaapmasker en slaapmuts (ff visualiseren mensen hihi) kom ik de nacht wel door. Ik verheug me er iig op, weer zoveel leuks op de planning dat ik nu al weet tijd tekort te komen.

Ondertussen veel reisblogs gelezen en tips verzameld, het wordt weer een heerlijke reis.

1 minpuntje: de weersvooruitzichten mogen beter, het houdt nog niet echt over, ik denk dat ik vorig jaar in NYC teveel heb opgesoupeerd, 42 gr C was iets te veel van het goede, maaaaar laat me er niet door tegenhouden, dan maar een extra rondje shoppingmallen, en een extra drankje/hapje ergens warm en droog.
Voor wie het leuk vind om me wederom te volgen ….. I like your messages even more, and I’ll be back on the other side of the ocean.


  • 04 Mei 2019 - 08:53

    Mira:

    Fijn he, dat het wachten bijna over is. Heel veel plezier en ik zal naar je zwaaien vanuit New York.

    Mira

  • 04 Mei 2019 - 10:47

    Ad:

    Ik wens je een hele goede reis. Maar visualiseren is toch niet nodig, een leuke selfie is wel op zijn plaats?

  • 04 Mei 2019 - 12:20

    Elly:

    Hee Ingrid, goede reis en ontzettend veel plezier! Ik ga weer lekker genieten van je verslagen. Enjoy!

  • 04 Mei 2019 - 12:48

    Jeanne En Jac:

    Goeie reis en geniet ervan!

  • 04 Mei 2019 - 13:10

    Arianne Van Bilsen:

    Bijna, spannend hoor. Ik ga zeker meelezen. En tips noteren. Goede reis en hopelijk wordt het weer snel beter.

  • 04 Mei 2019 - 15:19

    Helen:

    Jeuh....bijna .....
    Hele fijne reis alvast en tuurlijk lukt die aansluiting!
    Ga genieten en ik kan niet wachten om mee te genieten......laatmaarkomendieverhalen!!
    Dikke knuffel

  • 04 Mei 2019 - 15:59

    SANDY:

    Ik kijk uit naar je verhalen. Goede reis en veel heel veel plezier. X

  • 04 Mei 2019 - 16:25

    Tamara:

    Eindelijk mag je weer en ik lees heel graag met je mee! Enorm veel plezier en een goede reis!!

  • 05 Mei 2019 - 02:16

    Wendy:

    Superjaloers dat ik die aanbieding gemist heb!
    Dan reis ik maar vanaf Tilburg mee (stuk goedkoper trouwens)

  • 05 Mei 2019 - 07:38

    Henny Loffeld:

    Bijna is het zover. Heel veel plezier

  • 05 Mei 2019 - 19:52

    Hanneke:

    Hi lieverd, geniet er weer heel veel van. Ik probeer je te volgen. Groetjes, Hanneke

  • 06 Mei 2019 - 15:44

    Gerry:

    Goede reis en héél veel plezier weer! Groeten Gerry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 91406

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: