How " re you doing'! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu How " re you doing'! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

How " re you doing'!

Door: flyingtothewest

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

14 November 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hi guys , How ‘re you doing?? I’m good, thank you !

Balboa Park museum dag
Als rasechte studenten gaan we natuurlijk voor de free museums. Evry Tuesday there are some of them. Met een groep van 6 op pad, 4 brasilians, (no!! no brasilian wax) 1 japanese guy and 1 dutch girl
Ritje opnieuw van 45 minuten met de bus. Schitterend park, mooi aangelegde tuinen en een bezoek aan het Veterans Memorial Center gebracht. Blijft me altijd boeien, en een goed gesprek gevoerd met de gids. Zo ook met een bezoeker, die mij vertelde ( wat. . . dat doet er ook niet toe), maar kreeg uiteindelijk een ritje naar huis aangeboden. (woont ook in Clairemont/San Diego) heb hm verteld dat ik met 5 medestudenten was en vervelend vond om zijn aanbod aan te nemen, ondertussen wel e-mailadressen uitgewisseld., You’ll never know. Stel je voor dat het die rijkaard is die ik hier aan de haak probeer te slaan. :)

Zoals al eerder gemeld een tomtommetje besteld (online bij Walmart) en netjes op tijd binnengekregen. Piece of cake I asume, but that did’nt work for me as I was hoping.
Grrrrrrrrrr, no compatible with the usb-stick, it said. Shit, heb ik weer natuurlijk. Can someone help me, please !! nooit geweten dat je zo’n ding eerst aan moet zetten. (shame shame), and then it was that piece of cake. Ik moet dus niet alleen langzamer praten maar ook langzamer lezen.
Maaaaar, ik kan nu echt op pad.

Los Angeles, Bananarama hostel in West Hollywood. Here I come!
De oorspronkelijke naam van het nu bekende Los Angeles: El pueblo de Nuestra Señora la Reina de Los Angeles del Río de Porciúncula. "Het Dorp van Onze Vrouwe de Koningin der Engelen van de Rivier van Porciúncula" Geef mij maar LA !
Los Angeles is de grootste stad van de staat Californië en de op één na grootste stad van de Verenigde Staten, alleen NYC is groter. De stad telt circa 4 miljoen inwoners, de agglomeratie van Los Angeles telt circa 12 miljoen inwoners.

Het rijden was in een automaat in het begin wel weer een beetje onwennig, maar is zoveel relaxter rijden. Bovendien rijdt het hier veel rustiger met o.a. het “keep your lane” principe, voelde me heerlijk vrij op de freeway / beeway :) Muziekske van Adèle. This feels great! Nog zo’n handigheidje: de verkeerslichten hangen aan de overkant van de kruising, hoef je niet net als in Holland met je neus op de voorruit.
1e indruk : very huge, the city of angels , maar dat lazen jullie hierboven al. Maar dankzij mn tomtommetje probleemlos er naartoe gereden. In het hostel kennisgemaakt met een rasechte fries (Frank) die hier al 3 maanden verblijft, is drummer en probeert hier een baan te vinden en met hem af gesproken om wat highlights te doen. Some guys of the band TOTO are friends of him.
Goeie optie; heb gisteren nl de hele middag rondgereden en kon de hotspots als rodeo drive en Beverly Hilss niet gevonden krijgen. Wel stukjes ervan maar niet wat ik wilde zien. Wel Mullholland Drive door de bergen en een bezoek gebracht aan het Hollywood Forever Cemetray, en ook nog Forest Lawn want hier liggen een aantal “beroemde/bekenden” begraven. Geen bekenden gezien, althans niet voor mij. Wat ik wel weird vond hier op de begraafplaats, okay het ziet er weliswaar uit als een enorm park, maar ze zitten hier ook gewoon te picknicken, je rijdt er met de auto over strak aangelegde paden en op het ene veld is er een begrafenis met vuurwerk en wierook en al en op het volgende stuk grasveld, zie je een moeder met 2 kindjes picknickwn bij een gedenksteen, misschien her husband who is lying there, who knows, maar toch wel een beetje vreemd om te zien.
Nog ff Leon en Marleen aan de telefoon gehad, altijd gezellig contact uit België en uit Nederland natuurlijk. Skypen gaat ook perfect en ik zit dan zomaar ff een uurtje Hollands te kletsen. Zaterdag naar The Getty Center, geweest, in Brentwood, LA, is a campus for cultural institutions founded by oilman J.Paul.Getty. The $1.3 billion center, is also well known for its architecture, gardens, and views overlooking Los Angeles, (wikipedia) aansluitend over Hollywood Boulevard gewandeld en aan mn verzameling gewerkt (een sneeuwbolleke gescoord) of course de walk of fame gelopen, mijn George heb ik niet gevonden maar wel z’n auntie! En dan ’s avonds samen een hapje gegeten bij Outback in Glendale, dus in de avonduren door en in LA gereden, een heerlijke steak met een Mojito en gratis een shot adrenaline op de koop toe op de terugweg, ondanks mn gps was ik toch blij dat het goed is gegaan, my goodness, so damned busy and crazy in LA. Zondagochtend ff met mn 2 knullen geskypt, alles okay in Holland, sure nice to know.

Morgen nieuwe poging Rodeo Drive en Beverly Hills voor de nodige foto’s en dan op mn gemakkie terug naar Teresa.
Afgelopen donderdag ook nog naar een echte American football game geweest. Het publiek net zo enthousiast als wij dat kunnen zijn enne erg leuk om mee te maken. Stadion was zo goed als uitverkocht. San Diego Chargers tegen Oakland Raiders. Een ware happening, maar to be honest, ik snapte er werkelijk waar helemaal geen ene reet van. Of schoon die reetjes (billen) van die kerels er best wel mogen wezen, zelfs op afstand ziet het er allemaal fantastico uit. Het spel zelf ziet er uit als een hoopje mannen iedere keer boven op een (rugby)bal! Ja en?? En dan?? Na 10 minuten werd er al één het veld afgedragen, dus ook daar kan het er hard aan toegaan. Na 1,5 uur had ik het wel gezien en ben met mn net opgehaalde auto via mn gps naar huis gereden. Dat ding heb z’n nut na 1 ritje voor mij al bewezen, weten jullie wel hoe handig dat hier is, in het donker? Super mee in mn sas en dat voor 45 euri.
Komende week een aardig programma wederom voor de boeg, een zumba class again, Thais eten, Taco Tuesday, Whale watching en dan vrijdag met Kim over de PCH (Pacific Coast Highway) that’s totally different then the PCH in our country (PCHooft) en oh ja, still class ofcourse.
Btw: ik bof terrible met het weer, wederom een heerlijk weekend, between 25-28C, ik zeg niks,

To you all: Have a great day!! xx
Come back soon. . . .

  • 14 November 2011 - 13:20

    Ineke V G.:

    Hoi Ingrid.
    Heerlijk dat je het zo goed naar je zin hebt. Lijkt me idd geweldig zo'n Tomtom, geweldige uitvinding. Fijne tijd nog verder, geniet ervan, overbodig eigenlijk om dat te zeggen, straalt van je af. Het is iedere keer weer fijn om je verslag te lezen, zo leuk geschreven.
    Groetjes Ineke.

  • 14 November 2011 - 17:51

    Annemie Vd Sanden:

    Geweldig, ik lees je verslagen met veel plezier. Om zo veel te kunnen zien heb je wel een auto nodig. Is ook wel een stuk makkelijker.
    En het weer, heerlijk.

    Tot het volgende verslag.
    Groetjes, Berry en Annemie

  • 14 November 2011 - 18:54

    Maria:

    Hi, wilde vanmorgen na je sms eigenlijk wel gelijk ff gaan lezen, maar te weinig tijd ! dus nu maar even voor gaan zitten. Leuk joh wat je allemaal hebt gedaan, ik heb weer van je verhaal genoten.
    groetjes en laat je nog weten hoe het met je presentatie is afgelopen ?
    doeidoei Maria

  • 14 November 2011 - 19:15

    Marij:

    Hey Ingrid,

    Zo te zien heb je een erg leuk weekend gehad!!De foto's zijn voor ons hier erg herkenbaar, leuk om weer eens te te zien!

    Veel plezier met je volgende avonturen!

    Groetjes Marij en natuurlijk de rest

  • 15 November 2011 - 08:45

    Lisette:

    Hey Ing,
    wat heb jij al een hoop gedaan en gezien zeg! Superleuk! En wat vliegt de tijd. Gelukkig heb je nog een paar weekjes, dus blijf schrijven dan blijven wij lezen met net zo veel plezier als jij daar hebt.
    x

  • 15 November 2011 - 15:56

    MJose:

    Hi Ingrid,
    Het is te lezen dat je het prima naar je zin hebt. Iedere keer als ik jou verhaal heb vertaald mbv m'n woordenboek denk ik: die komt voorlopig niet terug :-). Maare die sculpture bij het Getty Centre is dat geschonken door Herbalife, zo van ervoor, tijdens en erna? En dan nog over die vermeende rijkaard...... was zijn accent Texaans???? Heel veel plezier nog en dat gaat je vast wel lukken, hier wachten we wel in de inmiddels kou op je volgende verhaal. Groetjes
    MJ (niet die van die ster)

  • 16 November 2011 - 12:31

    Emmy:

    Hey Ingrid,
    Ik ben weer bij met lezen, klinkt allemaal super. Maar vergeet je niet te ademen of te slapen,je zit volgens mij geen 5 sec. stil. Ik snap ook dat als je daar bent je ook alles mee wil maken. Geniet nog van de ruim 2 weken daar, time flyes.
    Lieve groetjes Emmy

  • 16 November 2011 - 16:28

    Ellen:

    He meisje,

    Wat ben jij met een geweldige reis bezig zeg! een die je niet makkelijk zal vergeten. En al die andere mensen die je ontmoet wat gezellig allemaal
    Hier naar toe....daar naar toe. happie hier happie daar geniet er vooral nog van we horen het allemaal van je als je weer bij je knullen bent

    knuf knuf

  • 16 November 2011 - 20:39

    Martijn:

    He moeders,

    Zo te horen vermaak je je prima met de volle agenda maar, het meeste wist ik al via het skypen (a)
    heb je je presentatie al gehad en hoe is die gegaan? ik ben nu ook bezig aan school moet dinsdag met stageopracht inleveren. dus zoals gewoonlijk is het weer stress tot op het laatste moment :P maar komt allemaal goed. met je appartement is ook alles goed nog dus maak je aar maar geen zorgen over.

    heel veel plezier nog en spreek je snel weer via skype

    p.s. over die vent: als je een rijke wilt vinden kun je beter op rodeodrive je e-mail geven :P

  • 17 November 2011 - 16:35

    Hans En Elly:

    Als ik je verslagen zo lees denk ik youre doing great!!!! Je hebt een mooie trip gemaakt en weer veel gezien. Leuke foto's erbij maar ehh die rijkaard heb ik er niet tussen gerzien??? Geniet maar lekker en zeker van het weer. hier ist inmiddels al weer aardig frisjes.

    XXX Hans en Elly

  • 19 November 2011 - 13:23

    Han En Ad:

    HOi Ingrid,

    Ja je hebt het allemaal goed voor elkaar. Weer een heleboel indrukkingen ervaringen etc. opgedaan om lekker lang van na te genieten. Ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Coming home soon! Doet dat zeer om te typen of mis je ons (familie en vrienden) toch ook wel een beetje.
    Het wordt vast weer een prachtig prentenboek van deze reis.
    Liefs en groetjes,

  • 19 November 2011 - 21:01

    Joop:

    Hi Sanne F*cking Diego,

    Holy Shit, damnit, Ingrit, F*ckit wat een story weer. In drie f*cking weken al meer meegemaakt als menig F*cking doorsnee Hollandertje in heel z’n leven. F*ck Super verhaal weer. What a F*ck, je zet de 26 letterkes ook aardig in de goede f*cking volgorde. Sorry Miss Westcoast, ik zit zo in het verhaal dat ik een beetje doorsla in the American way, the freeway, the beeway whatever the f*cking all the way!

    Genoeg gef*ckt Ingrid, maar ik sla hiermee wel gelijk een bruggetje naar die toevallige passant die bezoeker, die misteryguest van je die je een blue-tje hebt laten lopen. Hij was zeker heel geïnteresseerd in de hedendaagse historische effecten ten gevolge van de kolonisatie van Amerika. Het verhaal van Winnetou kennen we wel. Je hoeft echt niet alles te verklappen hoor. Ik denk wel te weten wat hij je toegedicht heeft: “Hi gorgious, I’m Gary (zo heten ze immers allemaal daar) I have a big car, a big boat and a very big ranch” Je kent hem . . . were my favorit big pig always stands rightup in my brook!
    Trap er nou niet in meisje, deze historycowboy gaat ook niet voor niets naar een gratis museum, I presume !?
    Hoop dat je wat gefilmd hebt, ik denk dat je hier met Oh Oh Diego meer geld binnensleept.

    Nou genoeg bullshit . . . O ja brengt me op het volgende bruggetje. Moest nog iets afgeven bij Martijn. Voor de deur kreeg ik al een beetje braakneigingen van de penetrante lucht die er rondhing. Terwijl ik binnenstapte maakte ik het weer mee. Ik gleed over de dunne hondepoep in een streep zo je slaapkamer binnen. De lucht was niet te harden, ook door de eveneens zure lucht in de woonkamer. Zielig zeg, heel je bank was ondergekotst, en al de tafelpoten aangevreten. Martijn had alvast zo’n Ceasarhondje gekocht maar het beestje is al een week erg ziek. Maar no worries dear, de dierenarts heeft er al veel tijd aan besteed dus het komt goed. De rekening word opgestuurd . . . of je alvast mee wil denken over een leuke naam?

    Nou Ingrid geniet nog met volle teugen, voor je het weet is het . . . Be carefull outhere !!

    Liefs Joop

    Ps. Brasilian wax ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 91643

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 12 April 2024

Bro-sis week in Washington DC

07 Maart 2024 - 11 Maart 2024

Weer eens wat anders: Gdańsk

05 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Citytripje Barcelona

18 Juni 2023 - 04 Juli 2023

Bestemming onbekend

18 Juni 2022 - 22 Juni 2022

Buda & Pest samen wordt Budapest

10 Februari 2020 - 20 Februari 2020

Sunnyshine State / Orlando

10 November 2019 - 10 November 2019

South Africa -> Big 5 ?

05 Mei 2019 - 18 Mei 2019

Boston / North East USA

07 November 2018 - 25 November 2018

Florida the Sunshine State

23 Augustus 2018 - 29 Augustus 2018

NYC the city that never sleeps or bores

06 Juni 2017 - 23 Juni 2017

the Deep South and a little bit of Texas

06 September 2016 - 14 September 2016

Iceland

25 Mei 2016 - 14 Juni 2016

Too many choices

16 April 2015 - 24 April 2015

Back in New York City

11 September 2014 - 26 September 2014

California and more again

22 Oktober 2011 - 05 December 2011

South West USA

Landen bezocht: