Pacific Coast "High"way - Reisverslag uit Carmel-by-the-Sea, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Pacific Coast "High"way - Reisverslag uit Carmel-by-the-Sea, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Pacific Coast "High"way

Door: flyingtothewest

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

21 November 2011 | Verenigde Staten, Carmel-by-the-Sea

Er is niet veel uitgekomen van mn planning van afgelopen week. Het whale watching ging niet door, de zumba les en het thais eten eveneens gecanceld. Teresa kreeg familie over uit New York en vond het leuk als ik erbij zou zijn om kennis te maken en mee te eten. Ik heb (helaas) nog niet zo veel (om allerlei redenen) samen met Teresa kunnen eten, dus deze kans maar aangegrepen.
Dinsdag was wel Taco Tuesday, pretty special here in Pacific Beach. Most of all taco’s then are $2 or $3, en de margarita’s $ 3,50 (happy hour prices)
With some friends from school we went there and stayed a while and had some, it’s also a bar, so after dinner we went for some fun and pleasure at the dancefloor. Hmmm, although I do prefer the mojito above the margarita.
So funny everyone had to show his ID (because of the age of 21), they asked also mine!. Such a compliment, mijn avond kon niet meer stuk :)
They are really focussed on the 21year policy, cause of the controlling parts and the tickets, by violation they immediately can close their business, with no warning at all. Bijzonder extreem in mijn ogen, want we kennen allemaal het vuurwapenbeleid. Hoe hypocriet kan je zijn. That’s also America.

Wednesday I made my exit test, cause of the short week next week (thanksgiving on Thursday) school’s closed for the weekend. I hope I did well. . and that will also be my last days at Teresa’s.


Highway 1, the most famous route along the west coast of California. Up north!
Plannen gemaakt om deze met Kim uit Huisduinen te rijden. Vrijdagmorgen om 11 uur vertrokken.
De bedoeling was om diverse stadjes aan te doen als: Laguna Beach, Santa Monica, Santa Barbara, Malibu, Pismo Beach, Carmel, Monterrey, Santa Cruz.
Het eerste stadje waar we doorheen reden vonden we beiden al zo leuk (Dana Point) dat al gauw werd besloten om daar een lunchhapje te nemen. Na verschillende foto’s te hebben genomen een eindje richting centrum gewandeld, pancakes besteld en daarna terug naar de auto. Ik had echt mn dag niet, ik was al begonnen met spookrijden (one-way only) en hebben ‘n uurtje of wat naar de auto lopen zoeken. Komen we aan bij de parkeerplaats bij de scenic view, auto weg, onze parkeerplaats leeg. . Holy shit!, auto weggesleept! Al onze spullekes erin, wat nu?? Ik zag ons al op the police station zitten en tegen betaling van $ 500 de auto opnieuw in ontvangst nemen want hier zijn ze niet flauw met verkeersboetes. Holy Christ dat zal toch niet. Toen Kim met de opmerking kwam dat we de auto verzet hadden omdat we het te ver vonden lopen naar het centrum, kon ik me zelfs dat niet meer herinneren, tot dat ze vertelde dat ik ook de parkingplaats van de verkeerde kant op was gereden,! Helaas maar waar, schokkende ontdekking: ik heb echt Alzheimer (light). Helemaal in een deuk geleden om zoveel onbenul en tot de conclusie gekomen dat bruin en blond een foute combinatie is. Na dat uurtje zoeken verder door en in één woord G E W E L D I G! De hele kustlijn is één grote foto!, dat lukt natuurlijk never nooit daarom dit maar in 200 stuks gedaan. Ik kan eigenlijk niet beschrijven hoe indrukwekkend, ongelooflijk mooi, adembenemend ik deze route vind. We hebben gezien waar de sterren hun sterrenstekkie hebben aan het strand. De leuke stadjes waar we doorheen zijn gereden, de zeehonden die we op het strand hebben zien liggen, een hertje gezien maar ook de eagles hoog in de lucht, de vergezichten. Zo-ook de zonsondergang: werkelijk fabulous and incredable. Dit moet je echt zelf zien. Steeds opnieuw: oooh kijk eens, das mooi, we stoppen hier en hier en hier. We hadden een hostel geboekt in Santa Monica, cheap doing in an expensive place. But the hostel was really lovely, so much better than the weekend before in West Hollywood. Duur gegeten bij de Italiaan, maar wel lekker en het glas wijn van $10, paste daar goed bij. Gezellig over de pier gewandeld en het centrum in om wat indrukken op te snuiven. (snuiven zullen we de volgende dag veel meer doen, dus lees verder)

Dag 2 op tijd uit bed en op weg: lot of miles to make again. Up to Marina, via airbnb een slaapplaats geboekt bij een Chinees! Zo’n leuk huis en goed verzorgd boeking eveneens. Goede keus gebleken. In Santa Barbara heerlijk decadent geluncht en mensen gespot.
Nog even over dat snuiven: halverwege Hgwy 1 reden we ineens door een terrible doordringende wiet lucht, so weird, paar keer zelfs geroken dat we ons afvroegen wat dat toch kon zijn. Zo’n sterke lucht, dat die zelfs in 1e instantie in de auto bleef hangen. Onze eigen interpretatie: Pacific Coast HIGHway :)
De route was lang 2day: nadeel is dat de zon hier nu al om 5.15 pm onder gaat en toen reden we dus nog op het laatste stuk Highway 1 on our way to Marina.
Can you imagine: hoe donker het hier dan is nadat de zon weg is. Pikdonker, echt!. Aan de rechterkant de rotsen van de kustlijn and at the other site de Pacific. And in the middle; driving us over S-curves like in the Alpes. Completely lost sence of time.
Bit of scary it was at the end of the afternoon. And glad we arrived at Mr Kevin in Marina. By the way: hier is de achtervolgingsscene opgenomen van de film ‘Basic Instinct’.

In de avond naar de cinema. “Jack&Jill”, grappig, melig sometimes, maar helemaal de slappe lach gekregen en in de stromende regen en met kletsnatte schoenen aan onze voeten naar huis gereden , maar wat hebben we deze 2 dagen geboft met het weer en een lol gehad samen.
Ik zit nu op mn bed dit te typen: Kim staat onder de douche en na het ontbijt en wat foto’s van dit huis , (the little blue one) rijden we up south!.
Wat we in 2 dagen heen deden doen we in 1 dag terug.
Just 450 miles (725 km) to go. . . . . . (almost the whole day raining and more than lots of rain and still raining)
Jammer van ons bezoek aan Carmel en Big Sur, dat is allemaal echt zo veel mooier met een zonnetje. Unfortunate: we don't always get what we want or deserve.

I hope you enjoyed my story, it’s a long one this time, so if you think so, don’t read this so far.
I liked writing it, it always brings a :-) -ie on my face.











  • 21 November 2011 - 10:43

    Ronja Jansz:

    Leuke verslagen!

  • 21 November 2011 - 14:14

    Ineke V G:

    Hoi Ingrid, je verslagen lezen is gewoon hartstikke leuk, hoezo te lang.
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, en het plezier dat je hebt, geweldig.
    Voor mij is het soms puzzelen ;( maar extra scholing is nooit weg.
    Groetjes Ineke

  • 21 November 2011 - 18:11

    Annemie Vd Sanden:

    Ik heb weer genoten van je verslag. Super.
    Dat wordt straks nog afkicken als je thuiskomt. Zoveel gedaan, zoveel gezien.En daarbij nog leren.

    Nog veel plezier deze weken.
    Groetjes,
    Berry en Annemie

  • 21 November 2011 - 18:41

    Marjolein:

    Ik heb me weer bijzonder goed vermaakt met het lezen van jou reisverslag,super leuk gewoon!
    Heerlijk wat je allemaal meemaakt,ik dacht altijd dat ik de enigste ben die zoiets komische uithaalt,maar gelukkig jij kunt er ook iets van dus het ligt niet aan mijn kleur haren!
    Wij wensen jou nog heel veel plezier en verheugen ons op het volgende verslag.
    Heel veel knuffels Joost,marjolein

  • 21 November 2011 - 20:08

    Jac En Jeanne:

    Hé Ingridje,
    Wij hebben met veel interesse (en soms met een oh..oh..ach..ach..en ha..ha..) je verslagen gelezen. Hartstikke spannend allemaal en dat je uiteindelijk toch nog komt waar je moet zijn (knap hoor voor een blonde Hollandse met een TomTommeke van 41 Euri's, geintje..)
    De foto's zijn ook kei leuk. We hebben in ieder geval de indruk dat je het ontzettend goed naar je zin hebt en ik
    (Jac) ben eigenlijk wel een beetje jaloers. Maar ja, verschil moet er zijn. Ik mag overigens niet klagen want wij zijn net twee dagen terug uit Egypte. Hebben daar lekker een kleine 2 weekjes van de heerlijke zon genoten. Nou Ingrid geniet er nog van de laatste weken. O ja, was je nou geslaagd voor je examen?
    Liefs van Jac en Jeanne

  • 21 November 2011 - 20:42

    Dini:

    Hé Ingrid.
    How's life over there? Ja ik begin ook maar in het Engels. Ik geniet van je verhalen. Hartstikke leuk!! Sorry dat ik lang niets liet horen. Beetje wennen nog, die nieuwe laptop. Ben niet zo handig. Gertjan helpt me steeds. Ik kan tegenwoordig ook skypen. Dus....
    Maar wat een gave reis is het. Om nooit te vergeten and soon coming again? Right?
    Je flatje ziet er een beetje stilletjes uit nou, ha, ha.
    Hier gaat het gewoon door.
    Ik heb vorige week wel geskydived (!!) Kreeg ik cadeau van Gertjan. Het is héél gaaf. Het ging al snel erg lekker. Voor herhaling vatbaar.
    Komende zaterdag loop ik waarschijnlijk de 5 km in de Warandeloop. Duim je?
    Ik heb weer een clinic bij Sjef gedaan. Was een flinke groep met een aantal meiden en één heer. De meesten lopen hem ook.
    Momenteel op de TV een programma over (hoe kan het ook anders!!) Amerika, Chicago. Gaat over voeding in de wereld. Ik hoor allemaal amerikaans. Hoe kom je in de stemming?
    Het gaat met jouw Engels ook very well, heb ik gemerkt. Je 'klinkt' al echt foreign.
    Leuk om te zien.
    Nou, meisje, geniet nog lekker een paar weekjes, he? Het schiet al weer op. Voor je het weet..... ja, zit je weer thuis met herinneringen.
    Liefs en Groetjes ook van manlief,

    Dini

  • 22 November 2011 - 07:21

    Gerry:

    Hallo Ingrid,

    Hoe geweldig wat je allemaal bezoekt en bekijkt !!
    Het is idd zo prachtig langs de PCH,
    voor mij was het toen iets minder met mijn zere pootje.
    Laatste week les, hoe lang zijn 6 weken? te kort in ieder geval!!
    Veel fun nog en.. watch the dark..
    Groetjes Gerry

  • 22 November 2011 - 08:20

    Elly:

    Hoi Ingrid,

    Je verhalen kunnen me niet lang genoeg zijn, en wat een mooie foto's.
    Je Engels wordt ook steeds beter en is voor mij ook een goede oefening hahaha. Geniet nog maar lekker want voorje het weet .....
    Groetjes Elly

  • 22 November 2011 - 10:34

    Ingrid S:

    Hé Ingrid
    Je hebt weer een schitterend verslag geschreven, blijft er nog over om hier te vertellen als je terug bent? Leuk dat je dit met z'n 2 heb kunnen doen. Mooie foto's. Het is daar dus net vroeg donker als hier in Nederland. Maar woensdag ga je al weer weg bij Teresa en ga je richting San Francisco. Wanneer krijg je de toets uitslag? We lezen het wel. Nog veel plezier en geniet er nog van.
    Groeten Ingrid

  • 22 November 2011 - 18:48

    Ingrid S:

    O ja nog even dit, ik ga veel lunchen met Joop tussen de middag . . . We lachen en fantaseren veel over wat je allemaal beleeft daar . . . . Ik ben nog leuker zegt hij . . . .

    doei

  • 23 November 2011 - 10:40

    Monique:

    Ha Ingrid,

    Wat 'n geweldige tijd heb jij daar...... ik wil ook!
    Ook supermooie foto's! Wat 'n geweldig land is het toch.
    Het zal wel wennen zijn om straks weer in ons kouwe kikkerlandje te vertoeven.
    Geniet nog lekker...... hopelijk dat het weer wat beter wordt.

    Groetjes Monique x

  • 23 November 2011 - 18:27

    Martijn:

    he moeders,

    klinkt allemaal top moeders en foto's zeggen meer dan duizend woorden ( ookal is dat bij jouw niet helemaal van toepassing :P wat een verhalen zeg hahahaha ) maar fijn te lezen dat alles goed gaat en at je het goed kunt vinden met je reisgenoot. en zo heb je al een beetje een voor proef hoe het wordt als je alleen aan het rijden bent met die grote afstanden. zie dat je over 12 dagen weer terug bent dus begint alweer te korten. heb gisteren nog iets amerikaans gemaakt meatloaf (a).
    hier alles prima stageopracht ingeleverd dus nu maar hopen dat ie goed is en heb maandag me eindgesprek op me stage dus spannend wat ze gaan zeggen.

    heel veel plezier nog daar en zal alvast een beetje beginnen met het huis op te ruimen :P hahah grapje.

    xxx en have fun

    Martino

  • 23 November 2011 - 18:41

    Wil W:

    Hoi Ingrid,

    Niks lang hoor.........je schrijft zo gezellig en voor mij ook herkenbaar waar je tot nu toe bent geweest en geweldig dat je zo geniet!!!
    Dat belooft nog wat voor je trip die je nog gaat doen. Geniet ervan en wel voorzichtig zijn hoor!!!

    Misschien de jackpot binnen halen straks in Vegas dan kun je blijven en kom ik ook wel.......hihi.

    Groetjes Wil.

  • 23 November 2011 - 20:24

    KITTY:

    HOI INGRID

    WAT GEWELDIG AL DIE BERICHTEN VAN JOUW.
    JA EN DE MOJITO S DOEN HET WEER GOED
    BIJ JE.
    HET ENGELS IS OOK VERY WELL.
    NOG HEEL VEEL PLEZIER EN GENIET NOG ERG VEEL VAN JE TIJD DAAR
    GROETJES JOS EN KITTY

  • 30 November 2011 - 18:27

    Co En Trees:

    Vooral foto 18 roept herinneringen op.
    Moet je voorstellen al die miles van Chicago tot dat bordje!!!
    Geniet vooral nog even.
    Co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 91375

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: