Laatste dag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Ingrid Vogels - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

22 Oktober 2023 | Spanje, Barcelona

Laatste dag alweer 9-10-2023

Vanochtend is de ochtend van het opruimen van het appartement en het inruimen van de koffertjes, nog een lekker lange dag want we vliegen pas om 21.30 uur. Maar de koffers moeten al wel om 11 uur mee, want er is hier geen luggage room, Vriendin M1 heeft een storage gevonden vlakbij de Sagrada, zo gezegd, zo nog niet zo snel gedaan, allebei de cc's van haar en mij deden het niet, met wat hulptroepen op afstand ook nog steeds niet, maar vriendin G had de oplossing, de 3e cc en deze deed het wel. Flink wat zweetdruppels en flink wat irritatie later (het was zoooo heet in dat hok) hadden we uiteindelijk 2 lockers voor onze 6 koffertjes. Dichtbij het metro station dat ons ook naar el aeropuerto zou brengen.

Wat gaan we doen meiden: richting Plaça Reial, stukje over La Rambla, voor een laatste keer en even gekeken bij "Karma" tip van Helen, maar bleek een soort van nachtclub te zijn, nog gesloten dus en niets voor nu. Omdat we verwachten dat we op het vliegveld niet echt geweldig zouden eten hebben we op het Plaça R een restaurant gezocht, moesten wel even wachten want het was nog geen 12 uur en er was nog niet voldoende personeel. Hier echt lekker gegeten, over het algemeen overal wel lekker gegeten, ik voor een keer ook el menu del día, maar dat was toch ook best wel veel. Een cod salad , entrecote met wat fries and een pine-apple met custard, jammie, de rest van van de dag niks meer nodig gehad.

De vermoeidheid begon bij sommigen toch wel toe te slaan, vriendin S en vriendin G alle2 een nieuw handbagage koffertje gekocht, beiden hadden problemen met die ze bij zich hadden en die hebben we mooi daar kunnen laten. Zij helemaal happy met de nieuwe buit.

Nog even een drankje gedaan terwijl vriendin M1 en vriendin M2 nog een extra rondje door wat straatjes in de buurt deden, maar ik was blij dat ik een stoel had gevonden, daar werden we nog verrast door een acrobatisch optreden van een paar jonge gasten. (=dinero)

De 2 vriendinnen sloten alsnog aan voor een drankje en toen werd het toch echt tijd om richting de koffers en het vliegveld te gaan. Zoals al eerder gezegd, onze 48-uurs metrocard kon gebruikt worden om ook op het vliegveld te geraken. De precieze lijn weet ik niet meer, maar wel dat we tot het eindpunt konden blijven zitten.

Op het vliegveld allemaal nog iets kleins te eten genomen bij La place, ik enkel een kop lauwe tomatensoep ([e-1f62f]) met een keihard broodje, lekker was anders, het was ff niet anders.

De vlucht ging voorspoedig, rond 23.30 geland op Brussels en via de zelfde omweg naar Budel terug naar huis. Ik geloof dat ik rond 02.30 mijn bed opzocht, heeeerlijk geslapen en terugkijkend op een ontzettend gezellig, heel veel lol gehad hebbend weekend in het zonovergoten Barcelona en waag het niet meer om Barca te zeggen, / strictly forbidden. Lieve heksenmeisjes adíos [e-1f618] alles voor herhaling vatbaar.

• 26 November 2023 - 05:03

Wendy :

Heel leuk om alsnog te lezen! Zeker als je ff klaar wakker bent in de hele vroege ochtend. Ik mis wel de (ongecensureerde foto's)[e-1f61c]

• 26 November 2023 - 05:06

Wendy:

) staat op verkeerde plek.[e-1f648] Moet voor foto's, maar dat had je wel gesnapt toch?[e-1f605]